Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. gregas85

gregas85 Senior Medlem

Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg hadde en CT som utløp ved utgangen av mars 2026 som jeg ikke kunne bruke pga langvarig sykdom (kneskade). Er det noen vits å kontakte SAS eller Amex og sende medisinsk dokumentasjon og be om de kan aktivere den utgåtte CT ?

2. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,882
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tenker vel at om du hadde gjort det før den gikk ut så hadde du hatt bedre kort på hånden enn nå. Vet ikke om noen har noen erfaringer ift. slikt, men det koster jo ikke noe å prøve...

3. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    24,358
    Bonuspoeng:
    293
    Er det noen som har oversikt over de lengste flyvningene med ST for øyeblikket?
    SQ og Qantas har jo noen på 17+ timer (jeg har selv flydd SIN-EWR med SQ22) men hva med ST? Noen virkelig lange noen?

kongenamundsen liker dette
  4. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    4,601
    Bonuspoeng:
    113
    Mener jeg sjekket dette for en stund siden og fant ut at Delta sin rute fra USA (Atlanta) til Sør-Afria (Johannesburg / Cape Town) var den lengste i tid. Ellers var vel Korean sin ICN - JFK også ganske lang. De lo vel begge et sted rundt 14-15 timer mener jeg.

NBO-JFK med Kenya var også lang, men husker ikke akkurat nå hvor lang.

Tror ikke ST har noen ultra long haul.

5. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    9,260
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er lengste vei (vestover). Østover går det stort sett fortere.

JFK-FOC - 17:10
    JNB-ATL - 16:54
    JFK-TPE - 16:35
    CPT-ATL - 16:26
    JED-LAX - 16:10
    LAX-MEL - 16:05
    SFO-SGN - 15:40
    JFK-ICN - 15:30
    BOS-ICN - 15:30
    ICN-LIS - 15:30
    ATL-ICN - 15:25
    LAX-SYD - 15:15
    TPE-LHR 15:10
    RUH-ATL - 15:07
    ICN-MAD - 15:05
    LAX-XMN - 15:05
    JFK-PVG - 15:00
    JFK-HKG - 15:00
    NBO-JFK - 15:00
    MTY-ICN - 14:55
    CGK-AMS - 14:50
    LAX-BNE - 14:40

Last edited: 28. april 2026
    Berlioz, Calling, Flymunda and 4 others like this.
  6. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,002
    Bonuspoeng:
    183
    JED-LAX med saudi er vell en sv de lengste.

7. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    24,358
    Bonuspoeng:
    293
    Hm.. Mye til/fra USA. Må enten komme meg dit først eller så er vel nesten bare CGK-AMS igjen ..

8. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    4,601
    Bonuspoeng:
    113
    Ren SAS bonus.
    XXX-SVG-OSL ledig 3 biz og 2 eco.

Jeg booker 3 biz og vil booke 2 eco i etterkant. De 2 eco forsvinner. Innen 24t kansellerer jeg de 3 biz for jeg trenger 5 plasser.

Minutter etterpå dukker billettene opp igjen. 3 biz og 2 eco. Samtidig dukker det opp 3 biz og 6 eco på samme XXX-SVG flight, men noe senere SVG-OSL flight.

Jeg ringer inn og telefonen tas innen 10 sekunder. En svensk hyggelig dame prøver å hjelpe meg, men får det ikke til. Fordi når hun reserverer de 3 biz plassene forsvinner de 2 eco. Årsaken i følge henne er at flyet er fullt. Hun sier ikke hvilket av flightene, men altså dette er om eksakt 5 måneder. Kan umulig være fullt.

Finnes det en måte å få til dette? Om man booker samtidig fra 2 profiler, vil det gå? Noen erfaringer?

9. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    24,358
    Bonuspoeng:
    293
    Dessverre :(

10. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    9,260
    Bonuspoeng:
    183
    Heldigvis* (glass halvfult)

Kristian and trygveat like this.
  11. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,400
    Bonuspoeng:
    93
    Skal fly til Taiwan med sykkelkoffert..
    Har gjennomgående bilett med KLM nå . OSL->AMS-TPE
    Men mye endringer, så kan bokke om til SAS fly første legg.

Noen som vet om jeg kan sjekke inn spesial bagasje hele veien fra Osl til TPE med SAS også KLM flyvninger? At det er CT\Bonustur i Economy, på 3 forskjelige flyselskap gjør det ikke lettere...

12. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    9,260
    Bonuspoeng:
    183
    Velkommen til Vest-Afrika. Skatte- og avfigtsnivået i enkelte land her nede er helt hinsides, og Sierra Leone er et av de verste.

Når det gjelder Komorene bør du besøke strendene rett nord for Misamihouli (nord), og ettersom det er sør for ekvator vil du være i nord om best mulig solforhold er målet.. Det er tre strender i tre bukter, og spesielt den lengst vest er veldig flott med palmer langt ned på stranden. Det var helt folketomt da jeg var der. Ser også at Naya Lodge nå er ferdigstilt og åpnet. Hvis det er innenfor budsjettet ville jeg gitt det en sjanse, det er kanskje det mest ordentlige hotellet på hovedøyen, basert på bildene som er publisert. Det er også mulig å gå til toppen at vuklanen Karthala. Jeg vet ikke hvordan jeg skal beskrive Komorene, men det var i det minste veldig annerledes.

13. d3agles

d3agles Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei,
    Har en tur senere i år til MNL, utreise er booket i biz og med ct. Har funnet retur nå, men det blir fra BKK til LHR. Så open jaw. Kundebehandler på gulltelefonen sier at det ikke finnes no biz feeder fra LHR-OSL, kun økonomi. og at det ikke er lov med miks klasse. Stemmer dette?
    Jeg foreslo og bare la den ligge så finner jeg feeder flight senere, men dette var heller ikke lov da det blir dobbel open jaw, kan forstå det.

Kundebehandlerrulett?

14. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    887,878
    Bonuspoeng:
    293
    Prøv å ring igjen … kanskje en annen agent vet noe den første ikke visste

d3agles liker dette
  15. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,849
    Bonuspoeng:
    183
    Det er riktig at dobbel open jaw ikke er tillatt og at mixed class feeders kun kan legges til etter at reisen er ferdig priset.

16. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    79,337
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg kom meg rundt den problemstillingen ved å legge til et litt upraktisk siste hopp fra LHR via CPH, overnatting, og så til OSL. Får jeg byttet til en feeder i eco direkte fra LHR til OSL? Eller skaper det problemer?

(Eller så får jeg booke LHR-OSL uten og skippe de to opprinnelige leggene.)

17. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,849
    Bonuspoeng:
    183
    Slik reglene normalt praktiseres er det kun tillatt å *legge til* feed i lavere klasse, ikke bytte til annen ruting.

18. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    79,337
    Bonuspoeng:
    293
    Okai. Da får jeg bare klare meg med det jeg har. Hvis jeg ikke klarer å godsnakke med en agent på mandag. :cool:

19. trulsdd

trulsdd EBD

Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    18

Fant du ut av dette? Og i samme gate; var det på en av disse "allmøtene" at det ble sagt at det skulle gå ann å bruke 2xCT samtidig fra i høst av? Har det kommet noe mer informasjon rundt dette?

20. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,565
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det skal gå fint.
    Men vær oppmerksom på at det kan være regler på for lang layover (over natt)
    Bagasje regler alltid for «most significant carrier”
    Men skal ikkje være et problem, reist med ski, sykkel og veldig ofte jobbreise med koffert full av test instrument. Som alltid må leveres som spesial bagasje på OSL, sjølv om det er nøysomt pakka i Pelican case.

Del denne siden