Si du vil reise fra Oslo til Johannesburg. Du har funnet leggene hver for seg, men ikke i et søk siden ikke alt er i business. Vanligvis spør de meg da om ruta. Går ikke det så kan du booke AMS-NBO-JNB først og så legge til OSL-AMS som feeder.
Nei, du får ikke dette i en booking. Her må du kjøre to enveisreiser. Ved open jaw må ‘åpningen’ være kortere enn det lengste strekket.
Til info bare så er det vidåpent med business seter i bonus med SAS til Tokyo i mai neste år. Opptil 9 seter fra CPH så her er det sikkert skjedd en feil en plass
På rene SAS-flights, om en skal forsøke å snappe opp utgående reise når de legges ut, for siden å legge på retur, har det da noen praktisk betydning om man får med seg "feeder" før eller etter? (annet enn tilgjengelighet på billett). Mens jeg skriver dette, innser jeg at jeg ikke kommer på sist jeg hadde et behov for å endre en ren SAS-flyvning med bonuspoeng... "legge til feeders" er vel i praksis kanskje en helt vanlig endring? (250NOK for innenlands/Europa, og 750NOK for resten av verden). I så fall er det vel i praksis ingen kostnadsforskjell mellom alternativene under; 1) Booke BGO-CPH-BKK i første omgang, og så booke BKK-CPH-BGO per telefon med 750NOK endringsgebyr. 2) Booke CPH-BKK i første omgang, og så booke BGO-CPH samt BKK-CPH-BGO per telefon med 750NOK endringsgebyr. Hmmm... om man da booker CPH-BKK-CPH i én ordre, og siden vil endre til å legge på BGO-CPH og CPH-BGO, teller dette som en "innenlands/Europa"-endring eller "utenfor Europa"-endring?
Sist jeg endret SAS bonus fikk jeg lagt på feeder til CPH mot vanlig feeder gebyr på 150 DKK. Takk, blir fort 17.mai i Tokyo da om jeg finner en retur etter hvert.
Jeg fikk opp varslet om disse setene pga jeg har varsel på til CGK. Så om noen tenker seg til Bali feks i mai så er det ledig feks TRD-CPH-HND-CGK med da GA fra HND til CGK med opptil 5 biz seter
Ligger flust av biz seter (opp til 9) per avgang på masse avganger i samme periode CPH-ICN også, btw (midten av mai til begynnelsen av juni). Er det noen som har pølsefingret et slipp her, eller hva har skjedd? Et håp om at folk da kjøper retur for penger siden tilgjengelige bonusbilletter i retur aldri kommer til å matche utreisen? Evt. andre konspirasjonsteorier?
Det lukter pølsefingre både på disse to SAS-rutene til ICN og HND, samt VS sin rute til MLE. Det er dårlig business å ‘gi’ bort så mange seter foran i flyet. Det gir ikke mening at SAS med vilje slipper så mange biz-seter så langt frem i tid når de har vært veldig restriktive på disse i årevis.
De har sluppet «et lass» CPH-LAX og CPH-SFO i den samme perioden også. Så det er bare å fråtse mens man kan!
Gikk inn via Awardfares så det førte sikkert til krøll Når jeg logget ut og inn igjen fikk jeg 30.000 poeng. Takk for rask tilbakemelding. Da var 3 billetter til LAX i boks. Om det noen gang kommer retur eller om SAS blir mange x 750 kr rikere er en annen sak