Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,039
    Bonuspoeng:
    183
    Flere som sliter med booking av partner idag?
    Agent får ikke sendt engangskode for verifisering av EB konto. Han måtte snakke med IT og ringte tilbake om at de jobber med saken.

Prøver meg på en reise til SIN i oktober for å se F1.

2. thfagert

thfagert -

Likes mottatt:
    1,910
    Bonuspoeng:
    93
    Har selv brukt førstnevnte løsning uten problemer, men det har vel nå kommet regelendring om at voucher kun kan benyttes på bestillingstidspunkt, som gjør at man kanskje tvinges over på sistnevnte variant? Usikker på hvor strengt det er.

3. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,177
    Bonuspoeng:
    293
    Tror man nå må ringe inn og få agent til å først reservere, så splitte for så å trekke poeng og CT ja. CT kan ikke legges til senere

Det enkleste er å selv booke i separate bestillinger på nett, men noen ganger forsvinner alle de ledige setene i det man booker de to første og da må man isteden ringe inn og få agent til å kjøre splittetrikset

4. Cumulus

Cumulus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    569
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg booket for 4 pers i november i fjor. Ringte inn, fikk reservert till alle 4 uten billettering. Fikk da også agenten til å la bestillingen ligge noen dager uten å billettere mens jeg ventet på en bedre retur. Først da jeg var fornøyd med både utreise og retur ba jeg agent om å splitte opp og billettere. Det funket bra for min del, ymmv.

Ang tilgjengelighet så har det også vært problem for min del. Var bl.a mye ledighet hos KLM I følge awardfares, men ingen av dem var synlige for agent. Jeg fikk til og med reservert dem selv på web, men når agentwn åpnet min webbestilling fikk de opp feil med setene jeg hadde reservert. Aner ikke om det var "ghost availability" eller it-problemer hos sas.

Insomnia4u, ordnetseg and Teknolai like this.
  5. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    690
    Bonuspoeng:
    113
    Må feederfligths bære direkte, eller kan jeg booke osl-arn- cph-xxx. Cph ut i den store verden.

6. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    363
    Bonuspoeng:
    63
    er det virkelig fortsatt ikke mulig å bestille slike SAS poengreiser:
    OSL-CPH eco
    CPH-X biz
    X-CPH-OSL biz

? på telefonen sier de at hele utreise eller hele hjemreise må være i samme klass
    jeg finner turer der den lengste stykke innen europa har billetter i biz, men ikke flyet fra Oslo.

kan evt bestill bare CPH-X-CPH og så ringe for å legge til OSL-CPH og CPH-OSL og betale endringsgebyr? eller kanskje er det bare for partnerreiser..

7. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    79,693
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, du får ikke booket forskjellige klasse i samme booking. Men du kan legge til feeder OSL-CPH for 150 kr. Må ringe inn.

8. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    363
    Bonuspoeng:
    63
    takk. men kan jeg bestille CPH-X-CPH i biz og så legge til OSL-CPH og CPH-OSL i eco? evt en i eco og en i biz siden de finnes

Cumulus liker dette
  9. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    5,232
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det kan du.

Må ikke være direkte. Har selv nylig lagt på OSL-AES-CPH som feeder.

Cumulus, Trent600 and XIII like this.
  10. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    690
    Bonuspoeng:
    113
    En oppdatering her. Fikk først booket om til osl-arn-Cph, men back-office ringte tilbake å sa det ikke var liv å fly innom to hovedsteder i triangelet. Han foreslo en rute via Billund som jeg godtok, men fem min senere ringte han tilbake å sa han ikke fikk billettert. Endte med å legge til arn-cph og kjøpe egen businessbillett osl-arn. Virket ikke som at det stod på viljen. Mulig mirakler er enklere man-fre.

11. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,417
    Bonuspoeng:
    293
    Er det VM i å finne på regler? De selger jo til og med billetter OSL-ARN-CPH. Fløy OSL-ARN-CPH-BCN senest i februar, betalt.

btm, Nordlands, Lars J and 1 other person like this.

Del denne siden