Jeg trenger litt generell hjelp av formuet. Før ble jeg omtalt som Eurobonus-professoren i vennegruppa og kunne sniffe frem en bonusbillett på samme måte som en trøffelgris graver opp trøfler.
Nå har det blitt barn og mange år siden sist. Jeg har glemt gamle kunster og spillet har endret seg, pluss at alliansen har endret seg. Sist jeg booket en bonusbillett var mens samboeren var i aktiv fødsel på fødestua for snart seks år siden.
Vi er totalt fire pax, har ca en halv million bonuspoeng og 2 CT. Dessverrre er vi nå bundet av å reise i skolens ferier som i seg selv er et mareritt fra et bonusseteperspektiv. Neste sommers destinasjon skal bli Vietnam.
1) Er det realistisk å klare finne 4 C billetter på samme flyvning?
2) Er det slik at SAS nekter å bruke 2 CT på en bestilling?
2a) Er det da best å splitte bookingen i to, en for utreise og en for innreise?
2b) Eller splitte i en voksen + barn x 2, slik at vi sånn får to parallelle bookinger?
3) Jeg bør fremdeles sikte inn på å lete etter hub i Europa til hub i Asia, for å så evt. legge på feeder til OSL?
4) Er det slik at nettsidene til SAS viser alle tilgjengelige ruter/flighter eller er det fremdeles agentroulette med å ringe SAS og håpe på en servicevillig kundesupport som er den beste løsningen?
Jeg vet at svarene på dette ligger i de 361 foregående sidene (samt de andre forumene), men jeg har allerede den fulltidsjobb

., så klarer ikke å sette meg nok inn i det.
Bonusspørsmål: Er det BKK som er den huben som gir best mulighet for å treffe på 4xC? VA direkte til Vietnam tror jeg blir for dyrt basert på nåværende poengsum.
Vis alt...