Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,076
    Bonuspoeng:
    183
    Flere som sliter med booking av partner idag?
    Agent får ikke sendt engangskode for verifisering av EB konto. Han måtte snakke med IT og ringte tilbake om at de jobber med saken.

Prøver meg på en reise til SIN i oktober for å se F1.

2. thfagert

thfagert -

Likes mottatt:
    2,027
    Bonuspoeng:
    93
    Har selv brukt førstnevnte løsning uten problemer, men det har vel nå kommet regelendring om at voucher kun kan benyttes på bestillingstidspunkt, som gjør at man kanskje tvinges over på sistnevnte variant? Usikker på hvor strengt det er.

3. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,254
    Bonuspoeng:
    293
    Tror man nå må ringe inn og få agent til å først reservere, så splitte for så å trekke poeng og CT ja. CT kan ikke legges til senere

Det enkleste er å selv booke i separate bestillinger på nett, men noen ganger forsvinner alle de ledige setene i det man booker de to første og da må man isteden ringe inn og få agent til å kjøre splittetrikset

4. Cumulus

Cumulus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    720
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg booket for 4 pers i november i fjor. Ringte inn, fikk reservert till alle 4 uten billettering. Fikk da også agenten til å la bestillingen ligge noen dager uten å billettere mens jeg ventet på en bedre retur. Først da jeg var fornøyd med både utreise og retur ba jeg agent om å splitte opp og billettere. Det funket bra for min del, ymmv.

Ang tilgjengelighet så har det også vært problem for min del. Var bl.a mye ledighet hos KLM I følge awardfares, men ingen av dem var synlige for agent. Jeg fikk til og med reservert dem selv på web, men når agentwn åpnet min webbestilling fikk de opp feil med setene jeg hadde reservert. Aner ikke om det var "ghost availability" eller it-problemer hos sas.

Insomnia4u, ordnetseg and Teknolai like this.
  5. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    718
    Bonuspoeng:
    113
    Må feederfligths bære direkte, eller kan jeg booke osl-arn- cph-xxx. Cph ut i den store verden.

6. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    363
    Bonuspoeng:
    63
    er det virkelig fortsatt ikke mulig å bestille slike SAS poengreiser:
    OSL-CPH eco
    CPH-X biz
    X-CPH-OSL biz

? på telefonen sier de at hele utreise eller hele hjemreise må være i samme klass
    jeg finner turer der den lengste stykke innen europa har billetter i biz, men ikke flyet fra Oslo.

kan evt bestill bare CPH-X-CPH og så ringe for å legge til OSL-CPH og CPH-OSL og betale endringsgebyr? eller kanskje er det bare for partnerreiser..

7. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    81,720
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, du får ikke booket forskjellige klasse i samme booking. Men du kan legge til feeder OSL-CPH for 150 kr. Må ringe inn.

8. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    363
    Bonuspoeng:
    63
    takk. men kan jeg bestille CPH-X-CPH i biz og så legge til OSL-CPH og CPH-OSL i eco? evt en i eco og en i biz siden de finnes

Cumulus liker dette
  9. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    6,027
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det kan du.

Må ikke være direkte. Har selv nylig lagt på OSL-AES-CPH som feeder.

Cumulus, Trent600 and XIII like this.
  10. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    718
    Bonuspoeng:
    113
    En oppdatering her. Fikk først booket om til osl-arn-Cph, men back-office ringte tilbake å sa det ikke var liv å fly innom to hovedsteder i triangelet. Han foreslo en rute via Billund som jeg godtok, men fem min senere ringte han tilbake å sa han ikke fikk billettert. Endte med å legge til arn-cph og kjøpe egen businessbillett osl-arn. Virket ikke som at det stod på viljen. Mulig mirakler er enklere man-fre.

11. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,593
    Bonuspoeng:
    293
    Er det VM i å finne på regler? De selger jo til og med billetter OSL-ARN-CPH. Fløy OSL-ARN-CPH-BCN senest i februar, betalt.

Jeanette, indahla, btm and 3 others like this.
  12. Eriksan

Eriksan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    431
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg måtte teste ut open jaw til forskjellige soner denne uken. Har to enveisbilletter til og fra forskjellige soner i Asia. En mulighet på annen dato på hjemreisen ble ledig som jeg prøvde å få lagt til på bookingen med utreisen som er til annen sone. Han jeg snakket med sjekket det og leste opp at open jaw må være innenfor samme sone, så det gikk ikke.

13. jocke

jocke EBD

Likes mottatt:
    896
    Bonuspoeng:
    93
    Det var åpenbart at første agenten jeg fikk ikke visste om dette (for han kansellerte en allerede billettert og gyldig open-jaw billett fra forskjellige regioner).

Det var agent #2 som fant ut av at det hadde blitt endringer i reglene som gjorde at det nå skulle være lov.

Jeg har selvsagt kun dette ene datapunktet å gå på, men når de snur seg såpass rundt for å «rydde opp» etter avbestillingen til den første agenten (backoffice godtok til og med en double open-jaw; CPH-CDG-SIN + ICN-CDG, og agent #2 åpnet opp bonusseter i biz på feeders som ikke var tilgjengelig), så tenker jeg i alle fall at det må være noe hold i det agent #2 har sagt….

I god stil er det kanskje agent-rouletten som må til før man finner noen som vet om dette (dersom det stemmer er det vel noe som «går seg til» etter hvert som det blir mer kjent blant agentene).

Teknolai and Leon like this.
  14. Leon

Leon Raccoon City Officer

Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Hei, er det mulig å gjøre en bestilling av 3 bonusbilletter på nett og deretter splitte i 2 bookinger og legge på 2 x CT?

Cumulus liker dette
  15. marekz

marekz Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    505
    Bonuspoeng:
    93
    Det er ikke lenger mulig pga regelendring i november 2025. CT må legges på i det bestillingen lages. Unntaket er om bestillingen ikke går an å gjennomføre på nett.

Måten å bestille for 3 pax er å lage to bestillinger, og legge på en CT på hver. Man kan deretter ringe inn for å knytte sammen PNR. Rent teknisk knyttes de sammen manuelt ved bruk av et notatfelt og kryss-referanse. Dette har i følge en agent samme effekt som ved splitting.

I høst kommer muligheten for å bestille for 3 pax og bruke en eller to CT'er. (Kilde: Olivia i EB-teamet.)

16. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,593
    Bonuspoeng:
    293
    Har de begynt å slippe billetter 900 år frem i tid nå?

Cumulus, Jeanette, Teknolai and 6 others like this.
  17. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,254
    Bonuspoeng:
    293
    Ifølge Diamant-mailen for noen uker siden er dette kun mulig på Sas-bestillinger, ikke Skyteam. Men de har jo forsåvidt tatt feil før, så kanskje det går allikevel.

18. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    6,027
    Bonuspoeng:
    183
    Har man rene AFKLM flyvninger mener jeg det er mulig å ringe inn til AFKLM support og be dem knytte dem samme i deres system. Da skal det gå fint. Fikk feks opp personer på 2 forskjellige PNR ved innsjekk fordi AFKLM hadde knyttet dem sammen i sine systemer.

Jorge liker dette
  19. Bonusolsen

Bonusolsen Medlem

Likes mottatt:
    754
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg trenger litt generell hjelp av formuet. Før ble jeg omtalt som Eurobonus-professoren i vennegruppa og kunne sniffe frem en bonusbillett på samme måte som en trøffelgris graver opp trøfler.

Nå har det blitt barn og mange år siden sist. Jeg har glemt gamle kunster og spillet har endret seg, pluss at alliansen har endret seg. Sist jeg booket en bonusbillett var mens samboeren var i aktiv fødsel på fødestua for snart seks år siden.

Vi er totalt fire pax, har ca en halv million bonuspoeng og 2 CT. Dessverrre er vi nå bundet av å reise i skolens ferier som i seg selv er et mareritt fra et bonusseteperspektiv. Neste sommers destinasjon skal bli Vietnam.

1) Er det realistisk å klare finne 4 C billetter på samme flyvning?
    2) Er det slik at SAS nekter å bruke 2 CT på en bestilling?
    2a) Er det da best å splitte bookingen i to, en for utreise og en for innreise?
    2b) Eller splitte i en voksen + barn x 2, slik at vi sånn får to parallelle bookinger?
    3) Jeg bør fremdeles sikte inn på å lete etter hub i Europa til hub i Asia, for å så evt. legge på feeder til OSL?
    4) Er det slik at nettsidene til SAS viser alle tilgjengelige ruter/flighter eller er det fremdeles agentroulette med å ringe SAS og håpe på en servicevillig kundesupport som er den beste løsningen?

Jeg vet at svarene på dette ligger i de 361 foregående sidene (samt de andre forumene), men jeg har allerede den fulltidsjobb :p., så klarer ikke å sette meg nok inn i det.

Bonusspørsmål: Er det BKK som er den huben som gir best mulighet for å treffe på 4xC? VA direkte til Vietnam tror jeg blir for dyrt basert på nåværende poengsum.

Leon and biaop like this.
  20. Nuvolari

Nuvolari EBD | Scandic L6 | GHA Titanium | Avis President

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    1) Veldig vanskelig når man er 4pax, i biz, ganske låst på destinasjon og låst på tidspunkt, i skoleferien. Enklere om du hadde hatt nok poeng til VN.
    2) Bare å splitte i 2 + 2. 1 voksen + 1 barn pr CT
    3) korrekt. AMS, CDG, LHR, ARN, CPH
    4) Anbefaler Awardfares for å finen bill. Deretter ringe inn dersom du ikke finenr den på sas.no

Del denne siden