Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,076
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har avbestilt 3 bonusreiser for ca 1 uke siden. Alt i forbindelse med litt triksing og mixing hvis norge skulle slått england osv.
    3 skyteam award bookinger i eco og PE ble avbooket innen 24t reglen.

Agenten sa det ville ta 5-7 dager før poeng ble tilbakeført. Stemmer dette? Jeg minnes at slikt kom umiddelbart før i tiden (lenge siden jeg har avbestilt en parter award nå).

Dag 7 idag og ingen poeng på konto.

2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    81,720
    Bonuspoeng:
    293
    Pleier å komme umiddelbart ja. Jeg ville ringt inn. I min erfaring er det agenten som har gjort noe feil og ikke refundert skikkelig.

Magnus1001 liker dette
  3. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,964
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk poeng ganske umiddelbart, men pengene for skatter og avgifter mangler enda.. en uke siden nå.

Jeanette liker dette
  4. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,932
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har tidligere fått beskjed om at Skyteam bonusbilletter som ikke kan avbestilles online må innom back office for behandling. Og at det da kan gå noen dager får poeng og evt CT kommer tilbake.

5. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,415
    Bonuspoeng:
    93
    upload_2026-7-20_11-44-58.png

Hmm får ikke opp biz lenger på ICN ruta når jeg søker opp poeng reiser, bare jeg som er paraonid eller er det fjernrnet? (Får opp full poengpris på endel ruter uten ledig award også=

6. Bri1

Bri1 Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    8
    Om du forsøker deg på ICN - CPH så får du opp bizz, riktignok ikke bonus da. Skjønner ikke hvorfor den ikke vil vise biz på ICN - OSL

Last edited: 20. juli 2026
    oddA liker dette
  7. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    6,053
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har samme problem, men jeg har ikke fått igjen skatter og avgifter. Skulle ta 5 businessdager, og vi er nå oppe i 4 uker. Ikke akseptabelt.

8. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    6,053
    Bonuspoeng:
    183
    Samme her. Etter 4 uker

9. runarg

runarg Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    984
    Bonuspoeng:
    93
    For meg tok det 4 uker og 3 purringer.
    Purring 1 etter 1 uke: "Pengene kommer om 5 dager".
    Purring 2 etter 2 uker: "Pengene kommer om 5 dager".
    Purring 3 etter 3 uker: "Pengene kommer om 5 dager".
    Og de kom til slutt etter 4 uker!

jocke, Teknolai and Preference like this.
  10. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,076
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg purret igår formiddag. Venter på poeng og skatter & avgifter. Han mente det skulle ordnes iløpet av gårsdagen. Fortsatt ikke sett noe til poeng eller penger.

11. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,593
    Bonuspoeng:
    293
    Husk at refusjon ved avbestilling kan havne på opprinnelig dato, så det er ikke alltid så lett å få det med seg.

Magnus1001 and indahla like this.
  12. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    6,053
    Bonuspoeng:
    183
    Har sjekket, men godt poeng. Men her er det SAS som roter noe veldig. Jeg pleier ikke være så nøye på å sjekke om jeg får igjen verken poeng eller penger fordi man vanligvis får det man skal, men her må man tydeligvis passe på.

13. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    444
    Bonuspoeng:
    63
    Avbestilte en reise i forrige uke. Fikk tilbake ct og poeng med en gang, men skatter og avgifter mangler. Fikk beskjed på premium support i dag at de har lang kø på refusjoner og at det er derfor det tar tid..

14. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,076
    Bonuspoeng:
    183
    Har du betalt med SAS mc får man varsel på tilbakebetaling i app (hvis man har varsler aktivert og tillatt).

Preference and Upsaker like this.
  15. trulsdd

trulsdd EBD

Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    18
    Fant masse billetter fra OSL - GIG i dag. Kunne booke hele 6 pax i biz. Ringte inn til SAS kundeservice for å booke fire, splitte bookingen i to og legge til CT før poengene trekkes - men TAP kunne ikke sees hos dem. Prøvde tre ulike agenter, ingen av dem så billettene.

Gjorde et forsøk med å booke to, men da forsvant alle de resterende billettene, så det ble å ringe inn og avbestille. Noen som har noen triks i ludo? Kan jeg betale fullpris poeng for billettene, og så ringe inn å splitte bookingen og få lagt på CT?

kongenamundsen liker dette
  16. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,593
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, det mener de ikke går lenger, men du kan gå gjennom prosessen på nett helt til der du betaler. Ved å avbryte der pleier det å dukke opp et PNR i appen. Hvis du oppgir det når du ringer kan de jobbe videre med den bookingen. Noen ganger..

Du kan også prøve å betale for fire billetter. Får du feilmelding kommer ikke SAS til å få booket de heller.

trulsdd, Teknolai and kongenamundsen like this.
  17. Nuvolari

Nuvolari EBD | Scandic L6 | GHA Titanium | Avis President

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Prøvde å booke 4bill for en uke siden som jeg deretter skulle splitte i 2+2 og legge på CT. Fikk beskjed at de kom ikke til å akseptere å legge på en CT 10min senere. Måtte legges på i samme operasjon. Det betyr at man må booke 2 + 2 med en gang for å kunne benytte CT.

18. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,076
    Bonuspoeng:
    183
    Da kom det inn 2x 70k + 87,5k poeng igår kveld etter purring på mandag. Fortsatt ikke sett noe til skatter & avgifter.

19. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    24,762
    Bonuspoeng:
    293
    Ift. refusjon:
    Avbestilte en reise til USA tirsdag morgen (penger, avbestilt innen 24 timer). Fortsatt ikke fått noen refusjon av penger på kortet.

20. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    6,053
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk mail i dag om refund notice etter en relativt krass purring fra meg i starten av uka. De kan faktisk ikke sitte på kundenes midler i 5 uker når man ved avbestilling får skriftlig bekreftelse på at det skal ta inntil 5 businessdager.

Magnus1001 liker dette

Del denne siden