Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. trulsdd

trulsdd EBD

Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    18
    Når jeg ringte inn for å avbestille min mislykkede booking forklart noen innlegg ovenfor tok CS selv initiativ til å "prate med en kollega for å se om jeg kan få overført poengene tilbake til deg nå på direkten". Det gikk noen minutter med venting, og så kunne hun melde fra at alle poengene var tilbakeført sammen med CT.

FlyerOslo and Teknolai like this.
  2. Cumulus

Cumulus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    720
    Bonuspoeng:
    93
    På retur fra Japan forrige uke (klm biz, bonusreise) så fikk både kona og yngste datter seter der touchskjerm på IFE ikke funket. Vi spurte kabinpersonale om råd, og de kom og trykket litt, men var egentlig like rådvill. Jeg tror kona fikk tips om å bruke fjernkontrollen I stedet for touch, men det funket naturligvis ikke for datter på 4 så hun ble sittende uten IFE.

Er det noe vits i å klage på dette? Vil man realistisk sett kunne få noe erstatning for slikt? Og hvem måtte man evt klaget til - SAS eller KLM?

3. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    9,490
    Bonuspoeng:
    183
    Du må i så tilfelle klage til KLM som faktisk fløy dere. De gir dere helt sikkert en voucher på 70-80 EUR uten å blunke. Muligens mer siden dere fløy biz.

Cumulus liker dette
  4. cire913

cire913 Medlem

Likes mottatt:
    195
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg opplevde noe lignende med Air France i den nye kabinen fra ICN til CDG. Jeg sa fra til kabinpersonalet, og hun noterte e-postadressen min. Landet i CDG og ti minutter senere mottok jeg en voucher på 200 euro fra Air France. Så det er absolutt verdt å klage – jeg ville tatt kontakt direkte med KLM.

5. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    6,053
    Bonuspoeng:
    183
    Det er riktig oppfattet at både endring og kansellering koster 750,- for bonusreiser med ST?

Malmo and Cumulus like this.
  6. Cumulus

Cumulus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    720
    Bonuspoeng:
    93
    Det stemmer for endring, og for kansellering av f.eks kun retur, men for kansellering av hele reisen tror jeg det kun er tap av ST-reservasjonsgebyret (450 per pers?) som blir kostnaden.

7. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,254
    Bonuspoeng:
    293
    Ja. Ihvertfall for de flyvningene vi booker. Mulig det er egne regler for kortdistanse, sånn som for rene SAS-bookinger, men det er vel ikke så relevant siden ST-priser i Europa er urimelig høye uansett.

Dette har nylig blitt endret. Reservasjonsgebyret er økt til 950 kroner :eek: Men det er nå refunderbart mot et kanselleringsgebyr på 750 kroner.

Jeanette, Cumulus and kongenamundsen like this.
  8. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    9,291
    Bonuspoeng:
    183
    Forsøkte å legge på en CT på eksisterende booking i dag, etter å blitt satt på hold i et kvarter fikk jeg beskjed at det er umulig. Er dette riktig?

9. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    24,762
    Bonuspoeng:
    293
    Det er visstnok noen nye regler om dette, ja.
    CT må benyttes på bestillingstidspunkt.

10. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    6,053
    Bonuspoeng:
    183
    Bare for å få det inn med teskje her - hvis jeg kansellerer får jeg igjen alt minus 750,- pp, men hvis jeg endrer må jeg betale ytterligere 750,- i tillegg til servicegebyret på 950,- og skatter og avgifter jeg allerede har betalt?

11. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,254
    Bonuspoeng:
    293
    Ja

Jeanette liker dette
  12. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    6,053
    Bonuspoeng:
    183
    Så da blir det en økning på 500 for kansellering, og 500 + 600 for endring i fht tidligere da. Det er relativt drøyt med tanke på hvor vanskelig det er å finne t/r.

13. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,980
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, og feks enveisbilletter innenlands i usa eller shorthaul i asia begynner å bli svært tvilsomt økonomisk nå.

Jeanette liker dette

Del denne siden