Sant! Jeg fikk i det minste litt utbytte av det, 10k poeng for oppgradering til business på tvers av Afrika i 4-5 timer var veldig bra verdi, så var det vel noen få andre ganger jeg fikk det til også.
jeg har en booking til DXB i oktober hvor jeg akkurat fikk schedule change på familieturen. BGO-CPH-AMS-DXB med overnatting på CPH men helt fin tur booket i biz. DXB-AMS-BGO i eco. AMS-BGO er kansellert på opprinelig tid og vi får nå 5 timer på AMS. dersom jeg mot formodning skulle finne noe ledig i biz DXB-AMS, kan jeg også ha krav på å prøve å få booket om dette vederlagsfritt? det er en utgått CT i spill her også, om det skulle bety noe. hele schedule changen er lite av betydning, og 5 timer i lounge med å strekke på beina, dusje og spise litt går fint, det var mer om det er et halmstrå for å gjøre noe med hele bookingen. har diamantstatus noe "pull" på sånne ting? begge flights på retur er forøvrig KLM
Noen som har erfaringer med å booke i Economy Plus? Kan man mikse med business eller economy? Gjelder long haul
Er vel samme regler: Ingen mix av klasser én vei, med unntak av eventuelle feedere som blir lagt på utenom.
Oppdatering her da ting har utviklet seg; Fikk forrige endring direkte fra sas. I kveld kom mail fra KLM at også DXB-AMS er endret. Denne er flyttet til dagen før, og vi mister dermed en dag. Det er litt kritisk da vi lander lørdag kveld, og hadde 5 dager der. 20% av ferien forsvinner dermed. noe jeg kan gjøre her?
Er det ikke bare å sjekke om det finnes et alternativ som gir deg like mange dager på destinasjonen, for så å booke om til det? Er du heldig kan KLM reservere nye flighter til dere på eget metall etter eget ønske, for så å få SAS til å billettere dette. Det er flere rapporter på forumet som sier at dette kan løses på den måten.
Takk for svar, jo tenkte å ringe og sjekke, men ville høre om noen hadde konkrete ting slik at man ikke skyter i mørke på telefonen. er det rart at jeg ikke finner NOEN direkte flights med KLM på nevnte strekk i hele oktober? Leter da på revenue på deres egen hjemmeside bla.
EASA (?) fraråder vel fortsatt europeiske selskap å fly til enkelte deler av Midtøsten, så det kan være de har fjernet alle flighter i oktober hvis rådet strekker seg over den perioden.
Ser ut som de har stoppet billettsalg og kansellerer flights periodisk ned mot 1mnd før. Inntil det kommer motsatt melding at de gjennopptar flygninger ville jeg dermed ikke planlagt noen tur med KLM på ruten. https://news.klm.com/statement-situation-middle-east/
Hvordan var været og temperaturen? Har innstilt meg på sykt varmt, skyhøy luftfuktighet, en del regn og torden og hvis vi er skikkelig uheldig - en hurricane . Er World of Coca cola noe for en 4 åring? Teds Montana Grill skal sjekkes ut!
World of Coca Cola er i hovedsak et sted der man betaler inngangspenger for å se reklame for CC Inni anlegget viser de blant annet hvordan de oppsto, masse gammel reklame, litt om Cola-lympics i Atlanta som de sponset, en stor safedør som leder til der de sier originaloppskriften er. Og man får et suvenirbeger som kan fylles med alle typer merkevarer som Coca cola fører. Om poden er veldig glad i brus, blir det nok satt pris på ørten brusmaskiner med massevis å velge fra. Mye farger, mye brus... kan være artig for en 4-åring. Kanskje ikke like artig for foreldrene etter all sukkerinntak, men det er i hovedsak rett før utgangen via suvenirsjappa.
Takk for svar. Jeg ser den og er enig. Skjønner bare ikke helt hvorfor da ikke turen ned under en uke før ikke også blir kansellert. Den er jo ennå nærmere, og situasjonen like uklar. jeg vil helst ikke feriere i et krigsområde, i-landsproblemet her gjelder jo stort sett meg Vil jeg vederlagsfritt kunne avbestille, evt finne nytt reisemål og booke om? Og vil jeg kunne bruke min utgåtte CT?
Takk for utfyllende info om World of Cc. Poden er ikke veldig interessert i brus og får generelt ganske lite sukker, så tror vi dropper dette og heller går for Akvariet og zoo. Har bare 2 hele dager så er jo begrenset hva man rekker uansett.
De kan stoppe salg uten å nødvendigvis kansellere flygningen, det bare reduserer risiko i tilfelle de må kansellere. Men ser siden er blitt oppdatert ila. dagen og det står nå at flights til og med 24.okt blir kansellert. Så om du ikke får beskjed om kansellering fra SAS i løpet av morgendagen ville jeg ringt inn og henvist til KLM sin side. Ved kansellering fra flyselskapets side skal du få valg om full refusjon. Edit: Og praksis har vel vært at man i slike tilfeller får 3mnd ny gyldighet på utgått CT.
Prøvde support med å legge på feeder nå, men "Premium feeder flights kan ikke kombineres med Virgin business". Er det faktisk tilfellet? Deg var ikke noe ledig i eco altså. Gjelder feeder til CPH (har booket CPH-LHR med SAS C og LHR-NY med Virgin C)
Hvis de mener innenriks-biz med premuim (foran i kabinen på OSL-BGO feks), så skal dette fint la seg kombinere. Av egen erfaring har jeg to bookinger med VS biz og SK premium (innenriksbiz). Den siste ble booket på nett for ikke så lenge siden.
Annet lite spørsmål her, kunne ikke finne via google/søkefunksjon. Om jeg bestiller en bonusreise som er open jaw hvor reisen utgår fra og ender på LHR, hvordan blir det da med å legge til feeder? Må jeg da både ha f.eks. OSL-LHR og LHR-OSL klar når jeg skal legge til feeder, ellers blir den jo dobbel?