TRD-OSL-CPH for å være helt korrekt. Agenten søkte nok de samtidig og da er vel premium..? CPH-LHR er i bookingklasse I og LHR-JFK i G.
Ja. De er i utgangspunktet ikkje godkjent å la en booking bli stående som dobbel open jaw. Min forståelse er at det ikke er teknisk umulig, så mulig du klarer å finne en agent som kjøper argumentet med at resterende feeder skal legges til på et senere tidspunkt. Med det sagt, forberede deg på at du må ha begge feeder tilgjengelig ved endring.
Som nevnt over her blir turen til Dubai i høst kansellert, og det søkes på spreng. Finner noen terningkast 4 alternativer, utfordringen er å komme seg til, og ikke minst fra hub (les: CDG,AMS,CPH ETC) Når dette ikke kommer opp som ledig hverken på sas eller awardfares kan heller ikke agent booke? Er ikke så rå på dette systemet med skyteam, og blir passe frustrert
Du må bare sette opp varsel, så er det bare å vente det dukker nok opp. Kom treff her på f.eks MAN-OSL i Oktober i dag. Men får du reist til Dubai i høst da? Du må vertfall sjekke vilkår i forsikring, men du har sikkert tenkt på dette.
SAS slipper mye feeders hele tiden par uker i forveien. Også så tett som par dager i forveien. Agentene har også en annen inventory på feeders enn det vi ser så du kan spørre pent på telefon om de ser noe bra
nei den ble kansellert automatisk denne uken, og ikke andre som flyr heller. sånn sett greit da reiselysten til destinasjonen har vært dalende.....
ok, så du mener det er bare å "gøtse"? jeg sliter litt med den altså, mtp at vi er 5, og utreisen fra/til europa er i biz. dersom det slippes og jeg klarer å fange de er det topp, dersom ikke ender jeg opp med å bruke et lite afrikansk BNP på revenue billetter i høstferien for connection. dersom jeg avbestiller hele greia for å utsette mister jeg CT. shit for ei smørje
Noen som har hatt hell med å booke biz til Taiwan i det siste? Og er det mulig å få til uten å betale dobbelt?
Jeg prøver å følge litt med på biz til Taiwan, men synes det er sjelden det dukker opp noe til "normal" poengpris. Har sett AMS-TPE med KLM noen få ganger. Et alternativ er LHR-ICN-TPE med hhv Virgin og Korean. Sistnevnte har ledig biz billett 6/12.
Slik er bonuslivet. Skal du ha feeder fredag/lørdag høstferien starter er det nok mindre sannsynlig, men ikke usannsynlig. Igjen agentene har en annen inventory, men kan by på et par stopp på veien. Hvilket annet valg har du da...? Ikke mange dessverre.
Spurte EBD-mailen om det var noen utsikter til når China Eastern og Middle East Airline blir tilgjengelige for poeng. Mener SAS tidligere har sagt at Middle East Airline er klart, og at det står på SAS for teknisk integrasjon. Kanskje det blir fortgang på det om det mases litt. (ref svaret under)
Noen som har hatt hell med å booke business til Taiwan i det siste? Og er det mulig å få til uten å betale dobbelt? Et helvete å finne billetter dit uten China Airlines generelt virker det som. Har booket KLM economy bort, hjem er det melkerute om ICN, LHR og CPH med Korean Airways. (Ser forresten u som KLM har sluppet noen få billetter i Economy Premium til tpe nå) Forresten så vet jeg at KLM-flyet kun "mellomlander" i TPE før de flyr videre. Mistenker det er en av grunnene til ræva tilgjengelighet.
Jeg klaget, og noen dager senere fikk jeg en epost med en "beklager at du opplevde dette, vi har viderebragt din tilbakemelding, trist og leit, saken lukket". Jeg ble litt irritert, så jeg gikk inn på saken i websystemet deres og klikket på "legg til opplysning", der jeg skrev at jeg ikke synes denne opplevelsen samsvarte med mine forventninger for en flyvning i business class, og at det etter min mening ville være rimelig med en form for kompensasjon. Et par dager senere fikk jeg ny epost, denne gangen med voucher på kr 2186 for hver av de 4 i reisefølget. Det engelske uttrykket "squeaky wheel gets the grease" er nok treffende når det gjelder disse flyselskapene. Evt kan man gjøre en vri på et annet kjent sitat: "Airlines can always be trusted to do the right thing, once all other possibilities have been exhausted."
Det fascinerende var at vi fikk for hele reisefølget på 4 selv om jeg skrev i klagen at problemene med IFE kun gjaldt 2 av setene, de andre 2 hadde bare litt løse trimpaneler og slitasje men var teknisk fungerende.
Voucherne er personlige. Altså navnet til den de er utstedt til må være i bookingen de(n) brukes på, så de kan ha relativt lav terskel for å gi ut disse.