Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. Norwegian_Traveller

Norwegian_Traveller Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,664
    Bonuspoeng:
    93
    Utreisen var LHR - LAX - TUS men den fant ikke agenten. Dette var VS og DL. Ved å legge inn LAX-TUS først og så LHR - LAX - så fant han dem.

haifinn liker dette
  2. Norwegian_Traveller

Likes mottatt:
    4,664
    Bonuspoeng:
    93
    Her var det snakk om to legs på utreise, der de måtte legge inn leg 2 før leg 1 for å finne. Vært med på det samme med komboer SAS/United via London i sin tid.

haifinn liker dette
  3. Norwegian_Traveller

Likes mottatt:
    4,664
    Bonuspoeng:
    93
    Gjelder det rene SAS-reiser også? Trodde det var partnerreiser det koster 150,-

4. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    25,344
    Bonuspoeng:
    293
    Nå ble jeg usikker ..

5. Norwegian_Traveller

Likes mottatt:
    4,664
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg også...det står på partnersiden at feeder kan legges til for 150,- til de opplistede flyplassene.

6. ingard

ingard Nytt Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg trodde det, men dette er en ren sas EuroBonus booking og det virker som det er 750kr per stk da. Ringte inn to ganger. Begge sjekket med backoffice og kom tilbake med samme svar

7. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,972
    Bonuspoeng:
    183
    Legger du på feed i Skandinavia? Jeg har ved flere anledninger betalt 150 kr for å legge til OSL-CPH på en SAS bonus long haul reise, mens det kostet 750 kr å legge til "feed" fra annet sted i Europa.

Jeanette liker dette
  8. runarg

runarg Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,051
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg la nylig til OSL-CPH på en reise jeg booket 2 uker før: CPH-ATL. Alt med SAS. Jeg ble belastet 150.

Jeanette and Norwegian_Traveller like this.
  9. Norwegian_Traveller

Likes mottatt:
    4,664
    Bonuspoeng:
    93
    Derfor jeg lurte er fordi jeg har hørt begge deler. Mest naturlig ville jo vært om det kostet 150 uansett.

10. ingard

ingard Nytt Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg booket Osl-CPH-bom men måtte da ta en veldig ugunstig Osl-Cph flight for å få booket på nettet. Ringte inn 2 ganger og sa spesifikt at jeg ønsker å endre til en lavere klasse på osl-cph for å få en bedre avgang (typ ikke kl0600). Begge gangene sa jeg at jeg kunne kansellere bookingen (var innenfor 24 timer) hvis det endret på regnestykket og begge gangene kom de tilbake med at backoffice sier 750kr per pers. Uansett endring eller kansellering plus nybooking ‍♂️

11. jocke

jocke EBD

Likes mottatt:
    1,711
    Bonuspoeng:
    93
    Det er vel teknisk sett en endring? Om du hadde booket CPH-BOM, og ringt inn for å legge til OSL-CPH, så hadde det nok bare kostet deg 150 kr per person.

Jeanette, Nordlands and trygveat like this.
  12. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,147
    Bonuspoeng:
    183
    Har du allerede booket OSL-CPH-BOM og prøver å fjerne OSL-CPH for så å legge til det samme strekket vil du bli belastet som en endring (750kr). Får du derimot lagt til eksempelvis SVG-OSL på allerede eksisterende booking vil dette klassifiseres som en feeder (150kr).
    Du vil ikke få endret til en annen avgang i lavere klasse for 750kr, da må du først fjerne OSL-CPH for så å betale 150kr (feeder) for å legge til samme leg i eco.

Om du fortsatt er innenfor 24t så kan du først booke ny reise CPH-BOM for så å ringe inn å legge til ønsket OSL-CPH leg som feeder før du avbestiller den første reisen.

Jeanette liker dette
  13. ingard

ingard Nytt Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Ja det var vel det jeg prøvde å få ut av disse agentene også men etter at to stk sa nei det er 750 uansett så tenkte jeg vel bare at ok da er det ikke vits å avbestille. Utrolig irriterende

14. ingard

ingard Nytt Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Det er kanskje en løsning å gamble på same day flight change på utreisen. På hjemreisen er det derimot ikke sikkert det går gitt at bom-CPH går 0600-1215 og CPH-Osl neste dag 0655. Noen som vet når det åpnes for flight change på siste leg?

15. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,721
    Bonuspoeng:
    293
    Når innsjekk åpner så i dette tilfellet rundt 30 timer før siste leg, men du vil aldri få opp flighter dagen før uansett hvor tidlig du lander.

16. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    29,955
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg må ringe inn for å booke en open-jaw-reise, og i tillegg må jeg bruke to CT-er for totalt fire personer. Vil jeg da bli belastet et høyere gebyr enn om jeg hadde kunnet booke reisen online, selv om denne løsningen ikke lar seg gjennomføre på nett?

Kan man også betale skatter og avgifter med SAS-gavekort?

17. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    10,462
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, og ja.

Jeanette and Maggie like this.
  18. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    29,955
    Bonuspoeng:
    183
    Vært gjennom agentruletten tre ganger uten hell

Det gjelder en open jaw for 4 pax, fordelt på to bookinger fordi jeg må bruke to CT-er. Ingen av agentene ser det samme som jeg ser når jeg er innlogget på partnersøk.

Jeg har forsøkt å booke avreisen fra OSL helt frem til betaling. Noen av agentene har faktisk klart å se bookingen, men de får ikke fullført den når de skal legge på returen.

Har også prøvd motsatt strategi, booke det lange strekket først og deretter legge på feederen fra OSL – men det får heller ikke agentene til.

Prøvde også trikset med å booke de to reisene fra hver sin nettleser, med én CT på hver, slik at SAS forhåpentligvis kunne legge på returen. Det skulle de imidlertid ha 750 kr per person for, selv etter at jeg hadde forklart situasjonen. I tillegg oppdaget jeg merkelig nok at den ene bookingen da ble økonomi! Så da var det bare å kansellere.

Noen der ute som har tips til hvordan dette kan løses?

19. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    29,955
    Bonuspoeng:
    183
    Et ekstra spørsmål: Hva koster det å legge til en feeder på en SkyTeam-booking igjen? Er det fortsatt 150 kr per person dersom man legger til feeder på bookingen, uavhengig av om det er ledig bonusbillett én eller begge veier?

I mitt tilfelle gjelder det OSL–LHR og LHR–OSL. Kan man også legge til SAS i økonomiklasse på disse strekningene, selv om resten av reisen videre er i Business Class tur/retur?

20. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    13,016
    Bonuspoeng:
    183
    Feeder koster 150kr og kan være samme eller lavere reiseklasse som langstrekket

Maggie liker dette

Del denne siden