Kutyme å ta spørsmål i denne tråden. www.sas.no har vært veldig treg i det siste og har ikke observert akkurat det du beskriver, men ofte blitt kastet ut av bookingflow etc., og akkurat nå når jeg logger inn blir bonus-søkeresultat borte og jeg får rødt banner med teksten "Beklager, det er ikke mulig å bestille flyreiser med poeng akkurat nå. Vi jobber med å få dette løst så snart som mulig.". En workaround for å komme videre er å bruke booking-link fra f.eks. Awardfares søk. Denne link-URLen kan du også redigere manuelt for å finne ønsket dato/rute. https://www.flysas.com/en/book/flig...t_flight_number=SK925&sortBy=rec&filterBy=all
Takk- og enig! Oppdaterte teksten i den andre tråden med "Edit: Ta gjerne diskusjon i selve diskusjonstråden. Poenget med å poste her var at det var en vellykket booking." Ellers bra tips. Feilen jeg noterte har jeg hatt i forholdsvis lang tid. Det rare er at det bare på visse city-pairs, mens andre funker fint.
Har vært en stund siden jeg har sett midnatts-slipp av bonusbilletter i business til/fra Seoul og Tokyo. Er det enda 330 dager som gjelder her? Vet at det er tørkeperioder og ingen garanti, men trenger en sanity check her.
De har vel ikke fulgt mønsteret uavhengig av reiseklasse i lang tid på de 2. Det jeg har sett har blitt sluppet den siste tiden som er "lengst unna" er eco til ICN i juni.
Ser på en mulig reise til Adelaide i november 2027. Etter litt søking på alternativer tror jeg SVG - DPS (med ulike alternativer mellom) på både tur og retur er det som kan være et godt alternativ. Måten å komme oss til Adelaide blir da å kjøpe egne billige billetter da det er stor konkurranse på DPS - ADL. Dette betyr en ekstra overnatting i "begge ender" på Bali for å ikke legge inn alt for mye risiko. Hva tenker ekspertene om dette? Pr. nå er det noe rart med søkemotoren da for eksempel SVG-AMS-JED-DPS ikke kommer opp når jeg søker fra Stavanger, men når jeg søker hver for seg er det ledige seter...
Vær obs på at dersom ikke reisen lar seg søke opp sammenhengende, så er det ikke alle agenter som lar deg booke segment for segment. Og det er heller ikke sikkert at det er lov å kombinere de ulike segmentene heller.
Slo til og bestilte billige cash+points billetter til Malaga i desember. Ja ikke akkurat badevær og 30 grader, men blir greit med en hyggelig uke i Fuengirola med besøk av zoo og div med det som sikkert uansett temperatur messig er bedre enn det sommeren i Trondheim har levert av varmegrader Kostet bare 21k poeng for 2 voksne, 1 barn og 1 infant. Hyggelig pris
Jeg bestilte forresten t/r TRF-CPH-MXP i januar (Liverpool-kamp). Utreisen kostet kun 7722 poeng i Eco. Hjemreisen ble på 15k i biz (FP4). 7722 er vel greit for points for cash?
Om det er god værdi af point, afhænger af tilsvarende kontantpris fratrukket skatter, som du uanset skal betale.
Vanlige billetter for poeng er en funksjon av kontaktperson, så mest sannsynlig kostet det veldig lite å booke for penger. Det er sjelden en veldig god deal om man regner 10 øre per poeng. Edit: som påpekt under, det kan være god verdig på long-haul kombinert med ren bonusbillett pga dyre enveisbilletter for penger.
Jeg synes det kan være greit til USA (eller andre langdistanseflyvninger) noen ganger. Det er gjerne bonusbillett ledig den ene veien, men skal man kjøpe billett for penger andre veien (enveis) koster jo dette gjerne en formue kontra tur/retur. Bonusbillett kan derimot kombineres med vanlig billett for poeng, og er man i tillegg EBD blir ikke regnestykket så verst nødvendigvis.
Bare vær obs på at to GA-segment kan være vanskelig å kombinere med mindre det dukker opp gjennomgående ved søk på nett.
Det er riktig. Jeg klarte å sy sammen AMS-CGK med KLM + CGK-MEL med Garuda og SYD-CGK-AMS med Garuda på en awardreise som fant sted i vinter.
Antar det trengs litt HUACA? Svensktalende agent hevdet han ikke kunne booke forskjellige bookingklasser på samme reise. T/r var ok med forskjellige hver vei, men ikke i samme retning. Hvordan tenker han da at man kan ha longhaul premium economy? I tillegg ville han ha 750 kr om han skulle endre OSL-CPH som feeder segment til longhaul (selv innenfor 24t fri kansellering, selvom det strengt tatt ikke har noe å si). Han satte meg på hold og sa han hadde sjekket.
Det er berre å prøve, men her kan det hende agenten har sitt på det reine. Når eg har miksa klassar har eg fyrst måtte booke businessbiletten på langstrekkene før eg har fått lov å legge på feederflights i øko.
Stemmer det, bortsett fra at feeder koster 150kr hvis reisen har avreiseland Norge før feeder, 150 SEK, 150 DKK og 15 EUR for resten.