Har funnet en longhaul Virgin JFK-LHR som ankommer tidlig på morgenen. For at bestillingen ikke skal bli dobbel open jaw, må jeg videre til AMS, men det lar seg ikke søke opp i ett. Det er ledige KLM hele dagen LHR-AMS. Er trikset da å begynne med LHR-AMS og bygge reisen baklengs, eller er det «no go» å gjøre det slik for tiden?
Trenger akutt hjelp fra noen av de kloke hodene her! Booket i dag en fantastisk rute på telefon for 4 pax. Agenten la inn navn og fødselsdato på alle, men oppdaget plutselig at hun hadde brukt det svenske systemet i stedet for det norske. Hun beklaget og slettet bookingen, uten å spørre om det var greit, jeg bryr meg mildt sagt ikke om skatter/avgifter betales i SEK eller NOK. Vi forsøkte å finne ruten igjen, men etter to timer med søking endte jeg til slutt med å booke en dårligere rute som også trenger feeder senere. Men : I kveld oppdaget jeg at den opprinnelige bookingen fortsatt har bookingreferanse og er søkbar både i appen og innlogget på SAS. Jeg får imidlertid feilmelding om at den ikke er billettert og må kontakte SAS. Agenten mente tidligere at bookingen var slettet og ikke mulig å finne igjen. Er det håp her? Kan en slik booking fortsatt reddes/gjenopprettes av SAS selv om den ikke ble billettert? Noen som har erfaring med dette?
Hvis du får den opp på mine reiser med bookingref så skal det være en smal sak for noen hos SAS å billettere denne. Risikoen er om det er flighter inkludert i bookingen som har kort ticketing-time og at de reserverte flightene fjernes fra bookingen pga manglende billettering (de kan selvsagt legges til igjen om de fortsatt er ledige). Ring de i morgen tidlig så får du sikkert sving på sakene. Mulig bookingen ligger i det ‘svenske’ systemet, men det spiller ingen rolle. Den eneste praktiske forskjellen er et du betaler i SEK. Jeg har selv hatt et tilfelle der agenten glemte å endre til Norsk (hadde sikkert hatt en svensk kunde før meg), uten at det hadde noe å si for meg.
Vet ikke helt hvor jeg skal legge ut dette, men om man har lyst på Alicante i slutten av juli og har diamant-rabatt så får man jo svært hyggelige priser om dagen ut fra Oslo
I februar(?) booket jeg en reise OSL-SYD t/r. Reiser i februar 2027. Jeg var veldig åpen på tidspunkt men det måtte være i 2027. Jeg fant to muligheter: 1) OSL-AMS-CGK-SYD der GA fløy AMS-CGK-SYD t/r 2) OSL-AMS-JED-CGK-SYD-CGK-JED-LHR-OSL der SV flyr AMS-JED-CGK og CGK-JED-LHR og GA flyr CGK-SYD-CGK. Den første var ikke mulig å booke siden AMS-CGK-SYD ikke var mulig å booke sammen. Det var enten AMS-CGK eller CGK-SYD. Og det samme gjaldt på returen. Dermed ble det OSL-AMS-JED-CGK-SYD og SYD-CGK-JED-LHR-OSL. PS: I etterkant har GA flyttet CGK-SYD en dag senere og SYD-CGK en dag frem. Dermed ble jeg booket om på hjemreisen til SYD-SIN-CPH-OSL med SQ.
Du risikerer å krenke 1,5 mrd mennesker om man blander China Eastern og China Airlines. China Eastern er kinesisk med base i Shanghai. Koster ikke doble poeng. China Airlines er taiwansk med base i Taipei. Koster doble poeng. Heg antar du først og fremst er ute etter biz, men jeg har sett flighter med KE i økonomi til Australia. Det samme med DL om man vil dra den veien, samt fly eco.
Så ut at jeg kunne finne rute via JED men da kun for 1pax og da er jeg "like" langt da med ikke dobbel poengpris så har jeg mulighet for 2pax men med Saudi så ser det kun ut som 1sete? Du har jo vært utrolig heldig med å bli booket om med SQ. Jeg spurte om SQ award, men fikk til svar at dette ikke er tilgengelig enda. Det jobbes fortsatt med samarbeidet.... Det er noen år nå.
Mulig jeg bare har misforstått siden du siterte et innlegg som nevnte MU og skrev CI i ditt eget innlegg. Og det med krenking var med glimt i øyet, men det er vanskelig i skriftlig form og uten bruk av
Det er enten en av verdens største jobber, eller så er det også noen i administrasjonen som ikke bruker arbeidstimene slik de skal. De burde i det minste få til bonusseter på CPH-SIN-CPH hvor de er JV-partner. I tillegg til det nevnt over kan man feks booke CDG-LAX-PPT (samme sone som MEL/SYD/BNE etc)
Jeg tipper at det strander på poengprisen som SQ vil ha, som da kanskje er mer en 2x. Mulig slik Ethiad hadde med en svært høy sum?
Dukket opp 4 biz-seter HND-CDG 6.juli 2027 med AF, som er en fin-fin retur for SK-frislippet CPH-HND i starten av juni 2027. Jeg snappet opp én av de; er fortsatt 3 igjen i skrivende stund.