Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,382
    Bonuspoeng:
    293
    Det er litt uklart av posten til @milehigh om han mener å legge til feeder eller endre eksisterende feeder OSL-CPH. Sistnevnte koster (dessverre) fullt endringsgebyr

milehigh, Upsaker and Nordlands like this.
  2. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,972
    Bonuspoeng:
    183
    SAS har eget award inventory for premium economy feeders, disse bookes i F-klasse (til forskjell fra X og I) og gir sete i business på flyvninger innen Europa.

milehigh liker dette
  3. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    6,125
    Bonuspoeng:
    183
    Samme her - man får ikke legge til feeder i samme bestillingsprosess etter min erfaring. Første bestille feks CDG - BKK og så ringe inn og legge til OSL-CDG og betale 150,- eller 15 EUR er det kanskje fra CDG

4. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,720
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har fått lagt til feeder i samme prosess, ish. Ringte inn for å endre enn billett med schedule change, så ingen endringer i poeng eller skatter. Den ble billettert på stedet, før de la på feeder og sendte den til backoffice for billettering igjen. PDF begge ganger, så billetten var bekreftet.

Jeanette and milehigh like this.
  5. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    10,997
    Bonuspoeng:
    183
    Yes, mixed booking ikke mulig online. Jeg var dum nok til selv å legge til feeder mtp endring på telefon.
    Endring kostet altså 750 kr, selv med downgrade. Workaround er å bestille selv uten feeder, og så ringe inn og betale 150 kr for tilknytningsfly.

Selvom jeg fortsatt hadde gratis avbestilling så er enhver endring 750 kr umidellbart etter booking.

Hun kunne heller ikke avbestille bare feeder. Det ble priset som endring. Jeg tok sjansen på å avbestille hele, så kom heldigvis setene tilbake med en gang. Booket de selv med henne på tråden, og hun la til feeders for 2x 150 kr. Gikk heldigvis bra, men det var det ingen garanti for. Orket ikke en natt i Køben med 0700 avgang. Hadde jeg i det minste antatt at det var så vanskelig hadde jeg booket et lunsjfly, da det var mye ledig.

Spielhaug, Jorge and Sunnfjordingen like this.
  6. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    6,125
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg avbestilte en ST bonusreise og har fått tilbake skatter, men ikke bestillingsgebyret på 950,- pp. Dette skal vel refunderes ved avbestilling?

7. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,720
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, mot 750kr i avbestillingsgebyr. Med mindre det var under 24 timer siden bestilling.

Del denne siden