Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    6,027
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er en relativt fersk bonusnisse sammenlignet med andre, men har siste årene vært veldig aktiv og er i samme situasjon som når det gjelder barn og reideperiode. Jeg hadde ikke tenkt meg om 2 ganger å ta ut ungene fra skole for par uker hadde jeg kunnet. Fruen er lærer og da er det enda verre, for man kan ikke ta ut en lærer...

Jeg skal prøve å svare ut i fra situasjonen pdd:

1) Det er realistisk, men da kan du ikke være kravstor. Du må fly dit billettene dukker opp. Jeg har siste halvannet året booket følgende reiser, alle i biz:
    - 5 stk til DXB i vinterferien.
    - 5 stk til CUN i påskeferien.
    - 5 stk til SXM i sommerferien.

Jeg har også sett turer for 5 pax i biz til følgende destinasjoner uten å ha booket. Alle i skoleferier: JNB, NBO, PPT (kun 1 gang), TNR (kompis booket 4 stk), MRU, FDF, PTP. Det er altså ikke umulig, men du må ha diamant hos awardfares.com og varsler. Book først, tenk etterpå. Som du skjønner er Asia veldig vanskelig.

Det virker dog som det er vanskeligere å finne t/r samtidig så du må booke en vei og legge på retur i etterkant. Det er nye standarden tydeligvis.

2) Best å splitte opp i 1V + 1B. De lover å fikse dette, men jeg tviler.

3) I det siste har det vært like enkelt å finne rett fra OSL, så lenge det er ledig feeder i samme klasse. Men finner du ikke bør du booke fra hub.

4) Beste er å bruke søkemotorer.... Agebtrulletten hvis agenten sliter med å finne riktig routing.

Ellers er VA god tilgjengelighet for 4 pax, men som du sier selv krever det litt mer poeng. BKK og Asia er de mest etterspurte destinasjonene, så du er heldig om du finner noe. SAS hadde jo nylig en 'glipp' med mye ledig til Asia. Synd du ikke fikk med deg den.

Thomas123, Cumulus, Leon and 2 others like this.
  2. marekz

marekz Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    505
    Bonuspoeng:
    93
    Stemmer, ikke første gang man får tre ulike svar fra tre ulike agenter. ;) Men jeg gjorde dette senest forrige uke på to bestillinger jeg hadde bestilt selv på nett, kun pga CT & 3 pax utfordring. Ringte inn til premium support og ba dem knytte sammen. Dette var med AF. Hadde i forkant blitt oppfordret til å gjøre det på den måten.

Jeg mener også dette med å knytte sammen PNR ikke nødvendigvis er noe bonus-spesifikt, men at man kan gjøre dette for vanlige revenue billetter skulle behovet være der i en eller annen form.

Teknolai and kongenamundsen like this.
  3. MarkSS

MarkSS Medlem

Likes mottatt:
    1,146
    Bonuspoeng:
    93
    Skal definitivt prøve å få til reisebrev;), blir faktisk min første A380 tur også, så tror det blir en fin opplevelse.

Booket gjennom American, ikke Etihad, med velkomstbonus fra Citi sitt co-branded AA-kort. Har også hørt at Etihad har kuttet flere transfer partnere, men å booke direkte gjennom de tror jeg ikke hadde vært aktuelt uansett. For samme rute skal de ha 50% mer poeng (105 000) enn AA, samt 361,80 USD i "Avgifter" for bare AUH-CDGo_O.

4. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,619
    Bonuspoeng:
    183
    570 000 poeng:D

Thomas123 liker dette
  5. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,619
    Bonuspoeng:
    183
    Heldigvis har TRD 2-3 avganger med KLM hver dag, så etter byttet så har det vært kjempe enkelt å komme seg raskere ut i verden med poeng for vår del.
    Tidligere under star alliance måtte vi alltid fly TRD-OSL-CPH-FRA/VIE/-XXX osv.

Det er faktisk en god forbedring! :D

Teknolai, biaop and obay like this.
  6. ccurrahee

ccurrahee Flyglad!

Likes mottatt:
    40,418
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som vil titte på en OSLO-LHR som jeg kan legge en EB reise med utgått CT for 2 pers, har biz videre den 21 Feb 1735.

Jeg finner virkelig ikke noe, og kunne tenkte meg å få gjort klar turen

7. Bushyflyer

Bushyflyer Medlem

Likes mottatt:
    124
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg er langt ifra noen ekspert på dette, men måtte teste hva jeg klarte med awardfares og det er null og nix 20 og 21 feb som dukker opp innenfor tiden. Jeg regner med dette ikke er fristende men er endel fra Gøteborg... Blir sikkert problematisk hjem igjen da

8. ccurrahee

ccurrahee Flyglad!

Likes mottatt:
    40,418
    Bonuspoeng:
    293
    Stemmer, to konsulenter hos SAS finner heller ikke, men det skal slippes mer før avreise, ellers så flyr vi over fredagen for cash ;)

9. Bri1

Bri1 Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    8
    Noen som vet hvordan SAS sitt slippmønster på CPH - HND og HND - CPH har vært den siste tiden? Har tidligere lest at de har variert litt. Har eksistert null og niks når jeg har tittet for 330 dager frem i tid, samtidig skjønner jeg at det er en populær rute så bonusbillettene tas nok raskt. Men overraskende at det ikke eksisterer en reise i eco engang ift. planlagt slippmønster.

10. ingard

ingard Nytt Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Var nettop i CUN (via LHR og BOS) med 2v+3b og splittet selvsagt 1v+1b, men satt igjen med 1b alene på en booking. Utrolig stressende opplegg når man ikke er klar over hvordan dette fungerer (lesson learned). Ved innsjekk i Oslo fikk de ikke til å sjekke inn 1b alene på flighten videre med Virgin. Masse telefoner og lang venting. Nei sorry, snakk med Virgin på LHR. Så kommer vi dit og igjen masse lok og venting, trippelsjekk av ESTA gyldighet etc. Så samme opplegget igjen dagen etter hos Delta i BOS. Og akkurat det samme igjen på returen hjem. Delta kan ikke sjekke inn en minor hos Virgin. Virgin kan ikke sjekke inn en minor hos SAS etc.

Så jeg håper SAS løser dette kjapt med flere CT i en booking.

PS1 - ingen lounge tilgang i CUN selvom skyteam webside påstår det.
    PS2 - Fullt mulig å gå til SQ lounge på JFK selvom de på innsjekk sier kun LH tilgjengelig

Flymunda, DJasko, magnusant and 3 others like this.
  11. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    888,398
    Bonuspoeng:
    293
    Siden jeg er ny på dette:
    Jeg har funnet business langdistanse med Air France fra CDG
    Så har jeg funnet BGO-AMS i business med KLM og AMS-CDG i økonomi.
    Vil Diamantelefonen klare å sy dette sammen selv om jeg ikke finner dette sammenhengende?
    Er det mulig selv om det er et økonomileg mellom AMS og CDG?

12. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,076
    Bonuspoeng:
    183
    Mu
    Tvilsomt at du klarer å booke denne over telefon. Men med litt flaks kan det hende agenten kan booke CDG-XXX over tlf og direkte legge til feeder BGO-AMS-CDG i blandet klasse for 150NOK.

Eddie47 liker dette
  13. Sykkelthor

Sykkelthor Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,437
    Bonuspoeng:
    93
    Vedr. PS1: det er 3.partslounger i kjelleren på CUN (i hvert fall på den terminalen hvor AM flyr til MEX) hvor man kan bruke Longekey. De er på ingen måte verdt klippene og det er en langt bedre opplevelse å bare kjøpe en croissant og kaffe i en av kioskene.

Apropos croissant er det og en kopp kaffe eneste servering på en to timer innenriks flight i business hos Aeromexico. Verdt å huske neste gang man klager på utvalget i de fremre gemakker hos SAS :rolleyes:

ingard and Preference like this.
  14. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    6,053
    Bonuspoeng:
    183
    Ok, dette har jeg ikke vært borti før, så vet ikke om det går, men kanskje noen andre vet? Vi har booket 1 voksen + 1 barn på 1 CT og 1 voksen på en annen CT. Er det mulig å legge til en voksen til på den CTen som bare har en voksen? Eller må man da avbestille og bestille på nytt?

15. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    6,027
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ikke mulig å legge på flere personer (utenom infant) i en PNR. Du må avbestille og booke på ny.

Jeanette liker dette
  16. ordnetseg

ordnetseg EBG saved my life!

Likes mottatt:
    1,700
    Bonuspoeng:
    93
    for en deilig «jorda-rundt» reise :cool::D

jocke, Teknolai and Nordlands like this.
  17. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    6,053
    Bonuspoeng:
    183
    Takk :)

18. trulsdd

trulsdd EBD

Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    18
    Finnes det en oversikt over hvilke reisemål som gir mest sjanse for å treffe på en bonusreise via ST? Skal sette opp noen e-postvarslinger for sommeren 2027, og det er begrenset hvor mange live-søk man kan ha hos bonussok.no

Vi er 4 personer, har 2 CT og 600k poeng. Kan reise ut tidligst 15. juni, og tilbake senest 15. august. Må være business. Åpne for det meste av destinasjoner!

Har blinket meg ut følgende:
    CDG - PUJ
    CDG - PTP
    CDG - FDF
    CDG - RUN

AMS - SXM
    AMS - CUR
    AMS - AUA

LHR - UVF
    LHR - BGI

Er noen av disse helt utopiske og ikke vits å bruke et varsel på? Noen åpenbar jeg har glemt? Har ikke med BKK pga. klima. Orker ikke to små unger i regntiden og 35 grader.

Maggie liker dette
  19. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,415
    Bonuspoeng:
    93
    Var nettop i PTP og FDF, greit med BIZ i sommerferien - men vi måtte bokke om 3 ganger, så endte med Economy i stedet for bis..

Ut fra hva jeg fant er det nesten umulig og finne tur\retur fligther som matcher sammen.. VI måtte fly til PTP(guadelope) ta båt til martiqnue også fly hjem derfra..
    Vi var borte i 4 uker, så var greit med litt øyhopping, men litt krevende var det jo.

Lite tips kan være og søke fra CPH også.. Fant mer avalability derfra den CDG\OSL

Insomnia4u liker dette
  20. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    9,490
    Bonuspoeng:
    183
    UVF er fort vanskelig pga få flighter. Franske og nederlandske oversjøiske territorier bør være veldig oppnåelig basert på tidligere bookinger. Sleng inn SJO, PTY, CUN og MBJ i miksen så er du godt på vei.

Del denne siden