Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    5,245
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er en relativt fersk bonusnisse sammenlignet med andre, men har siste årene vært veldig aktiv og er i samme situasjon som når det gjelder barn og reideperiode. Jeg hadde ikke tenkt meg om 2 ganger å ta ut ungene fra skole for par uker hadde jeg kunnet. Fruen er lærer og da er det enda verre, for man kan ikke ta ut en lærer...

Jeg skal prøve å svare ut i fra situasjonen pdd:

1) Det er realistisk, men da kan du ikke være kravstor. Du må fly dit billettene dukker opp. Jeg har siste halvannet året booket følgende reiser, alle i biz:
    - 5 stk til DXB i vinterferien.
    - 5 stk til CUN i påskeferien.
    - 5 stk til SXM i sommerferien.

Jeg har også sett turer for 5 pax i biz til følgende destinasjoner uten å ha booket. Alle i skoleferier: JNB, NBO, PPT (kun 1 gang), TNR (kompis booket 4 stk), MRU, FDF, PTP. Det er altså ikke umulig, men du må ha diamant hos awardfares.com og varsler. Book først, tenk etterpå. Som du skjønner er Asia veldig vanskelig.

Det virker dog som det er vanskeligere å finne t/r samtidig så du må booke en vei og legge på retur i etterkant. Det er nye standarden tydeligvis.

2) Best å splitte opp i 1V + 1B. De lover å fikse dette, men jeg tviler.

3) I det siste har det vært like enkelt å finne rett fra OSL, så lenge det er ledig feeder i samme klasse. Men finner du ikke bør du booke fra hub.

4) Beste er å bruke søkemotorer.... Agebtrulletten hvis agenten sliter med å finne riktig routing.

Ellers er VA god tilgjengelighet for 4 pax, men som du sier selv krever det litt mer poeng. BKK og Asia er de mest etterspurte destinasjonene, så du er heldig om du finner noe. SAS hadde jo nylig en 'glipp' med mye ledig til Asia. Synd du ikke fikk med deg den.

Leon, kongenamundsen and jocke like this.
  2. marekz

marekz Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    503
    Bonuspoeng:
    93
    Stemmer, ikke første gang man får tre ulike svar fra tre ulike agenter. ;) Men jeg gjorde dette senest forrige uke på to bestillinger jeg hadde bestilt selv på nett, kun pga CT & 3 pax utfordring. Ringte inn til premium support og ba dem knytte sammen. Dette var med AF. Hadde i forkant blitt oppfordret til å gjøre det på den måten.

Jeg mener også dette med å knytte sammen PNR ikke nødvendigvis er noe bonus-spesifikt, men at man kan gjøre dette for vanlige revenue billetter skulle behovet være der i en eller annen form.

Teknolai and kongenamundsen like this.

Del denne siden