Sure, men jeg så det litt på en annen måte; får dratt med meg noen venner/familie som "aldri" ellers ville a) hatt mulighet til å booke på business for "hele gjengen" (for kroner, pga. beløp/økonomi), eller b) har noen interesse av bonusnisse-kjøret jeg er på. Så da blir det en hyggelig opplevelse for noen som ellers aldri ville reist på business. De "driter" egentlig ganske greit i returen også, da de uansett ville kjøpt tur/retur på økonomi/billigste billett. Så nå trenger de bare kjøpe én vei, sannsynligvis til en billigere penge (og selv om de evt. hadde funnet noe billigere med tur/retur vs. enveis, så får de uansett én vei i business, som sånn sett har en verdi). Personlig vet jeg ikke hva jeg gjør enda. Blir vel enten å kjøpe noe, eller se om det er retur via noen naboland (og ta en liten rundtur der). Så kan det være jeg er heldig og finner noe bonusbilletter, men holder ikke akkurat pusten (-:
40 000 AAdvantage(American Airlines) poeng. De hadde en kampanje i fjor på sitt co-branded AAdvantage platinum select kort med Citi, hvor en fikk 80 000 poeng etter bare 1000$ spend i løpet av de 3 første månedene. Dessuten gratis årsavgift det første året, samt ingen valutapåslag som gjorde det lett å nå med vanlig spend i NOK.
Tja… har plan om tur til Japan i april-juni neste år så nå blir det vanskeligere med utreise og fortsatt kamp om retur.
Kan se ut som at open-jaw bookinger til/fra ulike regioner nå skal være tillatt. Agenten jeg snakket med sa at «nå skal det være tillatt, men forrige måned var det ikke tillatt». Fikk trykket gjennom en booking også. Mulig det er «allment kjent», men var nytt for meg.