Tusen takk til deg så ser det ut til at vi får oss en tur til varmere strøk i vinterferien, og på toppen av dette slipper å la 2018/2019 CTer brenne. Vi er mange som skal med, så jeg har fortstått at vi tilhører "fjøset" når vi skal ut på tur :-(
Hadde liknende opplevelse som deg:
1. Forsøk 29 minutter i CT telefonkø - Treffer på Dennis; "Hei, jeg har en booking jeg ønsker å endre på kan du hjelpe meg?" - "Det spørs..." [snip] "Kan du sjekke OSL via IST til BKK med TK?" "Neeeeej, intet nån ting her" - "Er du sikker? For jeg ser i stedene jeg har søkt at det er ledig..." "Neeeeej, intet nån. Var det nån mer jag kan hjelpe deg med?" Jeg bare la på og tok meg flid i å svare skikkelig på den oppringte spørreundersøkelsen som kom.
2. Forsøk 27 minutter i CT telefonkø - Treffer på en svenske ved navn Sara. Må bruke NATO fonetisk alfabet for at hun kunne slå opp riktig bookingen. Hun ber om å få sette meg på vent for å sjekke opp og fikse det. Etter 48 minutter gav jeg opp og la på. Min datter fikk æren av å trykke 111121 eller noe sånt på spørreunersøkelsen som kom.
3. Forsøk kl 07.14 - 7 minutter i kø hos SAS. Treffer på en Gustav. Spør om det er ok at han hjelper meg med å endre på en CT booking selv om jeg har ringt til SAS. Han sier at det ikke er meningen at han skal gjøre det, men siden jeg er verdifull kunde hos SAS, kan han prøve å fikse det denne gangen. Flott! Vi finner utreisen, lett som en lek. Han reserverer de, men når han finner hjemreise og prøver å reservere blir det mye hmmmm hmmmm hmmmm klikk klikk hmmmmm. Så sier han at han kun får opp WAITINGLIST og DOES NOT EXIST. Begge svarene gjør at han ikke kan booke billettene. Så han foreslår at jeg endrer utreisen, for å beholde den, så ringe til TK Norge kontoret og hører hvorfor SAS ser billettene, men ikke får booket. Det hender at TK har glemte å slippe billettene... Han kunne ikke la reservasjonen ligge i en halv dag dessverre (Dette har DK Gold gjort flere ganger for meg når jeg har sendt mail og de ventet på en endelig bekreftelse). Jeg ender opp med OSL-IST-BKK SIN-FRA-OSL. Ikke noen god følelse i disse nedstengte tider. Jeg måtte kjøre barna til skole og barnehage, så det blir en rask mail til
[email protected]. Etter et par mailutvekslinger, finner de ut at flyet fra IST-OSL er så godt som full, så disse billettene skulle aldri vært listet som tilgjengelig. En sletting hos de og 1 time senere skulle ting være riktig hos SAS også. Bummer.
4. Forsøk. 22 minutter i CT telefonen. Vi spiller roulett og gir ikke opp. "Hej, dette er Dennis, hva kan jeg hjelpe deg med?" Fader, tenker jeg. Spør om han kan sjekke hjemreise. To klikk, så neeej. Jeg takker for "god" hjelp og legger på. Jeg er kvalm. Har en utreise til BKK, men ingen hjemreise.
5. Forsøk. 21 minutter i CT telefonen. Har funnet hjemreise 3 dager tidligere, litt kort ferie, men er desperat. Treffer på Jens. Jeg prøver hjemreisedatoen jeg har prøvd flere ganger. Hvem vet, det verste er å få en tyvarr som svar! Han finner plasser på hjemreisen, men får heller ikke booket. Det var rart sa han, men han har noen triks. Booker halve gruppen først, tar det vekk og booker alle. Det har funket før. Denne gang ble det stopp ved første trekk. Virker som noe er veldig galt. Litt lei meg ber jeg ham sjekke hjemreisen 3 dager tidligere. Han finner den. Booker den fint, men så ser han at det er en senere flight fra IST samme dag i systemet sitt (altså hjemreisedag som er 3 dager tidligere enn ønsket). Hvis jeg bare kunne gitt ham litt tid, han hadde en plan... Selvfølgelig! For min skyld kunne han prøvd så mange triks han bare orket! Han går tilbake til ønsket hjemreisedato. Søker og søker. Så sier han at han skal prøve noen trikse og så kommer det et YES! Jeg fikk følelsen som om jeg hadde ringt til CT Tallin og på den andre av telefonsamtalen var det en Krystina som syns at det var gøy å kunne hjelpe oss med å få booket flightene vi ønsket oss. Han finner hjemreise på ønsket dato, men må ta 8.5t på IST. I all gledesrusen glemmer han 7. reisende i huset, så vi får 7 for 6 pris, og med 4 utgåte CTer fikk jeg 45k EB av ham. Tusen takk for det!
Det er sagt flere ganger før, men det er skremmende hvor stor variasjon det er på kunnskapsnivået til de som sitter ved telefonen hos SAS om dagen. Jeg er usikker på om vi kommer oss til BKK hvis smittetrenden øker som den gjøre og med tanke julebordsesongen og alt, men jeg vil at en STOR del av ferien for meg har allerede begynt: planlegging, søking og fått landet booking jeg er fornøyd med
Vis alt...