Får man ikke noen opptjente poeng? Jeg er helt ny i CT verden :-D men når jeg booket Athen og Italia, og nå skal se etter fly til Manila eller Cebu så får jeg heller ikke opp noe opptjente poeng. Jeg trodde man tjente poeng når man booket CT billetter med bonuspoeng eller har jeg feil?
Har hørt fra ledelsen i USA at dette kommer rett etter at de har signert avtalen med KillBill på nytt og koblet de på igjen.
Hvordan får man bestilt med poeng en t/r reise med ulik ankomstby og avreiseby på sas.no? Jeg får opp feilmelding The city you have chosen doesn't seem to be valid når jeg forsøker betale med poeng, men det fungerer om man vil betale med cash.
Har kun flydd Singapore Airlines og Eva Air med ny config og de er absolutt og anbefale. 2 seter er ikke umulig å finne men man burde være fleksibel på dato og ute i god tid. De lengste strekkene er ofte det man ønsker å sikre seg i business også må man noen ganger ta til takke med eco på siste strekk frem til endelig destinasjon. Alternativt så kan man sikte seg inn på osl-ist-mnl med TK og fly med cebu pacific innenlands (billig og trangt) til ceb om man absolutt vil dit. Mulig det også er enklere å finne tilegnelige seter hit.
Hei folkens, er det noen som har lagt merke til i det siste når man ringer SAS for booking av bonusreiser at det finnes ledige seter på sas siden men når man spør de direkte over telefon så sier de at de ikke kan se noe ledig inne i systemet sitt? jeg ville f.eks bytte fra SAS go til SAS plus på noen flygninger der de har åpnet opp ledige seter i plus, men de sier at det ikke er noe ledig? En annen ting som skjer er at jeg har sas plus billetter venter bare på at (skatter og avgifter) skal betales, men så kansellerer de plus billetten og flytter meg til GO er dette lovt?
Jeg har også opplevd at det ikke er mulig å booke slikt på sas siden, du kan ringe inn og forklare at du for opp feil melding og da kan de heller booke det via telefonen uten kostnader så lenge det er ledig.
Reiser til Phuket på Torsdag førstkommende. (HAU-OSL-CPH-CDG-HKT) Blir ikke tid til lounge hverken i OSL eller på CPH, men i Paris har vi over 3 timer på terminal 2E. Ser ut til at alle loungene som er aktuelle er midlertidig stengt? Noen som har reist via CDG i det siste og vet om infoen på star alliance.com stemmer?
Da er vår Bali reise i februar kansellert. Prøver å ringe SAS for å få refundert hele reisen + 2CT. Hvor lang tid har jeg på meg for å bestille med CT som er gått ut? Eller er den alt gått tapt?
https://www.sas.no/hjelp-og-kontakt/ofte-stilte-sporsmal/?faq-category=corona-eurobonus Du kan bruke en Amex-verdikupong som ikke har utløpt når du legger inn en ny bestilling. Hvis verdikupongen har utløpt etter at du la inn den opprinnelige bestillingen, har du lov til å endre uten å betale gebyr hvis du reiser til/fra: Asia med avgang 31. mars 2022 eller tidligere. Edit: Så da skal du kunne endre så mye du vil frem til 31. mars
Dersom flyselskapet har innstilt noen av flyvningene får du valget mellom å booke om til nye datoer med ledige bonusseter eller avbestille reisen og få full tilbakebetaling. Utløpte CT-er blir tilbakeført med ny gyldighet ut neste kalendermåned.
Takk for raskt svar! Det vil si at mine CT billetter må bestilles noe for innen 28. februar. Er på tråden med SAS nå, hun måtte ta en pause og komme tilbake til meg.
Da er alt avbestilt og jeg venter på poengene og 2CT. Men kundebehandler påsto at mine CT-s er gyldige 30 dager fra dato til dato. Stemmer det? Ellers så ser jeg på nye reiser, men i begynnelsen på November ser jeg ingen flygninger fra Haugesund-Oslo, hva i all verden er dette? Er jo ikke så lenge til....
Nei, men det er da greit å ha hele runden i samme bestilling når den først legges inn. Aner ikke hvor turen går, men med en "ungdom" på 12 må det bli en plass som ikke er for kokko på koronaregler. Vurderer Hawaii
Du fikk booket OSL-LHR-HND-LAX idag (eller i går), som en enveis til 105.000 poeng? Når reiser du? Ang. det med tredjeland var vel dette også diskutert i en annen tråd, eller tidligere i denne. Og min forståelse av tredjeland var akkurat slik den japanske ambassaden skriver. Jeg som reiser JFK-HND-LHR er derfor ikke i samme situasjon som du var, men som du er nå, og derfor bør det være OK =)
Jeg ba om å booke utreise OSL-HND og hjemreise HND-LAX, spurte aldri om enveis, oppdaget det først når billetten kom. Av de 112500 jeg betalte har jeg fått igjen 52500, ser det er mer enn jeg skulle hatt om enveis fortsatt prises 60% av tur/retur, så vet ikke hva de har surret med.. har nok bare vært dobbeltheldig - som fikk den igjennom - samt fikk den priset som enveis.. Jeg er også trygg på at ruten jeg har nå er ok
Etter at ANA har kansellert First, så ringte jeg inn til SAS-kundeservice. Der fikset de det kjapt. Penger, og poeng tilbakeført med en gang og CT ble synlig i SAS.no etter noen dager. Gyldighet på CT til og med 28 februar. Poeng som egentlig hadde utløpt, hadde fått utløpsdato 31.12.22. I følge SAS-kalenderen så er det en del ledige poengreiser fra 3 november. Men virker ikke å være noen direktefly. Kan hende programmet ikke er satt opp så langt frem.
Det er veldig mye award billetter på HND-LAX-HND ruten, vil si det er ANA F ruten med mest tilgjengelighet etter mine observasjoner. at nærmeste avgang med LAX-CPH var ledig var nok mer flaks
I dag forsøkte jeg å booke om tilslutningsflyet til Oslo da long haul-strekningen hadde blitt booket om til en dag senere uten å ta hensyn til videre fly. Opprinnelig ombooket til: NRT-VIE (ankomst kl. 14) VIE-OSL (avreise kl. 11 - 3 timer før ankomst altså) Fant mange alternativer på Star Alliance-søket ved å søke VIE-OSL. Kundebehandler fant ingen treff. Ba så kundebehandler om å søke opp den spesifikke ruten, men tyvärr. Ble nokså irritert så jeg booket hele strekket selv via nettsiden og oppgav PNR-nummeret. Kundebehandler ble litt satt ut og beklaget så mye. Endte selvfølgelig opp med den ruten jeg ønsket, men synes det er håpløst at man må holde på sånn!