Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. Points4Fun

Points4Fun Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,966
    Bonuspoeng:
    93
    Takk! Da er det jo ganske begrenset med muligheter. Det er vel neppe noe alternativ å be om ombooking til en Star Alliance flight?

2. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,316
    Bonuspoeng:
    183
    Har bare vært heldig med de 20 turene jeg har booket og avbestilt til LAX som har vært med A350 jeg da ;)

3. KRS

KRS Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,146
    Bonuspoeng:
    93
    Kjipt ja, spesielt siden jeg booket MIA også med A350 men begge veier ble endret til A330 - nå som vi har vært på tur får MIA tilbake A350, og A330 følger etter oss til SFO :/
    A330 er bedre enn A340 i hvert fall :D

tobeornot999 and Maggie like this.
  4. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,019
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ble flyttet over til United med SAS via ORD i Februar. Kan være greit å ta kontakt og ha noen forslag klare? Altså på en booking med direkte til SFO i utgangspunktet fra CPH.

5. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,316
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har faktisk ikke testet verken A330 eller A340 på longhaul med SAS, og har hørt at A330 slett ikke er verst med mindre man får den ene som er gammel. Men den er kanskje tatt ut av drift? SAS sine A330 er vel forholdsvis nye etter det jeg har skjønt. Fløy en 747 fra Thai for et par år siden, og den var haug-gammel! Det samme med en 767 fra Hawaiian. Den var vel over 30 år mener jeg. Ikke akkurat superkomfortabel...

6. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,240
    Bonuspoeng:
    93
    Siden jeg ikke orker 3 timer i telefonen for et spørsmål forsøker jeg meg her..
    Er det sånn at jeg kan avbestille CT turen til Japan i Mars(Som er booket på en 2020 CT) også eventuelt bokke ny tur på samme CT?

7. Propflyer

Propflyer Medlem

Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    33
    har ikke helt landa på en enda, men blir enten Boka, Oriole, Topolobampo eller Goosefoot. skal bestemme meg ila helga, og håpe at den jeg lander på har ledig bord :p

jgroneng liker dette
  8. MadsVaHa

MadsVaHa Veteran

Likes mottatt:
    5,715
    Bonuspoeng:
    183
    Alle A330 har ny kabin så ikke noe å bekymre seg for. Den "gamle" var en A340 som nå er ute av drift for godt.

tobeornot999 and flying_all like this.
  9. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,768
    Bonuspoeng:
    293
    Forslaget mitt er å bruke bookingen til Cape Town i stedet. Men for de som skal til San Francisco så må jo søndag-søndag være topp :)

10. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,888
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, har akkurat gjort det samme i forrige uke.

oddA liker dette
  11. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,316
    Bonuspoeng:
    183
    De SAS fikk i 2012/2013 er jo nesten 20 år gamle.

12. MadsVaHa

MadsVaHa Veteran

Likes mottatt:
    5,715
    Bonuspoeng:
    183
    De fikk de føste på starten av 2000-tallet, med godt vedlikehold og nytt interiør gjør de forstsatt jobben. upload_2022-1-14_14-10-18.png

13. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,316
    Bonuspoeng:
    183
    Vet at de har fått nytt interiør. Poenget var bare at det er et par av dem som er en del eldre enn de andre. :) Men vet ikke om man merker så stor forskjell på en 20 år gammel og en 6 år gammel A330. Man merker i hvert fall hvor mye mer komfortable 787, a350 og a380 er.

tobeornot999 and MadsVaHa like this.
  14. Nurse82

Nurse82 EBD, Hilton diamond

Likes mottatt:
    987
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har flydd mye til USA med SAS og jeg har ikke tenkt så mye over forskjellen på de nye A330 og de gamle, de gamle fikk vel ny kabin i 2015. Jeg sjekker alltid hvilket fly jeg skal fly med, og jeg har flydd LN-RKM sikkert 3 ganger i løpet av det siste året og i SAS Plus pleier jeg å velge sete 20D. De siste to gangene var det setet ikke bra på det flyet. Det var liksom sittet ihjel! Flatt og skjevt :D Fløy A350 til New York i november, og det var en annen komfort enn A330 ja :) Skal prøve 787 i år om alt går etter planen og det gleder meg til!

Maggie liker dette
  15. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,316
    Bonuspoeng:
    183
    Merker godt at a380, a350 og B787 har lavere støynivå. Merker ikke at man tar av en gang :D

Propflyer and Nurse82 like this.
  16. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor langt i forkant lanserer SAS bonusreiser i Europa? Er det det samme som USA og Asia, 330 dager?
    Jeg har prøvd å finne reiser til Portugal i juni/juli og det kommer nesten ingen ting, særlig biz.

I fjor var det ganske mange å velge mellom, både Lisboa og Faro

17. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    20 år har ingenting å si så lenge kabin og utseendet er fresht! 60 åringer kan også være spreke, selv om de er 60 år :cool:

Eddie47, cooolcatz and jgroneng like this.
  18. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,672
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig de har redusert kapasiteten til Portugal kraftig og at det dermed også er dårligere tilgang på bonusbilletter. Fram til juli er det bare en avgang i uka ARN-LIS, ingen fra CPH og OSL. Til FAO går det noe mer og i juli tar det seg opp med sesongruter for begge.

19. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,077
    Bonuspoeng:
    183
    For litt sidan gjekk det greit å booke OJ billettar med SAS ved at ein fyrst søkte opp ruta for revenue-billettar, men so endra til poeng etter at søket var gjennomført. Denne moglegheita ser ut til å vere vekke no. Er det i det heile teke mogleg å få gjort dette online eller må eg ringe?

20. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,316
    Bonuspoeng:
    183
    Det er jeg helt enig i! :D Etter påfyll av 5G i går føler jeg meg f.eks som om jeg er 90, men ser forhåpentligvis ikke sånn ut ;)

Are, tobeornot999, flying_all and 3 others like this.

Del denne siden