Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,589
    Bonuspoeng:
    183
    ser på businessclass.se at noen faktisk har klart og booke LH F med EB, hadde vært interessant om vi kunne klart bekfrefte teorien hans om billettslipp.
    Screenshot from 2022-01-17 17-07-29.png

Are, Kjetil L, Xflipper and 1 other person like this.
  2. ChrisTW

ChrisTW Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Mitt lille bidrag til Dennis-føljetongen:
    Skulle idag booke en relativt enkel rundtur OSL-TPE i desember/januar, men ønsket en litt annen routing enn det sas.no ville gi meg. Da var det bare å ringe CT-telefonen. Etter ca 20 minutter i kø ble jeg møtt av: «Hej, du talar med Dennis…»
    *sukk*
    Nuvel, jeg har aldri hatt Dennis på tråden selv, så jeg tenkte jeg kunne gi ham en sjanse. Utreisen var enkel, og den kunne jeg ha booket selv på nettet: OSL-IST-TPE. Turkish i C. SAS.no viste 4 ledige seter Men nei da, Dennis kunne nemlig forklare at selv om SAS.no viste ledige seter var det slettes ikke sikkert at de kunne bookes. Og biz-billettene med Turkish jeg hadde funnet var umulige å få bekreftet, i hvert fall på de dagene jeg ville ha. Dette visste han…
    Å, javel?
    Returen da? Der ville jeg fly EVA hjem, og hadde funnet flighten fra TPE i C, men slet med de neste flyvningene. Nja, han kunne faktisk se TPE-flyvningen, noe som var svært uvanlig så langt frem tid(!), men bare i økonomi. Videre flighter kunne jeg bare glemme så tidlig.
    Der sluttet samtalen av naturlige grunner.

Over på sas.no. OSL-TPE-OSL ble booket på 5 minutter, skatter og avgifter betalt, seter valgt. Nå får jeg se om jeg gidder telefonkø i morgen, og risikoen for å støte på Dennis igjen, for å flikke litt på den ikke helt optimale returen….

Baldrick, Leon, pma and 7 others like this.
  3. samtom

samtom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    93
    Prøv engelsk språkvalg og/eller ringe SAS direkte utenom CT telefonen. Jeg har ofte hatt bedre hell med det i hvert fall.

tobeornot999 and ChrisTW like this.
  4. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,989
    Bonuspoeng:
    93
    Usikker på om det passer her eller i IT-tråden.

- Fant ledige billetter i C CPH - IAD (og hjem), men ingenting ledig til CPH. Forsøkte litt forskjellige kombinasjoner, og til slutt fant jeg ut at SVG - CPH - IAD kunne bestilles i plus, men ikke i i business, til tross for fortsatt ledig CPH - IAD. SVG - CPH kunne heller ikke bestilles i plus alene. Regner med gifte segmenter kan være årsak her(?)

- Bestilte så reisen, med turen bort i plus og hjem i C, og forsøkte å endre på nett til C bort, men det gikk ikke.

- Ringte så inn, valgte engelsk og ventet maks ti minutt. Traff en jente som ikke visste forskjell på plus og business, ikke forstod hva jeg ville, og som i tillegg spurte meg om hun skulle sjekke om det var ledige business-seter SVG - CPH også. :rolleyes:

Til tross for at jeg hadde valgt engelsk snakket hun etterhvert plutselig svensk, men fikk nå forklart problemstillingen til slutt. Enden på samtalen var at det var helt umulig å endre til C på ene legget på en plus-reise (hun forsøkte faktisk, men virket som hun møtte rådføre seg med noen andre).

Vel, prøvde litt senere og traff en fyr. Fortsatt minimal kø i telefon, og han bare fikset det med en gang. I dag kom billettene, så da lot det seg tydeligvis gjøre. :p

Lillegutt, sunshine, Eddie47 and 6 others like this.
  5. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er jo en helt typisk erfaring. Det som er helt umulig for en agent, er null problem for en annen. Sendte en saftig klage på SAS kundeservice denne uka - over manglende kunnskap og inkonsekvente svar fra ulike agenter.

6. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    Hypotetisk spørsmål nå som smittetallene er såpass høye:

Dersom en av de reisende på en CT blir smittet og da ikke kan reise, er det da mulig å slette den ene av oss på turen, eller må den avbookes og bookes på nytt for den som skal reise? Håper jo at det ikke blir aktuelt, men greit å vite.

7. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Går an å splitte opp PNR ja. Men ikke alle agenter vet hvordan det gjøres.

8. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,019
    Bonuspoeng:
    293
    Har gitt opp å sende klage. Kjører omvendt taktikk. Ved super service, ber jeg om navn og noterer tidspunkt. Og sier til konsulent at det kommer en skrytemail. Bruker tilbakemelding skjema. Har sef ikke hørt noe tilbake. Men, håper det er en leder noe sted som leser det jeg bruker tid på.

Eddie47 liker dette
  9. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har gjort akkurat det samme noen ganger de siste månedene. Men jeg har også gitt negativ feedback 1 gang, det var selvfølgelig Dennis.

Jeanette liker dette
  10. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    Sikkert lurt. Gir alltid de som gir normalt god til veldig god service topp score. Men nå har forventningene gått ned, så blir jo superhappy bare jeg ikke får "tyvärr" i første setning...

11. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    At Dennis fortsatt jobber der er er mysterium. Har aldri opplevd noe sånt som han...

Insomnia4u and Maggie like this.
  12. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,211
    Bonuspoeng:
    183
    Han sparer bolaget for mye penger da ;)
    Ingen bestillinger går gjennom hos Dennis
    Sist gang han plukket opp telefonen la jeg bare på. Ikke noe poeng prøve få hjelp av den arrogante jæv.... Unnskyld språket :rolleyes:

Last edited: 20. jan 2022
    Jeanette and Kalsnes like this.
  13. espenlampe

espenlampe Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har fått booket flight til USA via Tokyo i det siste, og omvendt?
    Ser det er noen som akkurat har reist, men lurer på om de har strammet inn?
    Hvilken poengpris blir det eventuelt? USA eller Japan?

14. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,019
    Bonuspoeng:
    293
    Min erfaring er at det er strammet inn på den typen booking. Får du den godkjent skal du da betale Nord-Amerika pris.

15. espenlampe

espenlampe Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Forsto det slik ja, men det skader vel ikke å prøve... 1t kø tyvärr, 1,5t kø tyvärr, 1t kø, ingen problem :)

holmen and cooolcatz like this.
  16. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,019
    Bonuspoeng:
    293
    Er det noen som sitter i kø på telefonen da? Den kan jo bare ligge og spille pausemusikk den mens en gjør noe (u)fornuftig.

17. kristiaan

kristiaan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    Han klarte å avbestille en booking for meg uten at det bød på problemer. Gratulerer med dagen til han. :D

Eddie47, espenlampe and Jeanette like this.
  18. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    6/7 ledige av 8 seter totalt gir dårlige odds. I praksis vil det jo si at First-kabinen må være tom for at vi skal få booket dagen før. Kan ikke si at det er fantastisk nytt.

19. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Om man reiser via en dyrere sone så skal man egentlig betale til den dyre sonen først, og så i tillegg prisen mellom den dyrere sonen og den sonen destinasjonen ligger i.

Men i praksis blir ikke denne regelen fulgt.

20. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    900
    Bonuspoeng:
    113
    Tja, han klarte å avbestille en bonus reise før han la inn ny reise; altså endre. Så jeg har et krav på 900 NOK mot SAS som jeg regner med tar iallfall 6 måneder hvis jeg i det hele tatt får noe...

Del denne siden