SAS fortsetter å skuffe... Booket en ikke helt optimal reise på nett på mandag (siden Dennis mente mine ønsker var helt urealistiske og nektet å booke noe som helst på CT-telefonen), og ringte inn igjen igår får å få gjort noen endringer. Traff på en trivelig svensk dame som raskt fant de flightene jeg ønsket meg - inkludert TPE-VIE med EVA. Hun booket opp disse, men måtte sende saken videre for beregning av skatter og avgifter. Timene gikk uten at jeg hørte noe, så jeg ringte inn på kvelden for å sjekke status. En lettere irritert engelsktalende dame fortalte meg at det ikke var noen vits i å purre på saken før det var gått minst 24 timer. Greit nok.
Så, idag morges kom det et push-varsel i SAS-appen på endring i booking... Som fryktet: EVA hadde kansellert flighten TPE-VIE siden billetten ikke hadde blitt utstedt (ca 19 timer etter booking).
Jeg ringer inn igjen, og etter 30 minutter i kø kommer en ny svensk dame på linjen som blir forklart situasjonen. Hun svarer kontant: "Bra, da setter jeg deg over til den avdelingen." Etter 20 minutter med ny pausemusikk kommer en dansk mann på tråden som tydeligvis sitter og beregner skatter og avgifter. Jeg oppgir bookingreferanse, og han svarer at saken min står fortsatt i kø, og de kommer til den snart. Så legger han bare på(!)
Ny telefon. 20 minutter kø. Dansk dame. Hun skjønner problemet, og får heldigvis lagt tilbake "the missing flight". Godt fornøyd med seg selv kunne hun fortelle at saken nå ble sendt videre til beregninger av skatter og avgifter og billetten ville bli utstedt innen 2 dager
Før hun rakk å legge på fikk jeg spurt om det samme kunne skje igjen - at EVA kansellerte. Til det sa hun: nei, nå hadde hun sørget for at flighten ikke kunne kanselleres.
Jeg er ikke overbevist, men får leve i spenning til mandag morgen...
Vis alt...