Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. OSLflyer

OSLflyer Medlem

Likes mottatt:
    123
    Bonuspoeng:
    33
    Takk for at du tok deg tid og svarte. Velger å se an og om det kanskje kommer noen større endringer, men har ingen håp om at SAS kansellerer til IAD 23.feb med retur 28. Ser at SAS kjører fast på bl.a onsdager nå i februar.

Nurse82 liker dette
  2. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,087
    Bonuspoeng:
    183
    Det kan hende det går om agenten er uoppmerksom. Eg har opplevd at dei ikkje rekalkulerer når du rebookar innanfor same poengsone(r)

3. Points4Fun

Points4Fun Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,966
    Bonuspoeng:
    93
    Har forsøkt agentrulletten i to timer nå for å få til enveis reise JFK-HND-LHR-OSL eller OSL-LHR-HND-JFK. Begge rutene sier de er ulovlige. Du kan ikke reise fra USA til Europa via Asia eller andre veien.

Ser jo at flere har booket dette tidligere. Er det fortsatt ruletten som gjelder? Siste agent satte meg på hold for å sjekke med "poengavdelingen" for å være helt sikker.

Ergerlig!

4. Jonkebassen

Jonkebassen Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,021
    Bonuspoeng:
    93
    Samme her. Brutalt.

5. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,019
    Bonuspoeng:
    293
    At det ikke har vært lovlig rute har vært kjent en stund. Ser at noen har fått det til uansett, men tror heller en skal være glad på deres vegne en å være sur fordi en ikke får til en rute som ikke er godkjent.

Min booking som jeg reiste nylig feks var gjort før forandringen ble innført.

Eddie47 and Points4Fun like this.
  6. Points4Fun

Points4Fun Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,966
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er absolutt glad for alle som har klart dette:) Fikk det til selv en gang også, men den ble kansellert pga pandemien.

Da får en bare kjøre ruletten eller finne seg i at det ikke går.

jgroneng liker dette
  7. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Mener en her hadde fått booket en slik rute for bare noen uker siden, så helt stopp er det ikke. Men det var vel typisk på denne tiden i fjor de fleste av oss (inkl. meg selv) fikk booket.

Points4Fun liker dette
  8. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,442
    Bonuspoeng:
    293
    Er det noen her som har fått booket med Air New Zealand i det siste?
    Ser ikke ut til å være mulig .. ikke fra Asia eller USA

9. DrJens

DrJens Medlem

Likes mottatt:
    559
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke helt det samme, men jeg fikk booket OSL-FRA-HND<>NRT-MEX på sas.no

Måtte avbestille da jeg så at det var flyplassbytte i Tokyo.. argh.. klarte å overse det da jeg booket. Så da ble det MUC-MEX i stedet.

Dette rett før jul.

10. espenlampe

espenlampe Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    SAS har kansellert min hjemreise ORD-CPH-OSL-ALF.
    Ser på sas.no at de fortsatt flyr, men har endret avreisetid fra 17:00 til 23:05, og bare kansellert hele ruten istedenfor å flytte meg til den nye avgangen.
    Flere som har bært borti dette?

11. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,093
    Bonuspoeng:
    183
    Min ORD-CPH har blitt flytta/endra 5 ganger siden ifjor sommer. Hver gang har det ordna seg å ringe inn. De har åpna seter der det trengs (på langstrekket ihvertfall)

Jeanette liker dette
  12. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,240
    Bonuspoeng:
    93
    Det er tvilsomt at Japan åpner i Mars - og dermed blir gutteungen oppgradert fra infant til child før neste mulige tur.

Er det noen som har funnet 3 seter i F\C til Japan(eller hvor som helst) et par måneder i forveien.
    I løpet av alle årene jeg har bokka biletter har jeg aldri sett noen.. Frykter det kan bli vanskelig og få til en god flyreise for poeng nå.

13. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke jeg heller. Mor og barn i The Room og far i The Suite? :D Om det er upopulært hos mor så kan det jo være crew lar dere voksne bytte sete den ene veien hvis dere spør pent.

Maggie liker dette
  14. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,240
    Bonuspoeng:
    93
    hahaha!
    Selv da må det være 3 ledige bonus biletter på turen! :(:(

Men det hadde jo vært en luksus i seg selv, med 8timer barnefri på biz :)

indahla liker dette
  15. Scribble

Scribble Medlem

Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    3 i F blir nok vanskelig, men 3 i C er ikke noe stress. Sett det til Japan bla. mange ganger. Swiss spesielt har ofte mange seter tilgjengelig. Man får uansett ikke helt F-følelsen når man drasser på småbarn, etter min mening i hvert fall er det bedre å spare den opplevelsen til voksenturer.

Travellingalf and RoadKing like this.
  16. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har ihvertfall sett både kombinasjonene 2xC+1xF og 1xC+2xF i motsetning til 3xF eller 3xC (på ANA), men det er jo langt fra optimalt å splitte seg.

For vår del håper vi på barnevakt etter å ha flyttet vår bestilling i F fra påske til høsten, men vår infant er ikke fullt 2 enda på tidspunktet, så vi kan ombestemme oss om vi finner ut at 6 dager borte er litt for tidlig.

Last edited: 03. febr 2022
  17. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,524
    Bonuspoeng:
    93
    ANA åpner ofte flere seter i F og C rett før avreise. Rundt 3-14 dager for First, og inntil en måned før for C.

oddA liker dette
  18. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Turkish pleier også å ha 4-8 seter tilgjengelig på en rekke ruter. Ikke studert til TYO, men vil anta det er mulig der også.

19. tstone

tstone Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,076
    Bonuspoeng:
    93
    Et lite spørsmål jeg ikke har klart å finne svar på.... GItt at du har en open jaw CT-reise, f.eks osl-frankfurt-new york-orlando med retur miami-frankfurt-oslo (tilfeldige byer) - og så går du av flyet i New York, du skipper altså siste leg til Orlando. Vil da returen bli kansellert som no-show?

20. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,165
    Bonuspoeng:
    113
    Driver og pakker, og har en diskusjon med min bedre halvdel om det å bruke pyjamas fra Thai Royal First er harry på en reise med Thai Royal Silk (business)? Hva sier folket? I-landsproblemer her altså :p

Del denne siden