Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Kjør på!

Rscott liker dette
  2. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    Harry... men er man fly-geek så er man. Ingen skam i det ;)

Lillegutt and Rscott like this.
  3. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,891
    Bonuspoeng:
    293
    Swiss F pysjamas fungerte topp i SAS C, så hvorfor ikke :)

Jeanette, Points4Fun and Rscott like this.
  4. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,044
    Bonuspoeng:
    113
    Altså... når vi først snakker om Thai F pysjamas bruk. Jeg har ankommet Oslo S og hoppet i en taxi hjem i Thai F pysj en gang i 2008. Var vel BKK-LHR-OSL, og ja jeg var ung og dum og hadde tømt balja for Dom P, det er i hvert fall unnskyldningen min :D

Sunnfjordingen, Jeanette, Are and 4 others like this.
  5. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,677
    Bonuspoeng:
    293
    Nada problem, ikke harry i hele tatt.

Rscott liker dette
  6. espenlampe

espenlampe Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Noen erfaringer med kansellerte hjemreiser fra USA?
    Har SAS ingen krav om å booke deg om hvis hjemreise er kansellert?

På telefon sier de at de kan åpne opp seter i europa hvis det ikke er ledig, men at de ikke har den muligheten til USA.

7. snik

snik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    558
    Bonuspoeng:
    93
    Du har rett til omruting etter EC261. Hvis du ikke får det så legger du ut selv og tar det til Transportklagenemnda. Du vil få medhold, samtidig som du oppnår spend og mileage på reisen du la ut for.

Sunnfjordingen and Jeanette like this.
  8. Nurse82

Nurse82 EBD, Hilton diamond

Likes mottatt:
    987
    Bonuspoeng:
    93
    Er reisen allerede startet? I så fall har det skjedd før at SAS har sagt at dette ikke er mulig så lenge det ikke er ledige bonusseter. Da må du bare ringe inn på nytt og håpe på at agenten du møter på vet hva han/hun snakker om...

9. Nurse82

Likes mottatt:
    987
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har booket en bestilling til og fra EWR med SAS. Men jeg ønsker egentlig å legge til et leg i starten av hjemreisen med United fra MCO-EWR. Når jeg søker hos SAS på Star alliance flyvninger så er det ingenting ledig fra MCO-EWR, men når jeg søker MCO-OSL, så er det plutselig mulig å fly MCO-EWR-LHR-OSL, så tydeligvis er det mulig å fly MCO-EWR om man også flyr videre. Noen som har erfaring med å booke lignende? Er dette married segments som agentene ikke pleier å finne og som ikke kan kombineres med SAS videre til Norge?

10. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Farlig råd å gi når vi ikke vet om det er SAS eller en *A-partner som står for flyvningen. For eksempel dekkes ikke en retur med United fra USA til Europa av EC261 i det hele tatt.

NoLimit and trygveat like this.
  11. snik

snik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    558
    Bonuspoeng:
    93
    Det ble ikke nevnt her, men jeg vet at det gjelder SK ORD-CPH fra tidligere post i annen tråd.

NoLimit and Jorge like this.
  12. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,573
    Bonuspoeng:
    183
    De vil tilby deg alternativ. Det kan jo være det er andre klasser og ugunstig ruting men aldri hørt om at de strander folk på en tur/retur (kanskje med unntak av spesielle naturkatastrofer o.l. men da vil det være texas uansett)

13. Eriksan

Eriksan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Dette viser at tilgjengeligheten varierer med O&D og er helt vanlig. Et par eksempler er at fra tidligere bookinger har fått LX ZRH-OSL kun ved å booke BKK-OSL, og Eva TPE-CDG ved å booke DPS-OSL (DPS-TPE-CDG-OSL).

Nurse82 liker dette
  14. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,019
    Bonuspoeng:
    293
    Selv ble jeg auto ombooket til LH pga kansellering av SAS sitt fly fra SFO lille julaften. Klart de har en forpliktelse til å finne en annen rute.
    Snakket med dem selv, men de fant ingen ledig billetter på rute som var raskere en LH de hadde funnet selv, dermed ble det den.

Jeanette liker dette
  15. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,019
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis jeg skjønner deg riktig har du en ren SAS booking per nå og ønsker å legge til et leg med *A. Har du regnet på forskjellen i poengpris?

Kanskje det er bedre å kjøpe en løs billett for cash eller EB?

United er tighte på mange flyvninger for tiden/ det er mye som er booket allerede. Vil tro at United som sas har poeng billetter liggende både som enkelt / innlands reise og som tilkobling long haul. Akkurat som SAS og LH har OSL-FRA feks.

tobeornot999, Nurse82 and Jeanette like this.
  16. Nurse82

Likes mottatt:
    987
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, det stemmer. Jeg ser at poengprisen blir noe dyrere + at jeg må betale minst 450,- ekstra i gebyr, men til gjengjeld får jeg en gjennomgående billett. Jeg får se litt på hva som svarer seg :)

17. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,093
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg booka nettopp en «løs» United for cash i begynnelsen av mars. Chatten mente at det skulle gå fint å tagge bagasjen helt frem, men vi måtte sjekke inn igjen til SAS-flighten. MCO-ORD er allerede ganske fullt, det var kun 2 seterader der vi 5 kunne få sitte samlet. Og dette var en B757…

Nurse82 liker dette
  18. pensjonisten

pensjonisten Rype/bonusjeger

Likes mottatt:
    165
    Bonuspoeng:
    33
    Booket ei reise til zanzibar for sønn og svigerdatter på fredag , med min CT + 105000 poeng.Planen var at sønnen skulle bidra med 40000 EB .
    Agenten sa det ikke gikk an å ta fra 2 kontoer, så jeg tok alt fra min .
    Men stemmer dette ? Mener å ha gjort dette pre Covid.
    Skulle jeg ha prøvd ruletten ?

19. pensjonisten

pensjonisten Rype/bonusjeger

Likes mottatt:
    165
    Bonuspoeng:
    33
    Ser nå at innlegget kanskje er i feil tråd.

20. LaDuden

LaDuden Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,643
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk til dette før, i hvert fall via e-posten. Da fikk man også til å trekke 2 separate CT-er. Dvs, fra hver av reisende. Fikk blankt nei via telefonen de gangene jeg har spurt etter at det ble kuttet ned på muligheten for CT-bestillinger via mail.
    Tror dessverre det ikke er mulig, men kan være alternativ med point share? Eventuelt agentrulletten.

Del denne siden