Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. pensjonisten

pensjonisten Rype/bonusjeger

Likes mottatt:
    165
    Bonuspoeng:
    33
    Takk for svar!
    Prøver agentruletten om et par dager når reisa deres skal ferdigbookes ( SAS legger ut OSL - SVG )

2. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,135
    Bonuspoeng:
    113
    Vet noen om det er mulig å be SAS om å "kutte" siste legg fra en bonusreise? Jeg har bonusbilletter TRD-CPH-WAW t/r og ønsker kun å fly til CPH. Er det mulig? Det er ikke lengre ledige bonussetter på TRD-CPH og for å gjøre ting mer komplisert ble billettene bestilt under en 50% kampanje og med fly premium.

tobeornot999 liker dette
  3. tstone

tstone Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,076
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, det bør gå helt fint. Bare ring inn.

tobeornot999 and themichael like this.
  4. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,135
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for svar! Tror du at dem da etterfakturerer 10 000 poeng? Opprinelig har jeg betalt 10 000 poeng under kampanje, men nå er prisen TRD-CPH 20 000 poeng.

5. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Tipper dessverre de gjør det ja. Når du endrer rekalkuleres pris og du får ikke kampanje pris om kampanjen ikke er aktiv.

themichael liker dette
  6. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,678
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du ikke skal sjekke inn bagasje kan du jo bare la være å gå på flyet til WAW i på Kastrup.

7. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,135
    Bonuspoeng:
    113
    Det har jeg også vurdert :). Men jeg regner da med at dem kansellerer billetten tilbake til Trondheim. Også hadde jeg egentlig håpet på at jeg får tilbake på "ubrukte" skatter og avgifter (er forskjell på nesten 1 500 kroner for alle tre som skal reise).

Men hvis dem da beregner poengene på nytt er det uansett ikke aktuelt, 20 000 for TRD-CPH er dårlig valuta for p(o)engene synes jeg :(.

RoadKing liker dette
  8. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,259
    Bonuspoeng:
    113
    Trudde jeg hadde rett i min sak om at reiser til Asia som skjer før 31. mars vil få refundert alle poeng & ct inkl service fee ved avbestilling, Men jeg kan ikke finne dette i vilkårene lenger. I tillegg møtte jeg på Dennis da jeg ringte inn, han påstod også at man ikke fikk refundert service fee ved avbestilling.
    Jeg gjorde dette senest i desember da vi måtte avbestille reisen til BKK pga omicron som stengte ned test and go programmet (fikk igjen service fee).
    Denne gangen gjelder det inn og utreise HKT.
    Må jeg finne meg i at jeg ikke får refundert service fee, eller er det bare vår alles kjente uvenn Dennis som viser sin inkompetanse atter engang?

9. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    https://www.sas.no/hjelp-og-kontakt...-i-rebook-my-sas-or-star-alliance-bonus-trip/

Det er kun endring som er mulig. Men du skal kunne endre til en hvilken som helst destinasjon

10. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Holder det å kansellere CT-reise gjennom "søk refusjon" på SAS.no, eller må man ringe inn?

permorten liker dette
  11. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,259
    Bonuspoeng:
    113
    Takk, denne fant jeg selv også. Men mente jeg hadde sett en slik faq om refusjon av service fee, men det var muligens bare flaks sist. ;)
    Må en liten tur i tenkeboksen da vi ikke kommer til å benytte oss av turen.

12. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,610
    Bonuspoeng:
    183
    Ved innstilte flyvninger eller frarådning fra UD får man tilbakeført service fee. Min erfaring er at SAS sidestiller innreiserestriksjoner med reiseråd, noe som kan forklare full refusjon da Thailand strammet inn på Test&Go.

https://www.sas.no/hjelp-og-kontakt...-not-recommend-traveling-to-this-destination/

Magnus1001 liker dette
  13. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Gjort en endring i dag tidlig på en CT reise, enda ikke confirmed/ticketed. Ligger i appen men på nettsiden står det at de ikke er ferdige med den enda. Er vel her det begynner å skje mindre hyggelige kanselleringer om den ikke er fullført innen 24t?

14. ChrisTW

ChrisTW Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Det virker som det varierer litt mellom selskapene, men jeg har ihvertfall opplevd at EVA har kansellert før det har gått ett døgn...:(

Darkcho liker dette
  15. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Ana og Asiana det er snakk om her. CT-telefonen kunne fortelle at alt var i skjønneste orden..

16. ChrisTW

ChrisTW Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Det ble jeg også fortalt...

Men mulig ANA ikke er så hissige på å kansellere.

17. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,610
    Bonuspoeng:
    183
    ANA kansellerer segmenter uten utstedt billett etter 48 timer.

Darkcho liker dette
  18. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Da får vi krysse fingrene for Asiana også. Pluss ringe CT-tlf igjen selvsagt

19. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,259
    Bonuspoeng:
    113
    Har ved en anledning truffet på ei hyggelig dansk dame som rekalkulerte en endring på eksisterende booking mens jeg var på linjen. Synd at muligheten er der når 99% av agentene ikke gidder.

Jeanette liker dette
  20. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,259
    Bonuspoeng:
    113
    Takk. Da må jeg vell først endre reisen til et land det ikke lar seg gjøre å reise til, før jeg kan prøve å avbestille på et senere tidspunkt.

Del denne siden