Etter å ha lest flere historier her inne om hvordan SAS for tiden håndterer kansellerte bonusbilletter, så kjenner jeg at jeg blir skeptisk til å satse på bonusreiser med dem fremover. Nå leste jeg nylig historien til flyboy70 som skulle til Honolulu og ikke kom seg lengre enn til LHR, før han måtte fly hjem igjen. Og Pensionisten som også skulle til HNL og SK935 til SFO ble kansellert, og han ikke fikk booket om til dagen før fordi det ikke var ledige bonusbilletter...
Når man bestiller bonusreiser så er jo som regel hotell/feriehus bestilt i forkant, og dette må jo oftest avbestilles en viss tid i forkant for å unngå å måtte betale for alt ved evt. avbestilling, man tar seg ferie, ordner evt. barnevakt, kjøper billetter til ting man skal på osv... Man legger altså en god del i potten i forkant...
Ut fra flere historier jeg har lest høres det ikke ut som om SAS alltid booker om til annen avgang ved kansellert SAS fly, men at man er avhengig av at det er ledige bonusbilletter. Stemmer dette?
Jeg hadde nettopp en T/R til LPA betalt med penger, da reisen ned ble kansellert så ble billettene booket om til dagen etter, og reisen ble forkortet med 1 døgn, jeg ringte da inn og spurte om å få reise hjem en dag senere. Det var ingen problem og de utstedte ny billett på et blunk. Jeg lurer på hvordan dette hadde blitt håndtert om dette hadde vært bonusreise... Måtte det da vært ledige bonusbilletter for å kunne bookes om? Og hvor lenge før avreise kan man risikere at dette skjer, uten at SAS har plikt til å ordne opp? Hva er deres erfaringer med kansellerte legs i bonusreiser med SAS? Blir man som regel booket om til andre SAS-ruter?
For ordens skyld, jeg heier på SAS og jeg er trofast SAS kunde, er EBD, flyr mye og alltid med SAS, så dette er ikke ment som kritikk, men jeg vil gjerne høre om andres erfaringer
Vis alt...