Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Ble du ikke booket om?

2. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Har routing OSL-LHR-HND-HNL//HNL-SFO-IST-DUS-OSL, Men får no ikkje lov når dei har regna ut skatter og avgifter. Har billettnummer, og får logga inn på ANA og United

Den er ikkje kansellert no. Er det nokon mohlegheit til å få denne godkjent utenom å ringe Tallinn og agentrulett, og be ein stille bøn?
    Er EBD

3. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    Sant nok :)

4. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,610
    Bonuspoeng:
    183
    Min erfaring er at det blir bråstopp for bookinger med HNL via Asia når man gjør endringer som sendes til Eurobonus-avdelingen for rekalkulering. Når det først er lagt inn en kommentar om ugyldig ruting er det vanskelig å komme videre.

5. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel helle returen via USA som er problemet, ikke tur til HNL via Asia.

6. ValdresBjarne

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Er det greit å ta retur via Asia?

7. ValdresBjarne

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Då er det vel berre å kansellere og starte på nytt, og vente på rekalkuleringa?

8. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,848
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, er vel for lenge til så ikke blitt booket om.. :)

9. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,610
    Bonuspoeng:
    183
    Da jeg forsøkte å booke årets påsketur fikk jeg klar tilbakemelding om at eneste lovlige rute til Hawaii var via Nord-Amerika.

Jeg hadde først booket utreise via ICN og fått utstedt billetter mens jeg satt i telefonen, men ble nektet av EB-avdelingen da jeg senere ville legge til hjemreise samme veien.

Interessant nok foreslår https://www.sas.no/eurobonus/star-alliance-award-trips/ reiseruter som LHR-HND-HNL, så SAS er ikke alltid helt enig med seg selv.

Ja, det kan fungere om du finner en agent som klarer å booke hele reisen og utstede billetter uten å sende saken videre.

ValdresBjarne liker dette
  10. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg booket akkurat Hnl via Tyo begge veier uten problem.

cothom and Kjetil L like this.
  11. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    ANA?
    C eller F?

12. espenlampe

espenlampe Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Da har det ordnet seg! :)

Turen går i mars, og hjemreise min var kansellert fra ORD-CPH, som igjen gjorde at CPH-ALF samme dag også ble kansellert av SAS.

Ringte inn for å booke om til flyet som går 6t senere fra ORD, men det var tyværr ingen ledig bonusbilletter..(no shit, sir du det..).. Lot det ligger en uke før jeg prøvde på nytt.. Denne gangen til en engelsk dame, som startet med en joke om jeg hadde tenkt å flytte til USA siden jeg ikke hadde noen hjemreise.. God start, som endte med at ho fikk åpnet opp business bonus helt fra ORD til ALF, uten at det var en eneste ledig billett! :)

Eddie47, Xflipper, Nurse82 and 11 others like this.
  13. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Ana F

Are and indahla like this.
  14. Nurse82

Nurse82 EBD, Hilton diamond

Likes mottatt:
    987
    Bonuspoeng:
    93
    Flott å høre at dette ordnet seg :) da er jeg litt mer avslappet ifht booking jeg har i sommer fra OSL-EWR. Forventer kansellering og greit å vite at man da kan evt bli booket om via CPH...

15. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,240
    Bonuspoeng:
    93
    Avbestilte en tur booking på en 2020 CT, på telefon fikk jeg beskjed om at den nå blir forlenget ut måneden +30 dager.

16. Emma

Emma Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde det skjedd en endring på din reise? I så fall er det vel mange som har fått tilbake CT. Jeg avbestilte en reise med utgått CT (uten endring på billetten) på fredag, og fikk samme beskjed som deg. CT dukket imidlertid ikke opp, og da jeg ringte for å etterlyse den i dag fikk jeg opplyst at den «mest sannsynlig» (?) ikke vil bli refundert. Ser du en CT med med utløp 31.03.2022 på din konto?

17. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,240
    Bonuspoeng:
    93
    Det hadde blit gjort flere endringer de siste dagene ja. Nå var flyvningene helt kanselert også. Ser ikke en CT enda nei. Ringer i morgen og dobbeltsjekker.

Emma liker dette
  18. Emma

Emma Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar! Da er det nok større sjanse for at du får tilbake din CT enn at jeg får min :)

19. LarsH

LarsH Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har lett etter USA tur til sommeren og søker på United.com. Prøver normalt å unngå amerikanske flyselskaper pga en rekke dårlige erfaringer. Tidligere har det vært greit å få opp alle flyselskaper (noe det fortsatt er for andre destinasjoner enn USA), men jeg får bare opp ruter til SFO hvor UA er operatør over dammen. Fikk 81 variasjoner, men alle hadde UA, evt i kombinasjon med andre selskaper. Noen som har gjort lignende erfaringer? Noe sted man kan tweake slik at man kan få andre operatører med?

20. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    Hva med å bruke SAS sin søkemotor for reiser med *A? Du må søke dag for dag, men det går fort med mindre du skal søke over en veldig lang periode. Vil du fly SAS kan du bruke søkemotoren for SAS bonusbilletter og se tilgjengelighet måned for måned.

Del denne siden