Jepp, klar over det, men SAS har jo knapt billetter ute hvis man vil ha noe annet enn økonomi. For SAS bruker jeg stort sett awardhacks.
Hvorfor bruker du ikke Awardhacks sitt Star alliance-søk? Evt. sas sin egen søkeside hvis du liker å klikke for å endre dato 100 ganger
Er det noen her inne som har løpende tilgang til EF og kan legge inn en overvåkning for meg kanskje? evnt. mot et lite fee? har et knøttlite håp om å få prøve ANA F selv om jeg sikkert er alt for sent ute på en tur
Hvorfor ikke betale for en tjeneste? Skal alle benytte en «gratis-konto», så blir det ikke my EF å få kjøpt. Det er et fåtall som vil jobbe gratis. Er ANA F viktig, så bør du klare å hoste opp noen få $.
Jeg kjøper tjenesten når jeg skal gjøre research for å finne en tur, da blir jo tjenesten hyppig brukt og verdt pengene. Men når jeg kun skal overvåke for "moro-skyld" og kanskje være heldig så er det generøst å få hjelp av andre. ANA F er ikke krise viktig, hadde bare vært gøy så ikke noe must. Var bare om noen gadd.
Fordi jeg sjelden finner en brukbar billett der. Det er derimot ikke så vanskelig (i hvert fall hittil) å finne på United - selv om man ofte finner noen ghosts også. Er seff på jakt etter Business billett til CT...
Hvor mange billetter (bortsett fra F) finner du hos United, men ikke hos SAS som faktisk er bookbar hvis du ringer inn?
I følge de gode gamle reglene for bonusreiser er begge ulovlige. Utreise har to stopp i mellomlandingssone, det er kun tillatt med et stopp. Retur mellomlander i to soner, du kan kun benytte deg av en sone og det må være den samme på utreise og retur. Hvorvidt disse reglene fortsatt gjelder er jeg dog ikke sikker på. Virker som en del ble erstattet av "industry standard" og "most reasonable route". Begge ekstremt diffuse regler. Etter de nye ble lagt inn fikk jeg f.eks. ikke lov til å fly TPE-TYO-FRA fordi det var "for langt" og i "feil retning". Men via Singapore var helt ok, det er jo til venstre på kartet, ingen bryr seg vel om at det er en 17% lenger rute siden verden tross alt ikke er like flat som kartet..
Nei, det er et godt poeng. Har også kommet over flere ruter med BR via TPE til USA fra Europa. Det som er problemet med SAS sine regler er at de er skrevet ned på papiret og håndheves av den respektive bookingagent. Det er ingen hardkodet struktur som indikerer hva som er lov og ikke. Det er jo derfor man kan booke USA via Asia i F for USA-pris. Dette er jo helt hinsides egentlig, og det kommer av at agentene ikke forstår reglene, eller gir flatt f... i de skrevne regler så lenge pc sier ok. Det er nok bl.a. derfor det har i perioder blitt strammet veldig inn på dette med å søke segment for segment. Dennis er jo et meget godt eksempel på det i nyere tid. Vi hadde et par slike også i Tallinn-tiden, fikk man en av disse var det bare å legge på å ringe tilbake.
Svar er: Jeg vet ikke. Jeg har ikke så lite å gjøre at jeg frivillig sitter en time i kø for å komme gjennom for å teste ut at en billett er bookbar. Jeg har tidligere hatt få problemer med United sin side, riktignok funnet en og annen ikke bookbar, men det er det. Tidligere har jeg opplevd det som at mange her anbefaler nettopp den siden.
Da skjønner jeg ikke helt hva du mener.. Hvis du ikke er villig til å ringe inn så må du jo booke på https://www.sas.no/eurobonus/star-alliance-award-trips/ og hvis reisen ikke er tilgjengelig der så hjelper det jo ikke om den kommer opp i søk på United.
Kjøp abonnement på awardfares. De viser (ulik) tilgjengelighet for de ulike programmene, inkl. Eurobonus.
Jeg ser ikke noen grunn til å kjøpe abonnement på hverken Awardfares eller Expertflyer hvis man ikke har behov for å søke på F-billetter eller sette opp automatiske varsel. Man klarer seg helt fint med sas sitt eget søk, evt https://awardhacks.se/Star siden det er endel lettere å søke på mange datoer på en gang med dette. Det var derfor jeg spurte @LarsH om han fant bookbare billetter på United sin søkemotor som ikke synes på sas.no. Isåfall så burde man jo lete flere steder. Min erfaring er at tilgjengelighet på sas.no, evt awardfares.com med filter for kun sas eller awardhacks.se nå er "fasit" for hva som er bookbart både på nett og på telefon. Jeg betaler selv for Awardfares, men det er fordi jeg driver og pusler med å komme meg til Tokyo i F med ANA.
Jeg tolker svaret hans at han ikke vil bruke mye tid. 100 kr er ikke veldig mye å investere pr mnd for automatiske søk og tilgjengelighet uten å ringe SAS. Som jeg sier: Poenget er jo at AF nå viser SAS sin tilgjengelighet, bedre enn SK sine sider.
Nei. Med https://awardhacks.se/Star kan du søke på *A-reiser 7 eller 14 dager av gangen. Duger hvis man bare skal søke og ikke trenger automatiske varsel. Eller søk på First