Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. Ljmong

Ljmong Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Det blir fort spekulasjoner, balansegangen for dem blir kanskje å være fleksible nok/ha et bra nok produkt til at vi ikke vender dem ryggen, og samtidig dårlig nok til at det ikke blir for dyrt for dem.

Det er per nå 4 ledige i C hos både TK og OS dagen etter, så jeg vurderer å gi det et forsøk å få byttet til det. Hvis det mot formodning skulle gå mister jeg derimot hele argumentasjonen min for å få det jeg helst vil ha, altså LH via MUC på opprinnelig utreisedato. Så vet man jo naturligvis ikke om det på noe tidspunkt blir lagt ut billetter på den flyvningen…

2. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tenker du kan spørre om LH (som du helst ønsker). Får du nei må du gjøre en vurdering på om du venter (hvis det er mulig) eller om du må ta til takke med TK / OS.

3. TommeLommer

TommeLommer Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Så tilfeldigvis idag at mellomlandingen på min første star alliance bonus reise jeg har bestilt i april gikk fra 1t til 0s. altså flyet fra ARN-OSL(SK847) har fått ny tid, 7:00 istedenfor 8:10 når vi lander på ARN 7..

Jeg fikk ingen email om dette så det bare tilfeldigvis da jeg var inne for å velge seter. Det virker nesten umulig å nå sas per tlf, satt akkurat 30min i kø før de bare la på og er nå 45min i andre kø, er dette vanlig og har man noen rettigheter når de bare endrer flytid?

4. snik

snik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    558
    Bonuspoeng:
    93
    Når avgangstid fremskyndes med mer enn 1 time så anses det som kansellering, og du har da rett til omruting. Du har forsåvidt det uansett når endringen innebærer ugyldig connection time. Hvordan ser ruten ut?

5. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    Ser på en tur til Thailand i desember. Pr nå er det TK a330-300 eller OS 777-200 tilgjengelig. Hva ville dere valgt? Vet fint lite om OS for å være ærlig.

6. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,573
    Bonuspoeng:
    183
    Begge begynner å dra på årene hardware messig men usikker hvordan soft produktet er nå under/post corona

Jeanette liker dette
  7. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel ikke feil å prøve begge to hver sin vei? :) Med mindre du allerede har en annen plan med et annet selskap.

Jeanette liker dette
  8. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    Vurderte faktisk det om det ikke var sånn at det ene var klart å foretrekke fremfor det andre :)

9. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    TK har vel ikke fått så gode tilbakemeldinger her under/post corona, men samtidig har jeg ikke sett noen anmeldelser av OS så vet ikke hvordan det har vært der i samme periode. TK har vel en ganske mye nyere fly enn OS.

10. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Siden dette er ARN-OSL ville jeg ikke vært spesielt bekymret. Du har nok blitt autoflyttet fordi din opprinnelige avgang ble kansellert, uten at de har tatt hensyn til din innkommende flight. Det er faktisk mulig at dette vil fikses av SAS uten at du gjør noe, men det er sikkert smart å ringe inn så du kan velge selv hvilken flight du ender på. Har ikke noe annet tips når det gjelder lang køtid på telefonen enn at det kan være smart å ringe inn det øyeblikket kundeservice åpner om morgenen.

11. olestolen

olestolen Medlem

Likes mottatt:
    354
    Bonuspoeng:
    63
    Nokon som veit kva minste poengsasts for ein flytur er?

Dømet nedanfor er ein ungdomsbillett frå Oslo via CPH (SAS) til Vilnius (CityJet) upload_2022-2-26_20-1-47.png
    upload_2022-2-26_20-0-24.png

Attached Files:

12. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,199
    Bonuspoeng:
    183

Minstesats er 0 hvis du bestiller en klasse som ikke gir poeng.

13. cothom

cothom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    561
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fløy OS hjem fra USA i desember - skikkelig bra service og veldig god mat! Hardwaremessig er det selvsagt noe svakere pga alder, men står ikke tilbake for nyere LH-fly, for eksempel.

Jeanette liker dette
  14. geirek

geirek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    496
    Bonuspoeng:
    63
    Har en ct booking til Thailand i april,3 pax. opprinnelig bestilte jeg på web og fikk lagt til ct på tlf. (ct utgått 2021). Tydeligvis ikke fulgt med når de splittet Pnr,stod 2 forskjellige flighter hjem. Nå er det ene Pnr med 1 pax rammet av kanselasjon. Regner med en kan avbestille for alle og få igjen ct og poeng her, eller noen med liknende erfaring?

15. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    De har en logg for hver PNR med hva som er gjort av endringer, inkl. split osv. Burde gå greit å henvise til historikk som bevis.

16. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,858
    Bonuspoeng:
    183
    Ser mørkt ut for to av mine reiser i år :(

Bali i Mai, LHR-TPE-DPS ... Først så må Taiwan fjerne 8 timer transit regelen ettersom det er nærmere 13 timer transit.. I tillegg så ser jeg hos EVA at de kun selger billetter til flighten som går hver tirsdag, mens alle andre dager selger de ikke billetter så den ender vel opp med å bli kansellert...

Har enda en tur til Bali i Aug/Sept. Her har Turkish valgt å fly til Bali annenhver dag i September og ikke hver dag, så returen med Turkish er blitt kansellert og det er ikke en eneste bonus billett å oppdrive rundt samme tidsrom.. Har enda mulighet med Thai og evt SIA om de åpner for salg men ser jo dårlig ut for den turen og :(

Tokyo og Hanoi i Oktober håper jeg ikke blir ødelagt av kanselleringer og diverse... :confused:

17. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,234
    Bonuspoeng:
    183
    Har et direkte fly til ewr 29.april. Det ble satt til A340 før det nå er endret tilbake til A330. Allikevel har det ikke kommet tilbake på sas.no etter at det gikk til A340.
    Hva kan man forvente?

18. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,573
    Bonuspoeng:
    183
    Tror det er litt sjonglering enda. Ser ut som at de har en plan om å starte doble avganger til EWR fra CPH i slutten av mars. Usikker på hvor vidt det blir gjeldende.

Maggie liker dette
  19. Bonusolsen

Bonusolsen Medlem

Likes mottatt:
    693
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg skal ta med familien til Bali neste år og driver og setter sammen en reise bestående av tre forskjellige bookinger (forskjellige hjemreisetidspunkter og bruk av poeng og kjøp av billetter).

I dag sjekket jeg Star Alliance award booking og det var åpnet for returreise fra Bali i februar neste år. Jeg ringte derfor SAS Gullinja og ba om at returen ble endret til gitt dato. Jeg fikk da beskjed om at de ikke kan gjøre endringer på reiser som ligger mer enn 330 dager frem i tid (fine, dette er jo standard prosedyre). Men hvorfor ligger reisen på nettsiden og kan bookes?

Oppfølgingsspørsmål: hvis jeg kansellerer en bonusreise via mine sider på sas.no, hvor raskt får jeg poengene tilbake og blir de kansellerte setene umiddelbart frigjort for nye bestillinger? (i dette tilfellet gjelder bestillingen Turkish Airlines). Isåfall er det jo enklere å kansellere eksisterende bestilling og lage en ny en?

20. mariusbb

mariusbb Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Har selv erfart at poengene kommer tilbake i løpet av sekunder/minutter, men det er ikke sikkert at setene kommer tilbake igjen i det hele tatt.

Jeanette liker dette

Del denne siden