30 min kø på telefon i dag. -Ja, et øyeblikk. Jeg setter deg på vent. -Beklager, systemet mitt er nede, så jeg må sette deg over til en kollega. «Havner jeg bakerst i køen da?» -Neida Nye 25 minutter i kø. «Jeg vil gjerne booke en tur for fire med to CT.» -Jeg kan ikke legge inn to CT på en booking. «Pussig. Det har jeg fått flere ganger før.» -Jeg har fått beskjed om at det kan jeg ikke. «Kan du prøve?» -Nei. «Kan du legge til noen seter på en annen booking?» -Ja. «Ser du at den bookingen har to CT?» -Ja, men det hjelper ikke. Så var klokken mye og vi må prøve igjen en annen dag. Andre som har hatt trøbbel med to CT på fire pers? K
Brukte 1.5t på venting + samtale idag, men konsulten ringte til EB avdelingen, fikk på plass en savnet CT og så lagt inn 3 CT på en eksistrende booking til høsten med 6 personer -> EB tilbake på konto. Så det der med 2 CT på en booking er bare bullshit.
Før nyttår spurte agenten eg booka med om kor mange av CT’ane mine eg ville bruke. Merkelig praksis å berre tillate bruk av ein.
Ingen problem for dagens svenske, han ordnet alt fort og greit. Et par korte pauser på vent, og et skremmeskudd der han påsto at jeg bare hadde en CT, men det gikk i orden. K
Jeg lurer på om følgende rute er tilladt? CPH -> FRA- > MEX CUN -> IST -> OSL Jeg har booket ruten inklusiv 1xCT gennem den engelske sas telefon, men jeg er blevet i tvivl om den er lovlig, da jeg læst at start og slut destination skal være den samme fx. ud og hjem til CPH
Usikker på om jeg har fått korrekt utregnet taxes fra SAS på en lengre CT-tur. Er det noen måte jeg kan sjekke dette uten å ringe SAS? Hadde en CT som startet og sluttet på LHR, men har ikke fått endring i taxes etter at jeg la til OSL som start/stopp. Med luksus tax på LHR skulle jeg vel egentlig hatt en del lavere enn opprinnelig?
Jeg har fået billetterne tilsendt, men jeg skal lave en ændring. Så mit spørgsmål er om ruten er lovlig eller ikke?
Hei, nei ruten er ikke lovlig. Du må enten fly fra samme sted ut og ha 2 ulike destinasjoner. Eller fly til en destinasjon og fly tilbake fra samme plass. eks: 1 Oslo-amsterdam-cancun Mexico city-amsterdam-oslo eller: eks: 2 bergen-cph-chicago chicago-cph-stavanger
Det kan jo da løses med å slenge på CPH til slutt i bookingen, og ikke bli med siste leg. CPH -> FRA- > MEX CUN -> IST -> OSL -> CPH Burde være lovlig. Så må du huske å sjekke bagasjen bare til Oslo, men det pleier å gå greit. Hvis du legger inn en overnatting i Oslo er det hvert fall enkelt. Nå er det vel sikkert ikke full konsensus om at det er greit å skippe siste leg, men jeg synes det er greit. Var vel LH som prøvde å dra noen for retten på dette, men kom ikke så langt, hvis jeg ikke husker feil. (Sikkert noen med bedre hukommelse på forumet.) K
Hadde bestilt en CT tur til KTM i feb men måtte utsette pga jobb. Skal tilbake dit April 2022 nå, men finner ingen fly fra IST-KTM for eurobonus poeng(?). Var mye tilgjengelig hver uke hele året. Noe som har info?
Det har vel ikke vært mulig siden pre covid. Dvs minus noen få rapporterte bookinger i øko. Er det noen som sitter på oppdatert info om andre *A poengsystemer kan booke biz/frist hos SQ per i dag?
meiner at utgått ct til asia kunne kanselerast innan utgangen av mars, og få den returnert med ny frist ut neste mnd.Traff kundebehandler som oppgav at den berre kunne endrast i dag. er det rett? Har ct fortsatt eget tlf nr? kva er det?
Hvert fall for nå. Er pga høy prising i følge SAS visstnok. Sikkert noe som har mer info. Siste kjente booking i SQ business var i feb 2022, men når denne skulle endres, var det ikke lov å bytte til en annen SQ flight da det ikke kan bookes lenger, ble det sagt.
Fikk endret gutteturen vår til Vegas nå i mars. Denne var planlagt siden mai 2021. Vi ble booket om fra 27.3 til den 28.3. Ringte inn å hørte om de kunne booke oss om til i oktober. Men da ble det dessverre "tyverr" fra kundeservice. Han kunne ikke booke oss om siden det ikke var ledige bonusbilletter. Han hadde litt spillerom rundt den opprinnelige avreisedatoen. Er det noen som har fått booket om et halvt år fram i tid uten ledige bonusbilletter? Omruting til et senere tidspunkt etter ditt ønske, på tilsvarende vilkår som opprinnelig billett.