Må bare få ut litt frustrasjon etter å ha brukt over 2 timer på å booke en i utgangspunktet simpel reise...
Ringer først en gang, ventet i 35 minutter (er EBD), og ville booke en OSL-LIS-CUN-IST-OSL, som alle er fullt mulige å booke på SAS sine hjemmesider.
Blir møtt av en totalt uinteressert svenske, som ikke finner noe som helst, før jeg sier at dette lar seg fint booke på hjemmesiden, men at hjemmesiden ikke klarer å få til et enkelt overnight stop i LIS.
Da finner han utreise, men får ikke til å booke: "Vãnta nogre sekunder bara, jag måsta sjekke nåt"
Nye 30+ minutter med pausemusikk, før tålmodigheten tar slutt, og jeg heller booker LIS-CUN-IST-LIS på hjemmesiden.
Ringer deretter inn og ønsker å legge til OSL-LIS, som fortsatt er fullt mulig å booke på hjemmesiden, i tillegg til 6 andre alternativer i Business, via blant annet LHR, AMS og BRU.
Han finner absolutt ingenting, men etter langt og lenge klarer han å finne OSL-LHR-LIS, men bare i Økonomi, og til totalt ugunstige reisetider.
Historien gjentar seg igjen med IST-OSL, som ikke er mulig for han å booke.
Her er det flust av bookbare alternativer på hjemmesiden, men han finner kun IST-BRU-OSL, med ankomst OSL 6 timer etter jeg opprinnelig hadde planlagt.
Spurte også om han kunne prøve å booke CUN-IST-OSL, som også er fullt mulig på hjemmesiden, men nei det går "tyvãrr" inte det heller.
Når alt omsider var i boks, langt fra sånn jeg hadde sett for meg, kan han selvsagt ikke fullføre reisen, siden den må sendes til en eller annen back office funksjon. Så gjenstår det jo å se om TK eller BRU kansellerer før SAS i det hele tatt klarer å få ut fingeren.
At det skal være så utrolig vanskelig å booke en såpass enkel reise, hvor alle leg er fullt mulig å booke på hjemmesiden, kombinert med totalt fravær av interesse og kompetanse hos disse agentene, fremstår for meg som fullstendig håpløst.
Rant off.
Vis alt...