Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,858
    Bonuspoeng:
    183
    Huff.. Må da være rimeligere for de å hive deg på SK OSL-LHR enn å fly deg rundt med Lufthansa...

cothom liker dette
  2. cothom

cothom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    561
    Bonuspoeng:
    93
    Enig. Får prøve agentrouletten og bruke akkurat det argumentet og se hva de svarer da. Er jo ikke rart bolaget sliter med økonomien hvis det er policyen.

3. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,858
    Bonuspoeng:
    183
    Samme som på routingen min nå, når vi kommer til OSL så er det nesten 5 timer layover før siste flyet hjem til TRD. Ingen av de andre var mulig å booke sa agenten. Men alle er ledige på SAS.no... :p

4. nicolai

nicolai Medlem

Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    33
    Tak for svaret. Jeg har nu været i kontakt med sas.dk chatten (jeg har screenshot af samtalen) og sas på telefon som siger, at ruten er lovlig.
    Jeg er stadigvæk lidt urolig om jeg står i MEX og check-in agent siger, at ruten ikke er lovlig til OSL.

5. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,316
    Bonuspoeng:
    113
    LHR har høye taxes - så det er vel kanskje ikke sikkert det blir noe ekstra taxes om du legger på OSL i tillegg ?

6. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    1.
    Ruten er ok.
    2.
    Om ruten er ulovlig så vil ikke SAS utstedere billetten.
    3.
    Har du et billettnummet, så er reisen godkjent og du blir ikke nektet boarding noe sted.
    4.
    Innsjekk i MEX har ingen grunn til å tvile på billetten. Dobbel open-jaw er ok og helt normalt å fly.

Jeg har booket slike selv med poeng, CT hva det måtte være uten problem.

Om noe hevder at dette ikke er lov vil jeg se hvor det står spesifikt skrevet ned. Det er i tilfelle en godt holdt hemmelighet som mange agenter ikke kjenner til.

7. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,524
    Bonuspoeng:
    93
    Det er faktisk mulig å hente ut fare rules for eurobonus, men dette er riktignok for SAS bonusreiser, ikke Star.

Her står det hvertfall at double open jaw er tillatt.

upload_2022-3-16_1-3-58.png

Xflipper, Jeanette, nicolai and 3 others like this.
  8. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,612
    Bonuspoeng:
    183
    Når reiser du? HND-LHR er foreløpig satt på pause ut mars pga. stengt luftrom.

https://www.ana.co.jp/en/jp/topics/notice220304/

9. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,524
    Bonuspoeng:
    93
    Returen er lenger ute i April, så forhåpentligvis har ting roet seg litt da. Worst case får jeg en ny mulighet til å rebooke det som ellers var eco hjem.

trygveat liker dette
  10. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke umulig at ANA finner på å fly østover istedenfor vestover på vei til Europa. Det tar litt lengre tid, men gjennomførbart. (Litt pussig at flyet ikke forstår at de flyr over Nord Amerika istedenfor Russland.)

upload_2022-3-16_12-23-43.png

Last edited: 16. mars 2022
    Are, kaiarne, Flyingdutchman and 2 others like this.
  11. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,524
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har IKKE noe imot noen timer ekstra F ;)

Are and Sunnfjordingen like this.
  12. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,386
    Bonuspoeng:
    183
    Må bare få ut litt frustrasjon etter å ha brukt over 2 timer på å booke en i utgangspunktet simpel reise...

Ringer først en gang, ventet i 35 minutter (er EBD), og ville booke en OSL-LIS-CUN-IST-OSL, som alle er fullt mulige å booke på SAS sine hjemmesider.

Blir møtt av en totalt uinteressert svenske, som ikke finner noe som helst, før jeg sier at dette lar seg fint booke på hjemmesiden, men at hjemmesiden ikke klarer å få til et enkelt overnight stop i LIS.
    Da finner han utreise, men får ikke til å booke: "Vãnta nogre sekunder bara, jag måsta sjekke nåt"
    Nye 30+ minutter med pausemusikk, før tålmodigheten tar slutt, og jeg heller booker LIS-CUN-IST-LIS på hjemmesiden.

Ringer deretter inn og ønsker å legge til OSL-LIS, som fortsatt er fullt mulig å booke på hjemmesiden, i tillegg til 6 andre alternativer i Business, via blant annet LHR, AMS og BRU.
    Han finner absolutt ingenting, men etter langt og lenge klarer han å finne OSL-LHR-LIS, men bare i Økonomi, og til totalt ugunstige reisetider.

Historien gjentar seg igjen med IST-OSL, som ikke er mulig for han å booke.
    Her er det flust av bookbare alternativer på hjemmesiden, men han finner kun IST-BRU-OSL, med ankomst OSL 6 timer etter jeg opprinnelig hadde planlagt.
    Spurte også om han kunne prøve å booke CUN-IST-OSL, som også er fullt mulig på hjemmesiden, men nei det går "tyvãrr" inte det heller.

Når alt omsider var i boks, langt fra sånn jeg hadde sett for meg, kan han selvsagt ikke fullføre reisen, siden den må sendes til en eller annen back office funksjon. Så gjenstår det jo å se om TK eller SN kansellerer før SAS i det hele tatt klarer å få ut fingeren.

At det skal være så utrolig vanskelig å booke en såpass enkel reise, hvor alle leg er fullt mulig å booke på hjemmesiden, kombinert med totalt fravær av interesse og kompetanse hos disse agentene, fremstår for meg som fullstendig håpløst.

Rant off.

Kalsnes, Finnks, Are and 9 others like this.
  13. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    Dette begynner å bli uakseptabelt. Jeg begynte jo dessverre med bonusjakten litt sent, og fikk bare en bonustur i C før Covid, men det skal sies at å ringe Tallin de få gangene jeg gjorde det var en fornøyelse. Høflige, fant rutene, alt ble betalt og billettert umiddelbart. Så var det sikkert også tilfelle hvor agentene ikke fant akkurat det man selv hadde funnet, men virket ikke til å være problemer med "enkle" ruter slik som nå hvor alt er "Tyvärr". Agentruletten var et begrep også tidligere, men det virket jo mest for å få gjennom ruter som strengt tatt ikke var lovlige, ikke for å i det hele tatt få booket, betalt og billettert en enkel reise.

14. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,386
    Bonuspoeng:
    183
    Helt enig.

Jeg har vært i gamet en stund, og booket ganske kompliserte ruter, med mye forarbeid og planlegging.
    Tallinn opplevde jeg som konsekvente, interesserte, høflige og ikke minst at de hadde kompetanse.

Jeg opplevde aldri agenter hos Tallinn som prøvde å søke etter SAS First class mellom OSL-LHR, ikke skjønte at man kunne ankomme HND, og dra fra NRT, eller andre absurditeter som burde være på et minimumsnivå fra en reiseagent.

Ikke minst var man ikke prisgitt at back office faktisk fullfører billetten før et annet flyselskap kansellerer noen av legene.

At man ikke kan booke en reise med forskjellige bookingclasser, eller overnight stay via nettsidene gjør jo heller ikke saken noe bedre.

Kalsnes, paramberg, paron and 6 others like this.
  15. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    i dag fikk jeg melding fra SAS:
    det er en 2021 CT til HND den 28.03, så 12 dager igjen.

På nettsiden nevner de voucher og andre ting, men hvis jeg husker riktig så får jeg bare poengene/penger tilbake og CT som blir ut april?

16. The_Dude

The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

Likes mottatt:
    2,290
    Bonuspoeng:
    113
    sånn ca hvor mye penger bruker man på admin-kostnader for en booking med CT? Tenker da på prosessen med å finne og booke, ikke skatter og avgifter på billettene.

17. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,020
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du går ut i fra en timelønn på 350kr timen netto så har Australituren jeg kansellerte kostet meg en halv månedslønn før jeg har rebooket den.

Jeanette and Insomnia4u like this.
  18. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,691
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, min tur for 14,dager siden ble kansellert og jeg fikk tilbake og ut april.

19. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,858
    Bonuspoeng:
    183
    Samme jeg opplevde til akkurat samme destinasjon faktisk... Det er på grensen til tragisk. Gi oss det verktøyet de sitter med så kan vi booke alt selv...

20. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,386
    Bonuspoeng:
    183
    Se der ja.

Jeg har bevisst ikke fulgt opp dette med å proaktivt ringe atter en gang for å få billettert, bare som en sjekk på hvor fullstendig rævva det egentlig er mulig å være på IT-systemer og kundeservice...

upload_2022-3-17_14-15-52.png

NoLimit and Upsaker like this.

Del denne siden