Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,222
    Bonuspoeng:
    113
    Sas har flyttet en enveisbillett CPH-SFO 3 dager senere enn opprinnelig booking. Dette passer dårlig for vedkommende som skal over dammen for et lengre opphold, kan jeg kreve at bookingen flyttes motsatt vei, altså 4 dager tidligere. Med begrunnelse at personen må være fremme før ny dato? Eller er vi avhengig av goodwill fra SAS sin side, det er ikke ledig bonusbillet på tidligere dato. Mer enn 14 dager frem i tid om det skulle ha noe og si.

2. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,597
    Bonuspoeng:
    183
    Når SAS kansellerer egne flyvninger skal du ikke være avhengig av ledige bonusbilletter for å få booket om til en avgang som passer bedre. Kjør rullett om du treffer på en agent som hevder dette.

Maggie and Jeanette like this.
  3. Propflyer

Propflyer Medlem

Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    33
    I tillegg har de lavere kabinhøyde(høyere trykk) og høyere luftfuktighet. Disse tre faktorene utgjør et hav av forskjell på komforten ombord, og det skal visstnok utgjøre stor forskjell på jetlag :) fløy nylig TK 787 og det var utrolig bra.

Sunnfjordingen liker dette
  4. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,222
    Bonuspoeng:
    113
    Takk, det var det jeg trudde. Men var usikker på om 14 dagers regelen spilte inn eller ikke. Det er fortsatt god plass i C kabinen på ønsket dato så de kan ikke skylde på full kabin i allefall.

5. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,316
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, jeg merker det veldig tydelig på hvor komfortabel jeg synes reisen er, og hvor mye mer opplagt jeg er ved ankomst. Kabintrykket har faktisk en del å si. Tidligere valgte vi kun DY long haul til LAX og BKK pga at de fløy utelukkende 787. Men det var før man ble bonusnisse :D

6. KRS

KRS Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,147
    Bonuspoeng:
    93
    Det jeg har blitt fortalt ang. dette er at de gjerne flytter (les: åpner opp bonusseter) deg så lenge det er "billige nok" billetter tilgjengelige for salg - etter hva jeg har skjønt gjelder dette klasse J for business.
    Vi har en tur til SFO hvor vi har fått endret retur med en dag (som passer oss dårlig) og vi har inne "en søknad" om endring til noe som passer oss bedre.
    Vi er 2 stk. EBD - dette spiller kanskje inn på hvor fleksible SAS er...

Magnus1001 liker dette
  7. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Tror det kan stemme med J. Ble også flyttet til neste dag på SFO-CPH etter kansellering. Prøvde å endre flere ganger uten hell (så at det ikke var tilgjengelige J billetter. Er også EBD, med det tror jeg hjelper nada…)

8. KRS

KRS Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,147
    Bonuspoeng:
    93
    Vi prøver å endre til LAX i samme slengen - der er det flere avganger inkludert flere med ledig J omkring våre datoer.
    Om en er fleksibel på destinasjon kan det være verdt et forsøk.

9. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    893
    Bonuspoeng:
    113
    Har en retur som går EWR-ZRH-OSL, hvor første leg er med Swiss Business, men siste leg med SAS er i økonomi. Når jeg prøver å velge seter, får jeg kun mulighet til å velge seter hos SAS for 175 NOK pr sete. Er dette er SAS forbedring? Husker at jeg før (pandemien) har valgt seter i SAS økonomi uten å måtte betale, og nå nylig hos både Lufthansa og United

10. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,905
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor mange reiser er dette og hvor mange poeng?
    Booket nå?

11. cooolcatz

cooolcatz Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    804
    Bonuspoeng:
    93
    Mulig det betyr at de har eller skal kansellere avgangen. Jeg har en bestilling hvor siste leg ble lagt inn som SAS X til tross for ledige Plus billetter. Som jeg forøvrig bestilte separat, men ser på tidsplan hos SAS nå at denne avgangen er tatt bort, uten at SAS har informert om dette enda.

12. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,597
    Bonuspoeng:
    183
    Du må betale for setevalg i SAS Go med mindre du har EBG eller høyere. Dersom du har status bør du dobbeltsjekke at dette er korrekt registrert i bookingen.

mrt liker dette
  13. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    893
    Bonuspoeng:
    113
    Er, som alle andre her, EBD. Kan jeg ringe inn og få det fikset på vanlig sas linje, selv om det er CT involvert?

Eller hvordan finner jeg ut at det er blitt registrert riktig?

Last edited: 15. jan 2022
  14. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,597
    Bonuspoeng:
    183
    Vanlig kundeservice kan fikse setevalg og registrering av EB-nummer, dette er også en av de få tingene man kan få hjelp til over epost.

Dersom problemet er at EB-nummeret har falt ut av bestillingen kan du trolig løse dette selv på https://www.sas.no/managemybooking/. Et tips er å velge "Per flight" om valget for å registrere bonusprogram på alle flyvninger gir feilmelding.

mrt liker dette
  15. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,597
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan se dette ved å slå opp bookingen på sas.no. Klikk på navnet ditt under "reisende" et lite stykke ned på siden.

mrt liker dette
  16. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,019
    Bonuspoeng:
    293
    Trukket 157.500EB ved booking, en C en F. Ble trukket 175.000 nye poeng i forgårs ved siste forandring. Den må diskuteres. Men jeg skal betale F til Nord Amerika pris. Det er en booking uten CT.

Sunnfjordingen and indahla like this.
  17. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    893
    Bonuspoeng:
    113
    Funket som bare det. Trikset med per flight var fin. Ser også at de legger på EBX foran tallene. Tusen takk!

trygveat liker dette
  18. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,905
    Bonuspoeng:
    293
    Hm.. Trodde det helt var slutt på Europa - USA (eller motsatt) via Asia. Men kanskje de bare tillater endringer på eksisterende bookinger ..

Jeanette liker dette
  19. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Om noen vil følge fotsporene til holmen, men ha en mer direkte flyvning til Burkina Faso, så er Brussels Airlines (SN) tilbake på BRU-OUA fra JUN22 med fine rutetider.

https://www.brusselsairlines.com/en-no/destinations/Default.aspx#africa

Ang. reiseforsikring, husk at UD har reiseråd for landet.

holmen liker dette
  20. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,085
    Bonuspoeng:
    293
    Nice!
    Takk for info. Det er godt mulig vi flytter turen til etter 11/6, så vi kan slippe turen via Etiopia. Masse ledige bonusbilletter mellom BRU og OUA. :)

Edvard liker dette

Del denne siden