DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

1. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    378
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg tror også eposten nå har gått til de som har Saga MC men ikke bruker DNB som dagligbank.

2. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    2,947
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har ikke lønnsinngang og ikke boliglån men oppfyller det siste kriteriet. Ikke mottatt epost.

tombom liker dette
  3. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,131
    Bonuspoeng:
    113
    Min kone og jeg ble saga samtidig (og er linket sammen på en måte) da vi for lenge siden ble flyttet til DnB av lånefinansieringsråsgiver. Hun bruker banken til å motta lønn, lit debitkort hos sin tannlege og alt annet går rett til rammelånet i Nordea. Ellers er det bruk av MC + EB upgrade 1-2 måneder hvert år. Ikke fått mail, hun eller meg. Mon tro hun kanskje «bærer meg» på sitt forbruk i dette tilfellet?

4. mrtrond

mrtrond Medlem

Likes mottatt:
    108
    Bonuspoeng:
    33
    Har utløp på kortene nå i desember så kanskje derfor jeg har fått mail. Blir spennende!

5. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,204
    Bonuspoeng:
    293
    De krever lønnsinngang OG 2m+ plasserbar formue ELLER 2m+ lån for Saga.

Burde være lett for dem å sjekke maskinelt hvis de skulle ønske.

Virker lite sannsynlig at de kaster ut noen som oppfyller noen av de 2 siste vilkårene dog. Særlig dersom formueskravet oppfylles i DNB plassering/fond. De tjener jo penger på kunde i så fall.

6. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    2,947
    Bonuspoeng:
    113
    Vet hva de krever. Var et datapunkt ift at mail ikke er mottatt når man oppfyller det kriteriet ref tidligere innlegg hvor man forsøker å identifisere et mønster ift hvem som har mottatt mail.

tombom and tobeornot999 like this.
  7. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    10,866
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har kun saga mc i dnb pr nå, ikke fått epost.
    De skal bruke hele 2026 på å rydde opp i hvem som kvalifiserer til programmet. Kravene er ufravikelige, det vil ikke bli godkjent feks hvis man har 850 000 i lønn med ok størrelse på boliglånet, hvor feks samboer ligger på samme inntekt. Man må ha en million i inntekt selv:)

8. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,686
    Bonuspoeng:
    293
    Ufravikelig? Så du mener at hvis en kunde har 999 999 kroner i lønn og stort lån så vil DNB kaste dem rett ut med tilhørende risiko at de flytter lånet? Satt på spissen såklart, men jeg gjetter på at kundebehandlerne får bruke litt skjønn

kongenamundsen liker dette
  9. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    10,866
    Bonuspoeng:
    183
    Du er artig fyr på fest eller?:p
    Tusen lapper så er det nok greit, men det er gitt ut til langt under inntektskravet før. Er det de skal rydde opp i, er visst over 400 000 kunder i programmet:rolleyes:

Darkcho liker dette
  10. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    887
    Bonuspoeng:
    113

Kjenner du til antall kunder i PB også?

Og om det planlegges endringer også her?

11. Jon_Noj

Jon_Noj EBD, LH Senator, ROP Gold

Likes mottatt:
    360
    Bonuspoeng:
    63
    Ble litt nysgjerrig så spurte ChatGPT hvor mange som tjener over en million i Norge i 2025, den anslår det til ca. 317.000, basert på faktisk tall (med kilde) i 2023 på 261.764 som var 11% vekst fra året før. De er jo ikke alle DNB Saga kunder selvsagt.

12. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,564
    Bonuspoeng:
    113
    Så vi som ikke har fått mail enda (og ikke fyller de nye kravene) kan i grunnen forvente at winter is coming?

Ser da ikke for meg at det har noe for seg vente med å cashe inn BSUen om en måneds tid når jeg fyller 34 (er vel teknisk 450k stående i DNB pdd)? Er vel ikke i nærheten av nok, når jeg heller ikke har boliglånet (flyttet for 2 mnd siden) eller lønnsinngang hos dnb, samtidig som det er lite å forhandle med totalt sett?

13. Jon_Noj

Likes mottatt:
    360
    Bonuspoeng:
    63
    Skal bli interessant å se om/hva gjenværende fleksibilitet kunderådgiverne har. Fyller alle kravene selv, og vel så det, men fruen kom inn på den tidligere husstandsinntekt regelen. Men vi har felles lån i DNB og kastes hun ut av Saga så forsvinner jeg også.

14. Sykkelthor

Sykkelthor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,228
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er akkurat i sammen situasjon. Hvis ikke dama er god nok for DNB er ikke DNB god nok for meg.

EndreD liker dette
  15. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    10,866
    Bonuspoeng:
    183
    Så lenge en har million inntekt og kvalifiserer så er det godt nok.
    Men om man ikke kvalifiserer til kravet alene men må ja samboers inntekt for å bikke kravet så er ikke det godt nok lengre, som det var før hvor man så på blant annet total inntekt.

16. Jon_Noj

Likes mottatt:
    360
    Bonuspoeng:
    63
    Edit: Ser jeg har misforstått svaret og at vi i situasjonen jeg beskriver med en som fullt ut kvalifiserer alene vil begge fortsette å kvalifisere for Saga.

Jeg skjønner godt at DNB ønsker å stramme inn kravene når mange knapt bruker DNB utenom Saga MC-kortet. Men tror det er endel i min og Sykkelthor sin situasjon -- jeg har DNB som hovedbank-forbindelse, lønns-inngang til DNB godt over kravet og et betydelig lån, men kaster de ut samboer som jeg har felles lån i DNB med så mister de meg også. Så spent på å se hvor klar de er til å miste også de som er midt i målgruppen for å være gode Saga-kunder.

Last edited: 10. nov 2025
    Sykkelthor liker dette
  17. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,421
    Bonuspoeng:
    113
    De teller kanskje pensjonsspareprodukt også som plassering?

18. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    2,947
    Bonuspoeng:
    113
    Det burde de. Alle har jo nå mulighet til å flytte pensjonen sin til DNB dersom man ønsker det. Så en innskjerping ift Saga kan være en måte å få en del kunder til å flytte pensjonen til DNB.

19. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    10,866
    Bonuspoeng:
    183
    Ja det telles

view liker dette
  20. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,421
    Bonuspoeng:
    113
    Nettopp, det var det jeg tenkte, her er det mye penger i omløp og dertil forvaltningshonorar. Da blir nok det en del av vurderingen også om hvem som får mail eller ei fremover, f.eks.sitter man på 1,6 MNOK pensjon er det ikke sikkert de er så ivrige på å sende trusselmail osv.

Del denne siden