DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

1. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,204
    Bonuspoeng:
    293
    Min ex kom inn på PB fordi jeg selv oppfylte vilkårene, og ikke hun. Hadde ikke felles lån heller (lånet var kun mitt).

Ville være rart om de nå skulle begynne å kaste ut 1 ektefelle fra Saga fordi kun den andre oppfyller vilkårene. I alle fall når man har felles lån i DnB.

2. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    10,867
    Bonuspoeng:
    183
    Holder at bare 1 tilfredstiller kravet til lønn ja:D Samboer kan ha 0 i inntekt om så. Men hjelper ikke om begge har 800 000,- feks:p

tobeornot999 and Jon_Noj like this.
  3. Jon_Noj

Jon_Noj EBD, LH Senator, ROP Gold

Likes mottatt:
    360
    Bonuspoeng:
    63
    Ah, da misforstod jeg, trodde nye kravet var at begge måtte tilfredsstille kravet til lønn på egen hånd for at begge skal kunne beholde Saga. At de tar bort muligheten for å legge sammen lønn for å komme over skjønner jeg egentlig.

tobeornot999 liker dette
  4. sss

sss Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som har boliglån i sbanken og Saga hos DNB?

edit: Har snakket med dnb og de har sagt at det ikke er mulig

Last edited: 20. nov 2025
    Preference liker dette
  5. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,564
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er ikke mulig. Da jeg søkte lån i sbanken var de kjempetydelige på at jeg da ville miste dnb-kundeforholdet, inkl SAGA.

Preference liker dette
  6. Skyline

Skyline Medlem

Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    18
    Har noen av dere noen gang opplevd forsinkelsen på faktura for SAGA MC? Det er snart to uker siden jeg skulle ha fått fakturaen, og den vanlige forfallsdatoen nærmer seg. EB-poeng har heller ikke blitt overført som vanlig. Jeg har valgt å ikke kontakte DNB enn så lenge med tanke på hva som skjer med programmet den siste tiden, men må jo sikkert gjøre det om litt.

7. JonasHH

JonasHH Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    18
    Fakturaen min forfalt som vanlig i går og sist overføring av poeng 4. nov så regner med at de kommer igjen i starten av desember

8. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,204
    Bonuspoeng:
    293
    Har samme tema på PB MC.

Normalt skulle faktura for min del produseres ca 5. i måneden, med forfall 20.

Denne måneden har jeg ikke fått noe, selv om vi har passert normalt forfall.

På "mine fakturaer" i nettbanken ligger det heller ingen ting. Så alt tyder på at banken har trøbbel med å få produsert/sendt ut faktura nå.

Har ikke tenkt å betale renter uten å en gang ha fått regning, for å si det sånn.

9. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    887
    Bonuspoeng:
    113

PB med faktura ca 5. og forfall 20. her også, og min ble utstedt eksakt 05.11.2025.

Kanskje bør du ta en chat eller telefon med DNB og sjekke?

tobeornot999 liker dette
  10. TommeLommer

TommeLommer Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    hvordan får jeg enklest gitt kona lounge access uten at jeg er med? må hun ha egen saga konto?
    kan hun evt bruke min mastercard experience login?(tipper det ikke går da den er i mitt navn?)
    prøvde lage en konto med hennes ekstra kort men det funka ikke.

11. JonasHH

JonasHH Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    18
    Har tenkt samme tanken selv (la henne logge inn på min konto).
    Tenker at det burde funke da man kan gjeste andre inn som ikke har samme navn?
    Men kanskje noen som har forsøkt som kan bekrefte/avkrefte?

12. Jon_Noj

Jon_Noj EBD, LH Senator, ROP Gold

Likes mottatt:
    360
    Bonuspoeng:
    63
    Det står veldig tydelig i betingelsene at kun eier kan benytte LK kort/konto, så siden hun også må scanne boarding pass tviler jeg sterkt på at det går. Vi har gått for å ha eget Saga kort begge to.

https://portal.loungekey.com/en/loungekeypass/faq/

TommeLommer and tobeornot999 like this.
  13. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    493
    Bonuspoeng:
    63
    Så da er det slutt på å kunne ha Saga uten å ha boliglån osv hos DNB?
    Strammer inn ser det ut som (fikk dette på epost):

upload_2025-11-27_14-0-56.png

Ikke kjempekrise, da jeg stort sett kan bruke Amex på de store "tingene", og 7-800k spending gir mer både bonus- og nivåpoeng enn de 110-120k bonus og 30000 nivåpoeng jeg har hatt via DNB.
    Men da blir det mer spend på SAS MC, og slutt på å bruke Curve i praksis for meg da.

edit: leste ikke godt nok tidligere i tråden, så fikk ikke med meg at det var rapportert tidligere.
    Håper jeg får med meg oppstarten av 2026 iallefall. Jeg sparer opp en del spending på annet kort som skal overføres til DNB MC i januar for tidlig å nå første 200k i spend (via Curve og GBIT).

Last edited: 27. nov 2025
  14. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    6,017
    Bonuspoeng:
    183
    Eg fekk også denne e-posten no. Det er vel tilsynelatande det same som enkelte har fått for ein månad sia, ref. diskusjon på dei forrige sidene.

Oppfyller lønnskrav, men har aldri hatt lønnsinngang eller lån hos DNB. Brukar Saga for å få 20.000 statuspoeng via kr 200.000 i omsetning.

Det står ikkje når eg blir nedgradert, kunne trengt nokre poeng i 2026 også.

15. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,204
    Bonuspoeng:
    293
    Er på PB selv, så gråter ikke for egen mor her.

Men jeg tvilte jo på at de vil kaste noen ut. Og jeg tviler fortsatt.

Men det er klart, dette gjør at de forbereder grunnen til å senere flytte ut kunder de ser koster mer enn de smaker fordi banken ikke tjener renter (fra boliglån) eller forvaltningshonorar (fond) fra dem.

Så kanskje på litt sikt dytter de Saga-kundene som ikke bidrar til Dnb-overskuddet ned til vanlig basic konto/kort.

16. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,129
    Bonuspoeng:
    113
    Er ikke det litt useriøst å sende varsel om endringer av kundeforholdet på epost? Ville trodd slikt kom som melding i nettbanken.

Prøvd å forhandle lånebetingelser? Hvis dem krever at man går med på dårligere betingelser hos dem tror jeg ikke saga blir spesielt populært fremover. Hva skal man skryte med da? Se på meg, jeg er så kul at jeg har Saga, som bevis for at jeg frivillig betaler ekstra mye til DnB?

17. Frode789

Frode789 Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk også denne.. Trist.. :\ Oppfyller lønn, men har gått over til KLP pga. for dårlig rente på bolig. DNB kunne ikke tilby under 4,99% for deres saga rente, fikk auto 4,70% i KLP. Det er 1000 kr mindre per mnd.

Trenger egentlig Saga for gullkort. For noe dritt altså.

18. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    2,947
    Bonuspoeng:
    113
    Hva med å flytte lånet til DNB i tre mnd og så tilbake til KLP igjen? Mulig dette kun er en opprydding DNB gjør og ikke noe de løpende følger opp når oppryddingen er gjort.

19. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    493
    Bonuspoeng:
    63
    Ser at jeg har en pensjonssparing som begynner å nærme seg kravet.
    Om jeg flytter litt aksjer over på DNB, så er jeg igrunn på kravet. Men da er det bare lønnsinngangen da.. Kanskje det er nok at jeg betaler ut utbyttet fra firmaet mitt til kontoen i DNB.. hmm...

20. mrtrond

mrtrond Medlem

Likes mottatt:
    108
    Bonuspoeng:
    33
    Fikk aldri svart på mail men fikk telefon i dag og de nedgraderer til pluss asap. Ikke krise for min del da jeg flytter spend over til Amex og sas mc bare.

Finnes det noen andre kredittkort alternativer? Her må det sjekkes

Del denne siden