Tja hvem vet! Jeg hadde ikke så himla mange besøk på Radisson i fjor, men en 5-6.. Noen av de var booket via arbeidsgiver og det er ikke alltid det er "eligible rates"..
Hotell: Radisson Blu Gardermoen Min status: Gold Rom booket: Standard på poeng Oppgradert: Ja, Jr Suite Andre fordeler: En flaske vann, fruktfat og en hilsen på rommet. Fornøyelig med oppgraderinger i Norge nå. Får stort sett hver gang, det settes pris på
Hotell: Radisson Blu Plaza Resort Phuket Panwa Beach Min status: Gold Rom booket: Radisson Suite Oppgradert: Ja, til Pool Villa Andre fordeler: fikk også gratis frokost på egen restaurant for pool villas og to gratis drinker hver dag. Velkomsgave: nei Annet: Bassenget som hørte til rommet var skittent og ganske ubrukelig.
Hotell: Radisson Blu Plaza Resort Phuket Panwa Beach (21-26 December 2014) Min status: Concierge Rom booket: Junior Suite Oppgradert: Ja, til Serenity Suite Andre fordeler: Hadde også et connecting rom for et annet familiemedlem for hele oppholdet som jeg fikk 50 % rabatt på Velkomsgave: ja
Hotell: Radisson Blu Bangkok Sukhumvit (26-29 December 2014) Min status: Concierge Rom booket: Standard Room Oppgradert: Ja, til One Bedroom Suite Andre fordeler: Fikk 3x Carlson poeng på konto. Velkomsgave: ja
Hotell: Radisson Blu Trysil Resort (31 December 2014 - 2 Januar 2015) Min status: Concierge Rom booket: Standard Room (Award Room 50.000 poeng) Oppgradert: Ja, til Deluxe Apartment Andre fordeler: Personlig oppfølgning gjennom hele oppholdet. Velkomsgave: ja Rack rate lå på 4.000 kr pr natt over nyttårshelgen. Var bra deal å kunne bruke poeng som ikke økte. Vi var 4 personer og Radisson Blu Trysil øker romprisen med ca 400 kr for hver person på rommet slik at et standard rom ville i realiteten ha kostet 4.800 * 2 = 9.600 kr for to netter. I stedet godkjente de poeng for betaling selv om booking for poeng ikke var mulig på bestillingstidspunktet (roomet var booket gjennom Radisson kundeservice på telefon).
Hotell: Park Inn Gardermoen (2 - 3 Januar 2015) Min status: Concierge Rom booket: Standard Room (Cash + Points) Oppgradert: Ja, til Business Room Andre fordeler: ingen Velkomsgave: nei
Hotell: Radisson Blu Royal Bryggen Min status: Concierge Rom booket: Standard Oppgradert: Ja, til junior suite med utsikt både mot Vågen og Fløien. Digger disse rommene med skråtak Andre fordeler: Sjokoladeeske og vann.
Hotell: Park Inn Prague (07.01 - 11.01.2015) Min status: Concierge Rom booket: Standard (RSGP2S2) Oppgradert: Ja, til Executive Suite med balkong. Velkomstgave: Fruktfat og Bonaqua. Andre fordeler: Veldig sen (kl 18) utsjekk på søndag kostnadsfritt.
Hotell: Country Inn & Suites, Sunnyvale (San Jose) Min status: Gull Rom booket: Standard Oppgradert: Ja, til Jr. Suite. Velkomstgave: Ja, pose med vann og pretzels Andre fordeler: Vi får se, sjekker ut om to dager
Hotell: Radisson Blu Scandinavia Copenhagen Min status: Guld Rom booket: Standard 2-4-1 Oppgradert: Nope, damen i check-in ville bestämt ha DKK 400/natt för business class. Checkade in 23:30, så hade ingen vidare lust att argumentera med en vägg. Velkomstgave: Nada, påminde check-in nästa dag, fortfarande ingenting. Andre fordeler: Nada
Hotell: Radisson Blu Plaza Helsingfors Min status: Guld Rom booket: Standard 2-4-1 (oftast) Oppgradert: Generellt 50/50 till business class över de 20 nätterna senaste året. Alltid alla fördelar inkluderade vid uppgradering, room service frukost, film och lounge. Loungen är vassast av hotellen i Helsingfors (Hiltonx2 & Crowne plaza), helt okej sprit/vin/öl och alltid bra mat. Velkomstgave: 80% av gångerna, standard är fruktfat och en personlig hälsning Andre fordeler: Late check-out till kl 16 alla gånger jag frågat. Bra läge, trevlig personal. Alltid bra med plats vid frukost, fastän hotellet är fullbokat.
Hotell: Radisson Narita Min status: Gull Rom booka: 3 x billegaste Oppgradert: Ja. Alle til business rom Velkomstgåve: Litt sjokolade og kjeks. 2 flasker still vatn, og 2 kålsyre, personleg helsing.
Er det noe Club Carson poeng å hente når man booker gjennom en 3. part? dvs hvilket som helst hotellbookingside.
Hotell: Radisson Blue Nydalen (Oslo) Min status: Sølv Rom booket: Billigste Oppgradert: Nei Annet: For de som vil lese hvordan det ikke skal gjøres: 1) Det tok 15 min å sjekke inn fordi den stakkars resepsjonisten var opptatt i en telefon med en gjest som hadde mye på hjertet (vedkommende har kanskje hatt samme opplevelse som meg - se de neste punktene). 2) Det dukket etterhvert opp en annen ansatt fra området bak resepsjonen, men det viste seg bare at hun skulle skravle med en venninne som kom innom - og de hadde sååå myyyye å prate om. Jeg og andre gjester som skulle sjekke inn var luft... men stod litt i veien for de gode venninnene. 3) Tidligere var jeg på e-post lovet oppgradering ved neste opphold pga. dårlig opplevelse ved forrige besøk, men det fikk jeg likevel ikke. Men på rommet fikk jeg istedet velkomstgave bestående av 5 stk. Dumle-drops og et hyggelig brev.. ironisk nok med et sitat av Benjamin Franklin om at "godt gjort er bedre enn godt sagt". 4) Jeg sa fra om dette i resepsjonen og fikk istedet 500 kroner som kunne brukes i restauranten og baren. Hurra! 5) Fikk ny e-post et par timer senere om at jeg ikke kunne bruke pengene i baren likevel. Hva?? Jeg som allerede har gjort flere dypdykk 6) Ble lovet at det ikke skulle bli noe kluss ved utsjekk mht. fratrekk av 500 kroner i restauranten. Men det ble det. Først ble regningen plusset på med 600 kroner fra restauranten, og deretter måtte jeg forklare hvorfor jeg skulle har fratrekk på 500 - og resepsjonisten lurte veldig på hvorfor det... nok en runde med forklaringer, og deretter masse kredit og debit og fram og tilbake med kortet.. Blir spennende å se hva regningen egentlig ender på når jeg får fakturaen fra Visa. 7) Frokosten. Veldig hyggelig personale, men dessverre helt hjelpeløse. Selvfølgelig snakket ingen norsk, men den smilende og vennlige kokken tok imot min ordre om "fried eggs, sunny side up". 10 minutter senere fikk jeg en omelett. Jeg spurte derfor istedet en av servitrisene om jeg kunne få "fried eggs, sunny side up", og hun lovte å ordne det. 10 minutter senere fikk jeg en ny omelett. Jeg spurte deretter den andre servitrisen om jeg kunne få "fried eggs, sunny side up", og med et smil lovte hun å ordne det. 10 minutter senere fikk jeg en ny omelett. Jeg kapitulerte og valgte istedet bløtkokt egg - som viste seg å være så hardkokt at det nesten var blitt grønt. Nå var det ikke mer tid igjen, så jeg tuslet ut og kjøpte en croissant på en kaffebar istedet (nei, det var ingen croissanter eller wienerbrød på frokostserveringen, slik det var tidligere).
Hotell: Radisson Blu Royal Copenhagen Min status: Gull Rom booket: Standard (Enkeltrom) Oppgradert: Nope, damen i resepsjon ville ha 400,- Dkk pr natt for upgrade siden jeg ikke var Concierge. Velkomstgave: ja, frukt og vann på rommet. Andre fordeler: nope. Jeg bor på dette hotellet ca 3 netter x 2 i mnd. Det begynner og bli greit slitent og jeg vurderer å droppe Club Carlson pga motvillighet med tanke på oppgradering ved det her hotellet.
@Funkybob Ta med en utskrift neste gang hvor det står du har krav på oppgradering om det er tilgjengelig (noe det er om de selger de for penger). Hadde også sendt en mail til Club Carlson om det.
Hotell: Radisson Blu Sky City Min status: Concierge Rom booket: Billigst Oppgradert: Ja, Jr Suite Business Andre fordeler: En flaske vann, gummigodt og en hilsen på rommet. Gold standard, trives her