EU261/04 - Samletråd Forsinkelse - Kompensasjon - Erfaringer og spørsmål

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av sexten, 13. april 2015.

  1. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Her er informasjonen vi fikk fra SAS.
     

    Attached Files:

  2. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Ufattelig dårlig service, helt nede på Norwegian-nivå. De gangene jeg har vært forsinket med UA, Lufthansa og Austrian og behøvd overnatting, har jeg simpelthen fått en voucher til et hotell nær (eller på) flyplassen. Det burde SAS også ha ordnet i dette tilfellet, som et minimum.
     
  3. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,840
    Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Svært svakt håndtert av SAS på en utestasjon hvor de har daglig avgang og folk på bakken til å ordne den slags.
     
  4. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Snakket med SAS igjen og når vi lander i CPH søndag 12:20 (planlagt) så er alle fly fra CPH til OSL helt fulle frem til kl 19.00. Det er flere fly som går tidligere (1425, 1525 og 1700) men de er fulle. SAS nektet å sette oss to på dem selv om vi har begge diamant kort. Her ser man virkelig value for EBD.

    Tror det blir lenge til jeg setter meg på SAS på long haul.
     
    milehigh liker dette
  5. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,065
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Synd å høre om forsinkelse fra NRT. Sånt er kjipt.

    http://insideflyer.no/forums/threads/en-forskrekkelig-opplevelse-med-sas.2537/#post-33128

    Jeg trodde du allerede hadde lagt Diamantkortet på hylla etter denne episoden?
     
  6. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,314
    Likes mottatt:
    10,120
    Bonuspoeng:
    183
    Hva venter du deg egentlig? At de skal kaste av andre passasjerer for at du får plass?
    Snakk med de når dere kommer til CPH, og spør om å bli satt på stand-by.
     
    SASlovah4evah and Herlov like this.
  7. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,840
    Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vanskelig å booke dere inn på fulle fly, men det er alltids muligheter å komme med som standby.

    Forstår ikke helt poenget med "value for EBD", det er vel ikke opplyst om fordeler som at man laster av andre pax fra fulle flighter såvidt jeg har sett.
     
    Trety, SASlovah4evah and Herlov like this.
  8. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,314
    Likes mottatt:
    10,120
    Bonuspoeng:
    183
    Det er heller ikke noe poeng å begynne med dette når de fremdeles er i Tokyo, og ankomst København fremdeles er ganske usikkert...

    Har selv flere ganger kommet inn til CPH med forsinket IC fly, og da har standby, etc. blitt ordnet ca. et par timers tid før landing i CPH.
     
    SASlovah4evah liker dette
  9. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Hadde dette vært en rødsnute, hadde denne hendelsen vært slått opp stort i media...
     
  10. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,314
    Likes mottatt:
    10,120
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du ser hva som er i nyhetene nå så tviler jeg på at de hadde brydd seg.
     
  11. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Enig med deg. Tragisk hendelse i Paris.
    Men en liten notis i hvertfall hadde det vært om det var en rødsnute. Jeg har pløyd omtrent alt av nettaviser opp og ned det siste døgnet uten å legge merke til noe om denne forsinkelsen.
     
  12. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    377
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Snakk om å være høy på seg selv bare fordi man er EBD. At andre betalende passasjerer skal kastes av flyet bare fordi du er EBD sier mest om deg! Er flyet fullt så må du pent stå over som alle oss andre...
     
  13. TOS_EBG

    TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

    Innlegg:
    455
    Likes mottatt:
    492
    Bonuspoeng:
    63
    Det er da fordi ingen av passasjerene som syns det er så dårlig at de har tatt kontakt med pressen da.
     
    SASlovah4evah liker dette
  14. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    For en usmakelig kommentar. Snakk om å snu opp & ned alt jeg har sagt her.

    Jeg har ikke sagt at andre betalende passasjerer skal kastes av bare fordi jeg har EBD kort !! Flyselskapet har mulighet å sette passasjerer på standby liste da det nesten alltid er noen som ikke dukker opp.

    Jeg skulle ha likt å se hvordan du reagerer om SAS hadde sagt til deg her i Tokyo at du må finne hotellrom for deg selv blant 300 andre passasjerer når det er høysesong i Tokyo og alle hoteller nær flyplassen er fulle. Jeg vitnet mange som ikke fikk seg et rom og flyselskapet sa at de ikke kan hjelpe dem.
     
    milehigh liker dette
  15. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Hei igjen fra Tokyo.

    Det viser at SAS sendte ingen fly fra Shanghai til Tokyo for å hente oss og vi har fortsatt den gamle maskinen stående her som ikke fungerer. Ny avgang var satt til 0845 lokal tid søndag, men er nå utsatt på ubestemt tid.

    Hvilke rettigheter har man for ombooking ? SAS sier at de fleste fly er fulle mellom Tokyo og Europa. Det er en god del ledige plasser med andre flyselskaper (Emirates, Qatar, Aeroflot osv.) men disse er ikke Star Alliance. Vi sitter fast her i Tokyo i 24 timer og er meget oppgitt.
     
  16. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,028
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Ser dårlig ut ang. plass hos andre også.. ser ut som det meste er fullbooket
     
  17. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Kan bekrefte at vi landet i CPH ca kl. 16:00, forsinket 25 timer.

    Men problemene endte ikke der. Vi fikk beskjed i Tokyo at vi blir ombooket til kl 1805 flyet fra CPH til OSLO, men etter ankomst til CPH får vi beskjed i loungen at vi kommer seg ikke bort fra CPH før mandag morgen kl 0600. Da blir det ekstra 14 timer venting i København.

    Standby var umulig i følge SAS på CPH siden alle flyene er fulle i kveld og bagasjen må følge med meg.

    Med denne turen slår jeg min rekord på forsinkelse som totalt kommer på 39 timer.
     
  18. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,840
    Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Oh my god, hva skjedde med 19-flyet dere hadde plass på, ble dere avbooket den?

    Merkelig at du får beskjed om ett fly når du drar fra Tokyo og så forverrer det seg til neste morgen når du lander. Skjønner godt at du stiller spørsmål ved EBD fordeler etter all dritten du har fått gjennomgå. Her må da EBD stiller øverst på pri liste når de sitter å booker om, det er vanskelig å forså helt hva som har skjedd her med siste flighten din.
     
    milehigh liker dette
  19. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Poenget til trådstarter er vel at som EBD opplever han ikke noe som helst ekstra service. Sammenlikner man med EBP er SK i forkant mange ganger og booker om ved delay. Kan selvsagt ikke forvente samme service som EBP, men slik jeg oppfatter det har SK her gjort en slett jobb.

    Og han mente standbyprioritering, som tydeligvis ikke heller prioriteres for EBD. Jeg har jobbet som stuer tidligere, og vi har hatt standby-baggasje liggende utenfor flyet til vi får confirm, så at det ikke går, er vel mer et spørsmål om hvilket servicenivå en ønsker å gå EBD.

    Eller synes du at alt er ok håndtert med den delayen?
     
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Har vært i samme situasjon selv, med fly fra Shanghai. Riktignok ikke SAS sin feil og bare 12 timer mot Gregas sine 39.

    Men. Som Gregas skriver, ingenting kunne gjøres med videre forbindelse før vi ankom CPH, og argumentet med at man ikke kan sette opp noen før man faktisk vet at de er der, ja det er ganske logisk for meg.

    Vi ble tråkkende rundt på flyplassen i Shanghai i 6 timer før check in åpnet og vi kom inn i loungen. Men det var Shanghai policy, ikke SAS.

    Når vi ankom CPH ble vi tatt vare på 110%, alt var klart når vi kom midt på natta. Overnatting, mat, videre booking (som vi også fikk endret).

    I hele tatt, vi opplevde at der SAS kunne gjøre noe for oss, så gjorde de det 110%.

    Rett nok, vi var bare EBG, men det var før EBD var født, så vi var vel likestilt.

    Gregas, det må være maks utur når slikt skjer, jeg har heldigvis vært forskånet for tilsvarende selv om jeg har reist tilsvarende over 15 ganger jorda rundt (i følge SAS app).

    Slik situasjonen er beskrevet, så syns jeg det høres ut som SAS har gjort sitt beste, og mer kan man faktisk ikke forlange.
     
    SASlovah4evah liker dette

Del denne siden