Eurobonus millionaire?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av CptSideslip, 08. okt 2024.

1. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,133
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ville prøvd et par ganger. Det høres rart ut at de ikke skal kunne fly via AMS på mange dager.

mrt liker dette
  2. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    931
    Bonuspoeng:
    113
    Ringte USA nummeret. De sa det samme, eller, de sa at AMS sin runway er merket stengt hele fredag :eek: Jeg er nødt til å rekke TAROM fra OTP og videre tidlig lørdag, ble det med LOT i business en del timer senere istedenfor grytidlig med LH. Er det EU261å hente på dette mon tro?

3. Gresshopper

Gresshopper Senior Medlem

Likes mottatt:
    364
    Bonuspoeng:
    63
    Om det er pga. været, så nei.

Men tilbake til temaet: Undertegnede er ferdig med millionjakten. Det gikk egentlig overraskende problemfritt, bortsett fra lite søvn noen dager.

Lillegutt, Are, AirMags and 12 others like this.
  4. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    931
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skal ta den famøse OTP-IST-JED-CGK, får sjekket inn og digital boarding pass til både TAROM og Saudi, men Garuda sier at jeg må skrive ut billetten på flyplassen. Hvordan blir dette løst når jeg over til terminal H? Får jeg skrevet ut boarding passet i IST? I OTP kunne de kun skrive ut TAROM sin del av reisen…

5. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    415
    Bonuspoeng:
    83
    Beklagef OT, men tipper dette er beste tråd for respons. Boarder af til Paris nå i Mad. Glemt belte og dn klokke i sekkerhetskontroll. Noen som skal fly hjem fra Mad T2 de neste dagene?

6. Gresshopper

Gresshopper Senior Medlem

Likes mottatt:
    364
    Bonuspoeng:
    63
  7. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    931
    Bonuspoeng:
    113
    IMG_0481.jpeg Hjelp! Ble booket om av Kenya. Class E er vel økonomi og fare class er Y som poeng hos SAS, ikke sant?

8. steve0

steve0 EBD

Likes mottatt:
    2,052
    Bonuspoeng:
    93
    Det ser dessverre ut som om de har booket deg i fare class E som ikke gir poeng.

mrt liker dette
  9. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    931
    Bonuspoeng:
    113
    Hmmmm… men det er en ombooket sas award billett… det burde være i orden da?

IMG_0482.jpeg

10. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,212
    Bonuspoeng:
    183
    Litt overdrivelse fra både deg og flere her, er nå min mening.

Det har aldri vært lett å bruke SAS poeng, og husk at mange flights for "vanlige bonuspoeng-brukere" er med SAS metall ex Scandinavia.

For Jiun fra Kina vil ikke disse bilettene ha særlig interesse. Men EB medlemmer fra fjerntliggende land vil kjøpe ST billetter i feks Asia er nok sannsynlig ja. Koster SAS definitivt en del, men ikke villt mye.

Husk at 1 mill poeng har en ca verdi, I beste fall, for brukeren på 100k kr.

For SAS når de selger poengene til feks trumf er prisen nede på 70k. Og for SAS I direkte kostnader kanskje nede på 50.000 kr.

Så det koster dem å gi bort, men ikke sykt mye pr deltager som faktisk klarer å kvalifisere når alt kommer til alt.

11. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    931
    Bonuspoeng:
    113
    Ok, du hadde rett. 2 timer og 4 forskjellige konsulenter, tok supervisor hos Kenya over og booket meg over på klasse T

Spielhaug and milehigh like this.
  12. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    10,017
    Bonuspoeng:
    183
    To jeg møtte hadde fått E-klasse hos Kenya, men fant det heldigvis ut før de fløy. De dealet med kundeservice og fikk betalt for endring av bookingklasse.

Våknet nettopp i Singapore hvor både KQ og VN poppet opp i appen som postet.

Spielhaug and mrt like this.
  13. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,612
    Bonuspoeng:
    93
    Er ikke sikkert du får poeng her likevel med invol reissue til revenue av awardbillett. Det blir ofte fanget opp av systemene og gir da ikke poeng

14. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    931
    Bonuspoeng:
    113
    Men da blir den fanget opp som brukt poeng, og teller til jakten for det, ikke sant?

15. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,612
    Bonuspoeng:
    93
    Dessverre ingen som vet hvordan det vil fungere i denne challengen. Normalt betyr det jo ikke noe, men nå er sas awardkupongen "exchanged" og ikke "flown". Ville kontaktet gull/diamantmailen og fått sjekket opp.

16. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    931
    Bonuspoeng:
    113
    Ok, det vil si 1-2 uker før man får svar. Tror jeg skal krangle ganske hardt på denne hvis de velger å mene at denne ikke er gyldig reise i forhold til challenge…

17. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,153
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde Delta award som ble booket om til revenue klasse Y, disse lot seg ikke registrere og jeg sendte mail til gull og ebretro, dette var svaret jeg fikk.
    Screenshot_20241209_093722_Outlook.jpg
    Om han forstod spørmål er jeg usikker på, men jeg spesifiserte at dette var en award på 117 nr som ble ufrivillig booket om til delta main cabin class Y og jeg fikk feilmelding ved etterretning.

Jeg har fått hentet ut dette fra delta KS som bevis.
    Screenshot_20241209_094205_Outlook.jpg
    3 første linjer er award booking, 3 neste er etter rebooking og siste bilde skjønner jeg ikke helt.

Spielhaug liker dette
  18. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    931
    Bonuspoeng:
    113
    WTF, dette er jo bare tull?

19. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,153
    Bonuspoeng:
    113
    Hva mener du?

20. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    931
    Bonuspoeng:
    113
    Mente svaret til SAS. Skummet over og leste ikke skikkelig siste linje. Er på Kenya BKK-CAN som er forsinket og er litt stresset for å ikke rekker Xiamen videre :oops:

Sorry :)

Del denne siden