Eurobonus millionaire?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av CptSideslip, 08. okt 2024.

1. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    931
    Bonuspoeng:
    113
    Da blir det ved innsjekk og får nok ikke valgt sete før innsjekk tenker jeg…

2. Hupski

Hupski Nytt Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    3
    Korrekt presisering!

mrt liker dette
  3. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,156
    Bonuspoeng:
    113
    [email protected]
    Etter tips fra @Flyvefisken fikk jeg lagt til via denne adressen. Fikk svar noen dager senere med bekreftelse på at det var lagt til.

Flyr med MU 04.12 fra ICN så får se om det funket da.

Flyvefisken and mrt like this.
  4. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,135
    Bonuspoeng:
    183
    Det funker fint å få lagt til via den e-posten.

Du må ikke ta alle sorgene på forskudd. Stort sett får man til alt man ønsker å få til. Seter får du valgt selv på nettsiden. https://us.ceair.com/en/

Tips to; Det første treffet på Google ved søk ‘How to select seats China Eastern’ er rett til kilden https://us.ceair.com/en/select-seat.html

upload_2024-12-3_6-23-26.png

Last edited: 03. des 2024
    milehigh and mrt like this.
  5. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    931
    Bonuspoeng:
    113
    Sendte mail til customercare 22.56 og fikk svar 04.06 om at det er lagt til og jeg måtte huske å verifisere at det er på plass på flyplassen! Flott! Da prøver jeg å velge seter etterpå!

Update: seter er valgt også. Tusen takk til dere alle!

Last edited: 03. des 2024
    Flyvefisken liker dette
  6. Gresshopper

Gresshopper Senior Medlem

Likes mottatt:
    364
    Bonuspoeng:
    63
    Tok VS MAN-ATL, skal videre til CUN nå med DL.
    Det er en svensk vennegjeng (?) ved gaten her som også var på flyet mitt og som tydeligvis skal reise videre med samme fly. Lurer på om de er på millionjakt de også. :D

RoadKing and milehigh like this.
  7. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,156
    Bonuspoeng:
    113
    Kan da bekrefte at EB nummer var lagt til ved insjekk og sky priority Elite+ synlig på BP

Flyvefisken, RoadKing and mrt like this.
  8. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    10,019
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk CI BP til HKG på transferdesk TPE nå. De var proaktive og minnet om at jeg vel ville ha med SK#. Dette opplevde de daglig.

9. Gresshopper

Likes mottatt:
    364
    Bonuspoeng:
    63
    En kompis av meg sjekket akkurat inn for KQ på CAN.
    Innsjekk åpnet for 40 min siden, 2 timer til de stenger.
    De sa han var nr. 32 med SK-nummer i bookingen i dag.
    Og at 75% av dem som har reist CAN-BKK ila. den siste uka hadde SK-nummer.

Cumulus, Flyvefisken, yki and 3 others like this.
  10. Joppe

Joppe Nytt Medlem

Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    13
    Lurer på om SAS vil gå ut med antall personer som har oppnådd 1 mill målet når kampanjen er over og resultatene er klare.

11. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    10,019
    Bonuspoeng:
    183
    Ser tips i reisebrev i dag om å betale 20usd for fast track i immigrasjon i SGN. Flere som har testet og kan anbefale? For oss gjelder det HAN.
    Feks 30 usd her https://www.vietnam-visa.com/arrival-assistance/

Ellers noen som har tatt toget fra HKG til CAN. Usikker på hvor mye tid jeg må beregne grunnet grense. Kanskje de sjekker alt ved boarding i Kowloon West.

Edit: per artikkel under er passkontroll i HK, så beregn nok tid for boarding.

Last edited: 04. des 2024
  12. Gresshopper

Likes mottatt:
    364
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk beskjed av en kompis som bor i SGN at man bare kan bruke litt cash for å få personlig fasttrack. :D
    Ved innreise hadde jeg bare 2-3 stykker foran meg i køen da jeg fikk tipset, så det var ingen vits. Men ved utreise viste jeg en $10-seddel til en politimann og jeg ble sluppet inn i diplomatkøen. Da jeg kom frem til skranken følte jeg meg litt dum, så jeg droppet det. Fikk likevel gå igjennom.
    På FlyerTalk var det noen som var kritisk til det, vedkommende skrev at de hadde begynt å bli strengere med korrupsjon, så han anbefalte det ikke...

Ref. toget, så er det en detaljert review her:
    https://youhavebeenupgraded.boardin...y-g-train-business-class-hong-kong-guangzhou/

Skal vel være mulig å forstå innholdet med Google Translate...

milehigh liker dette
  13. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    931
    Bonuspoeng:
    113
    Med Mastercard Travel Experience - kan man bestille fasttrack både arrival og depature i både HAN, DAD og SGN. Med Nordea Premium eller DNB Saga er dette gratis

Preference and milehigh like this.
  14. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,156
    Bonuspoeng:
    113
    Flyr dere Vietnam Airline inn til HAN? Vietnam Airline har egen fast track for sky priority i immigrasjon på HAN.

milehigh liker dette
  15. Froland

Froland Nytt Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    13
    Hei.

Tok toget fra HKG til CAN i går.

Du må først ta tog fra HKG inn til Kowloon (30min) så hurtigtog til Guangzhou (1t). Så er det metro ut til flyplassen som tok ca. en time og 15min.

Jeg tok toget til Guangzhounan (Guangzhou station south) så metrolinje 2 til Jiehewanggang hvor du må bytte til metrolinje 3 som går ut til flyplassen. Bilettmaskinene til metroen tar ikke kort, men det er en "glass bu" hvor hun etter litt frem og tilbake dro opp kortmaskinen fra en eske.

Det er full kontroll i Kowloon som på en flyplass, pass, baggasje, osv. osv.

Ser jeg fra "timeline" i Google maps brukte ca.4,5t inkl. en times ventetid på det rette toget i Kowloon.

Edit: la inn bilde av metrosystemet. Ser ut som det går å ta lyntog til den østlige stasjonen og så direkte metrolinje 3 herfra til flyplassen.

Attached Files:

Last edited: 05. des 2024
  16. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    10,019
    Bonuspoeng:
    183
    Fantastisk!

17. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,135
    Bonuspoeng:
    183
    Ved inngangen til flyplassområdet i Nairobi har de åpenbart hatt problemer med korrupsjon, for der har de satt opp flere skilt som påpeker at det er en korrupsjonsfri sone. Det er vel bare en annen måte å skrive at de sliter med korrupsjon.

Interessant nok (dessverre) er min oppfatning at det oftest er offentlige tjenestemenn og kvinner (politi etc.) som er mest motakelige for denne typen småkorrupsjon, og da er det ikke rart at det gjennomsyrer enkelte samfunn/land.

18. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    931
    Bonuspoeng:
    113
    Nå har KL booket meg over til LH via Frankfurt pga dårlig vær (vind) i Amsterdam. Jeg trenger å fly et KL leg. Tror dere dette blir godkjent i millionjakten eller må jeg fly KL en annen gang?

19. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,135
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan be KL om å booke deg om til en KL-flight. Flyr du ikke KL, teller ikke KL.

mrt liker dette
  20. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    931
    Bonuspoeng:
    113
    De får ikke lov å booke via AMS før 10. så hun på telefonen pga værforholdene…

Neste spørsmål for de av deres som kjøper flyreiser med kronasjer. Blir billettene billigere nærmere avreisedato eller oftest dyrere, gjelder KLM :cool:

Del denne siden