Tallinn handler bare om CT så vidt jeg vet, mens SAS kan booke bonusreiser ellers. Booket turen til Japan i mai hvor LH F var inkludert på en lørdag gjennom 05400 så tipper det er noe annet.. satser på at det er ingenting
Har du CT kam både Tallinn og SAS / 05400 booke det. Riktig nok er det bare 05400 som kan booke vanlig sas bonusreiser ja. Hold oss gjerne oppdatert om du ringer igjen og får samme svar
Sjekket i dag med 05400 vedr Suites tilgjengelighet for to datoer i mars neste år på AKL-SIN flighten. Begge dager står A380 F-kabin som tom/urørt med samtlige seter ledige. 05400 kunne ikke se noen F-awards på noen av dagene. Så min opprinnelige hypotese om at dersom hele suiteskabinen på A380 på denne ruten stod som tom, så slippes to seter som awards - stemmer ikke. Dagene det gjelder var fredag og lørdag.
Er vel muligheter for at SQ åpner opp senere? Tallinn nevner dette ofte at vi kan bare ringe tilbake senere for å se om det er åpnet opp noe. Så tydelig at feks Mars ikke er "fastsatt" ennå mtp ledige seter?
Will do! Booket forøvrig CT via 05400 i april, det var null problem. Ble veldig overrasket når han bare ordnet det hele der og da. Som andre har påpekt måtte jeg vente med skatter og avgifter til mandagen, men billettene ble utstedt på lørdagen
Sjekket samme rute en annen mnd. og opplevde det samme; EF ligger med tom kabin, men ingen ledige bonusseter
Når LH F var pip åpent så ringte jeg faktisk CT-telefonen og fikk booket OSL-MUC-MIA-MUC-ARN-OSL. Og det var uten bruk av CT.
Hei! Eg har vore litt ute av "bonus-loopen" det siste halvåret, og har fått med meg at det har skjedd ein ting eller to på First Class-fronten. Eg har lest gjennom denne tråden og andre trådar, men er litt usikker på kva som er "up to date-info" og ikkje. Eg planlegg ei reise til Sør-Aust Asia med utreise i November og heimreise i Desember, og tenkte å fleska til med CT og First Class. Eg håpte derfor nokon kunne svare meg på desse spørsmålene: 1) Er skattar og avgifter no standardisert mellom flyselskapene slik SAS lovte, eller er det framleis (store) forskjellar? 2) SQ F CPH-SIN, er det sånn å forstå at du aldri vil sjå award-setene på ExpertFlyer, men heller må basere deg på 4 ledige F-seter og ryngje til Tallinn? 3) SQ F FRA/LHR-SIN, er det utopi å få tak i desse setene? 4) LH F, er dette framleis kun 14 dagar fram i tid? På førehand takk
1. Ikkje som eg trur, sjølv om eg ikkje har fått noko voldsom variasjon på dei siste bookingane 2. Ikkje noko måte å søke på, men korrekt det du seier 3. Kun påstand, men det er ikkje bevist frå nokon side. 4. Var ei periode tidligare i år der du fant ein del fram i tid, men no er det attende til 14 dager.
Det gikk an å booke LH F langt ut i 2019... «dessverre» hadde jeg allerede brukt min CT på MUC-MEX LH F mai 2018 og årets CT på TG F og SQ F til Australia / New Zealand Jan 2019... så fikk ikke benyttet anledningen til å booke noe stilig med LH F i 2019
Off, tilbakefall er noko skit. Ein trur endelig at no skal alt gå betre, no skal helgar, fridagar og høgtider brukast på familie og vener. Og BAM! så sit ein der i setet på veg til Gdansk og legg siste kampanjen til Fjordkraft inn i reknearket på nettbrettet... Masse sympati kompis!
Hva er trikset med 05400? Ringte nå, og ble blankt avvist. Ser mange som har booket via der, var jeg bare uheldig?
Samme skjedde med meg i forrige uke. Hadde og lest at mange ringte 05400 og fikk booket, men ikke jeg...
SQ SIN-MNL First Class er i teorien umogleg å booka med EB-poeng, eller? (finn mange flightar med alle 8 seter ledige) Kva trur de evt. er beste måte å gje det eit forsøk på? 05400? Tallinn? Kva med Business Class på same strekningen, er den åpen for "fri" booking så lenge ein finn ledige award-seter?
C med SQ er det endel routing som er åpnet. F på andre ruter enn CPH-SIN er litt som å vinne i lotto. Alltid en sjanse, men mikroskopisk. Om du bare skal ha en godkjent routing er Tallin de beste. Skal du "fuska litt"(ala Ingrid Espelid) ringer du 05400.
Pr idag så har vi 2 pax Biz på hele reisen med SQ,men lurer på om jeg skal kansje oppgradere til F fra Sin-Cph eller Sin-Akl vis mulig. Men hvor mye poeng må jeg ut med vis jeg oppgraderer det ene streket i poeng? og er det noe vits siden det er nattflygning da?