Jeg har lest noen sporadiske rapporter om at tilgjengeligheten med LH F er blitt betraktelig forbedret. Er det nå slik at vi igjen kan forholde oss til tilgjengeligheten som vises på bl.a. Awardfares?
Booket LH F for 2 pax igår, Awardfares viste 1 sete FRA-HND, men om man søkte på united OSL-HND viste den 2 stk tilgjengelige seter. Tydeligvis bedre tilgjengelighet basert på O&D enn hva awardfares viser på FRA-HND direkte. Har ikke testet andre datoer og dette er kun en teori.
Dette er i så fall positivt. Har sett tilfeller der AF openbart er på bærtur med å vise fleire tilgjengelige seter i F for SAS EB enn kva som er ledige seter i kabinen. Så det kan nok gå begge vegar.
Takk for det, blir godt med et gjensyn på FCT og ekstra morro blir det når samboeren får sin første tur i F. Reisen ble booket 28/5 og skjer 01.06
Jeg har fått booket en F-tur fra ORD-MUC neste måned (hjemreise). På utreisen har jeg biz. Spørsmålet til dere er: skal jeg gå for F MUC-IAD, så eco IAD-ORD dagen etter? Går jeg for biz-utreise direkte til Chicago får jeg 2 døgn i byen. Går jeg for first-utreise til Washington, blir det eco morgenen etter til Chicago. Da får jeg ett døgn i Chicago. Tanker? Har fløyet LH F noen ganger før. (Har vært en del F-tilgjengelighet på reise til og fra USA de siste ukene. Er også litt fremover + Bogota/Buenos/Mexico).
Er vel en blanding. Lufthansa F er jo temmelig digg. Samtidig har jeg aldri vært i Chicago før. Washington har jeg besøkt flere ganger. Heller litt mot LH F begge veier. Samtidig er det litt stress å fly til IAD, bare sove over ved flyplassen, så ta innenriks til Chicago på morgenen. Klarer rett og slett ikke å bestemme meg. LH C er jo ikke kjempebra, slik jeg har forstått det. Har fløyet eco, eco plus og F, men aldri biz med LH.
Jeg ville definitivt tatt F begge veier, selv med strafferunden via IAD - ORD i eco. Det er ikke SÅ mye mer å gjøre i Chicago på et ekstra døgn. Skal du oppleve byen er det verdt å ha flere dager.
Amatørspørsmål, men ifølge denne tabellen (https://www.sas.no/eurobonus/poeng/fly-med-poeng/star-alliance-poengtabell/) finnes det F i Europa for 80 000 poeng. Noen som vet hvilke ruter?
Fins dessverre ikkje. Har vore mogleg med kreative rutingar til Khabarovsk og Vladivostok, men begge desse er utilgjengelege no.
Det nærmeste du kommer First Class i Europa nå er kanskje SWISS sine lørdagsflyvninger mellom ZRH og PMI, der dem bruker A340 utstyrt med First Class. Men det føres likevel bare som Business og service er det samme som i Business kabin.
Ved en liten test så ser jeg First-setene på seteplanen, men dem er opptatt. Men jeg regner ikke med at Swiss blokkerer disse setene - eller har dem grunn til det?
Når LH buker/brukte 340-600 innen Europa så var det «blokkerte» F seter fram til innsjekk så vips var det mulig å velge de som Senator. Ikke sjekket hvordan den funker nå, men rart om de flyr med setene tomme. Edit; prøvde meg på en dummy-booking nå, fikk som HON ikke valgt rad 1 eller 2 på de neste 2 lørdagene så enten er de tatt eller de åpnes for allokering seinere