FIRST CLASS - TILGJENGELIGHET

Tråd i 'Bonushjelp' startet av flying_all, 18. mars 2018.

  1. AirMags

    AirMags Medlem

    Innlegg:
    235
    Likes mottatt:
    505
    Bonuspoeng:
    93
    Bare virket som en kul opplevelse. Ser bare du er der mye. Det var litt forskjellige ting man kunne gjøre og det var et opplevelsessenter på flyplassen mm.
     
  2. Palg82

    Palg82 Medlem

    Innlegg:
    205
    Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Skal til Japan i høstferien og reiser alene, da kone og barn reiser en uke før.
    Rute ned er med LOT i C og retur vi Singapore med SIA i C booket med EB og CT. Retur er grei da jeg ikke har prøvd SIA C før(kun F:D)
    Er det noen sjanser for at det kan dukke opp F med enten LH fra FRA eller ANA fra LHR nærme avreise?
     
  3. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    930
    Likes mottatt:
    3,432
    Bonuspoeng:
    93
    LH slipper billetter om det er ledige seter, men som EB-kunde får man gjerne ikke tilslag på disse før 1-3 dager i forveien. LH F skal i teorien kunne bookes inntil 14 dager i forveien.

    Min erfaring med ANA er at de ikke åpner slusene opp mot avreise selv om det er mange ledige seter. Var selv på en flight med dem i C hvor jeg sjekket hver dag etter F-billetter uten hell. På flyet var kun 2 av 8 seter i F-kabinen opptatt. Dette var fra romjulen i fjor.
     
  4. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,909
    Likes mottatt:
    2,023
    Bonuspoeng:
    113
    Det er stramt med LH F tilgjengelighet for EB ja, trodde de lå ute da de dukket opp på United sitt søk men den gang ei. I dag dukket f.eks. MUC-BOS fredag opp, da kom det 4 stk faktisk som er litt villt.
     
  5. Palg82

    Palg82 Medlem

    Innlegg:
    205
    Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Da blir det nok å se etter LH F. Så også på AF at det slippes en del NH C noen dager i forveien fra LHR som er et bra alternativ.
     
  6. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,267
    Likes mottatt:
    5,516
    Bonuspoeng:
    183
    Vi fikk to til BOS tre dager før, og det kom to til dagen etter. Det var stas å være fire venner på champagnetur.

    Dette var i mai. Jeg fulgte litt med, og mitt inntrykk var at nesten alle ledige seter ble tilgjengelig for EB hos LH, men bare noen få dager før.

    K
     
  7. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tar nå ferie på litt kort varsel, siden jeg litt brått sa opp jobben min. Har fri i åtte uker fra og med neste uke.

    Prøvde å finne noe F til Japan, men det så helt dødt ut. I hvert fall på siden til United. Er det sånn at jeg bør sette opp et abonnement på Awadfares for å kunne finne noe? Det forutsetter vel også at Lufthansa har tilgjengelighet rundt en retur også, noe som kanskje er lite sannsynlig?
     
    NoLimit liker dette
  8. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    2,234
    Bonuspoeng:
    93
    Om du kan reise på kort varsel kan du hive deg på denne:

    07.08 | ORD-HND | 17:45-21:05 | ANA F

    Minuset er at du må fly til ORD i Økonomi. Det finnes ledige billetter hos SAS fra OSL via ARN.
     
    kosvines and Wiolenze like this.
  9. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Takk, men blir litt heftig med tur til ORD i økonomi. :eek:
     
  10. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,156
    Likes mottatt:
    36,641
    Bonuspoeng:
    293
    jeg oppdaterte en biz fligt til LH F til HND et par dager før avreise i våres. Så det slippes, hvor mye vet jeg ikke.
     
  11. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,139
    Likes mottatt:
    7,452
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du har poengene til separat billett til ORD så er det seter i C med SAS den 6.
     
  12. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    2,234
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har to bookinger (og totalt 4 flygninger) med ANA F i fremtiden. Ingen av de flygningene har vindusseter på rad 1 ledig. Noen som vet om ANA holder av disse til betalende kunder, eller er det bare tilfeldig at noen har booket de setene allerede?
     
  13. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,156
    Likes mottatt:
    36,641
    Bonuspoeng:
    293
    1A har alltid vært blokkert på mine reiser og har ikke vært mulig å booke. ( har ikke sjekket på flyplass osv.) men det har ikke alltid sittet noen der.

    Selv har jeg derfor valgt 1F? Vindu på høyre side.

    men et vindu sete på rad 2 lever du uansett godt med.
     
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,477
    Likes mottatt:
    62,745
    Bonuspoeng:
    293
    Som @ccurrahee sier, så er 1A sperret for betalende kunder eller for ANA sine EBD (eller lignende).
    Vindussetene er helt identiske, så det spiller ingen rolle om du sitter på rad 1 eller 2.
     
  15. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    2,234
    Bonuspoeng:
    93
    Skjønner, har ingen problemer med å sitte på rad 2, var mer som en kuriositet da de samme setene var sperret på alle flygnigner.

    EDIT: Ser nå at jeg faktisk har 1K på den ene flygningen, så da stemmer det som dere sier at bare ett sete er blokkert.
     
    Last edited: 04. aug 2023
  16. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,156
    Likes mottatt:
    36,641
    Bonuspoeng:
    293
    Booket 6+ leggs med ANA og som sagt aldri sett begge sperret. Så enten noe nytt eller så er du ikke alene på flightene
     
    markus liker dette
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,477
    Likes mottatt:
    62,745
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp. Jeg har aldri sittet noe annet sted enn på 1K hos ANA, så noen har booket setet allerede.
     
    markus liker dette
  18. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,156
    Likes mottatt:
    36,641
    Bonuspoeng:
    293
    hver gang vi flyr ANA F så velger vi oss yndlingssetet vårt… 1F


    Som jeg pleier å si….

    :cool:
     
    Are liker dette
  19. LaDuden

    LaDuden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    495
    Likes mottatt:
    1,563
    Bonuspoeng:
    93
    Brukte du Awardfares, Expertflyer eller bare ringte du inn og håpet på lykken her?

    Har selv satt opp varsler på Awardfares.
     
  20. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,156
    Likes mottatt:
    36,641
    Bonuspoeng:
    293
    De rundene jeg har booket feks ord via hnd har jeg ringt hver morgen et år før

    beklager : svarte på noe helt annet….


    Jeg ringte inn hver dag men hadde også søk på Awardfares
     

Del denne siden