Ikke at jeg har reist ANA F mange ganger, men jeg fikk velge 1A på SAS sin side lenge før innsjekking har startet.
1A er reservert eller blokkert på mine reiser ORD-HND-ORD i Februar, alle andre seter utanom mitt 1K er ledig.
@bombusfervidus har toppstatus hos ANA men har glemt det. Det forklarer mysteriet..... Artig da. Skulle gjerne ha sittet der. Bare for å ha gjort det....
Når du først nevner det, så skal jeg huske å sjekke det etterpå. Men jeg fikk i alle fall et par bra opptak og bilder da jeg satt i 1A i desember 2022.
Det var akkurat dette jeg mente med at jeg satt på feil side av flyet ved innflyvning til HND. Alt det spennende var på andre siden!
Dagens insideinsideflyertips. Velg 2A på ANA F hver gang du flyr inn til HND og lander fra Syd vest eller øst. A1-3 kan også velges på LH F......
Min begrensede erfaring basert på 5 landinger på HND innkomne fra LHR, CPH, FRA, GMP og SIN er at man uansett rullebane/vindretning kommer langs kysten med Mt Fuji på venstre side, flyr inn Tokyo-bukten for ikke å lage flystøy for noen, og så avhengig av rullebane eventuelt gjør en siste manøver helt inne ved flyplassen. Inntil eventuelt de siste 2 minuttene vil venstresiden alltid være best. Hvis/når det eventuelt blir mulig å fly over Russland igjen, så man kommer inn til Japan fra Nordøst, så kan det kanskje bli endret, men så lenge man kommer over fra Sør-Korea eller sydfra, så synes man å få den innflygningen.
Hvor søker dere opp tilgjengelighet hos ANA? Expertflyer og United blokkerer tilsynelatende lenger frem enn 337 dager, ser ut som ANA sine nettsider gir lenger tid frem, men er tungvindt.. Interessant forøvrig, ser nesten ut som ANA slipper 3 F seter på flyvninger nå, muligens kun til egne premiumkunder, jeg får bare waitlist på ANA sine sider, men jeg er kun ANA Basic medlem.. Edit: Litt mer søking tilsier at jeg som uvedig ANA-medlem kun kan få tilgjengelighet på 1 billett når det er F8 og ingen billett på F7, så mistanken er styrket med ekstra tilgjengelighet for premium-medlemmer...
Aircanada.com er et fint alternativ om man ikke vil betale for AwardFares. Lar deg søke 355 dager frem i tid, som er når ANA legger ut billetter. Pleier å stemme bra med hva som er tilgjengelig via Eurobonus.
Awardfares fungerer. Hvis du vil ha en gratisløsning så kan du bruke Air Canada Aeroplan. Usikker på om det er mulig å se star alliance tilgjengelighet hos ANA. Seter uten waitlist kanskje? Du kan jo sjekke om noen av disse vises annerledes:
Ser ut til å stemme med hva jeg finner hos ANA direkte. Expertflyer er også enig, så det er vel en slags gjennomsiktighet for Star-tilgjengelighet. Så da kan man vel kanskje konkludere med at det er høyere tilgjengelighet for de med gyldende ANA-kort. Det er spesielt HNL-ruta som er preget av 3 seter tatt på hver avgang, så er nok en populær rute for japanske forretningsmenn og andre som flyr mye i området.
Håper å få til en tur i F i løpet av de neste 9 mnd med kona, og vi kan reise på relativt kort varsel stort sett. LH til EZE hadde vært ideelt, ANA til Tokyo likeså, men sistnevnte slipper vel aldri 2 billetter lenger. Thai har jeg skjønt jeg må ringe inn for å finne? SIN har ikke åpnet for F til *A igjen? Ser jeg nok må anskaffe Awardfares, og sette opp en del søk, men hva slags destinasjoner og flyselskaper er det som er relativt oppnåelig nå for tiden med gode produkter?
Har funnet en del Thai i dag, men det er kun et og et sete.. Så skal du ha med konemor så er det litt værre De slipper også riktignok noe nærmere avreise, du kan f.eks. søke på united.com så skal du finne de der
Jeg synes Cowtool overgår både Awardfares og Expertflyer, spesielt på kompliserte søk. Dog ingen mulighet for varsling enda. Og jeg er usikker på om det fortsatt går an å registrere konto.
Så jeg undersøkte dette med ExpertFlyer, og dette er en begrensning fra dere de henter data og ikke noen ANA begrensning En annen interessant observasjon. Jeg sjekket nå 30.juli og her er det tilgjengelighet for 1 pax (for meg som ANA kunde i alle fall) i F, begge veier. Expertflyer tilsier F6 på begge. Sjekket med SAS, agenten kunne ikke finne noe, men er ikke 100% overbevist over agentens kompetansenivå.. Tok en sjekk med ORD-HND også. Her finnes det tilgjengelighet i ANA for 28/29/30 juli, kun 1 sete per flight. Experflyer sier F8/F8/F8. Her kunne en annen SAS agent se 1 stk F på hver av disse. Men ingenting på ORD-NRT, her vises F6/F6/F6 og tilgjegneligheten finnes i ANA-søket.. Så ny teori, det slippes 1 og 1 sete. Minst 1 til Star og tilsynelatende opp til 3 for ANA sine egne kunder. Det slippes ikke 2 seter "vanlige" ANA-kunder, selv om det er F8. Frister å tro at det slippes to seter til Star og et skstra til egne kunder ettersom det er F6 eller F5 på de fleste flights. En videre spekulasjon, kunne man da booket to seter ved og booke først en, og så en til.. Antakeligvis får man ikke lagt til et nytt sete på samme booking, men ved bruk (sløsing..) av 2x CT kan man jo spekulere i om det ikke kunne latt seg gjøre å få til noe vilt en dag om 355 dager Flere spekulasjoner og teorier tas i mot med takk