Høres ut som F-setene er blokkert minst frem til innsjekk eller hele veien. Hvis man tar i betrakning at de tar 750kr for tronesetene i business på langdistanse så er det ingen grunn til at de skal gi de bort til Mallorca.
Hmm, den var ny. Har booket en reise for noen venner som starter fra CLO til BOG i Avianca eco så videre med LH i biz via FRA til OSL. Ringte inn for å endre BOG-FRA til F. Det er ledige seter som kan bookes med ebb, men agenten(e) mener de ikke kan endres i bookingen pga Avianca flighten (der går å booke om denne fjernes). Noen som har vært borti dette?
Jeg forsøker å finne billetter til Mexico i februar en gang og ser på muligheten for F. Hvilke ruter og når fant du tilgjengelighet?
LH F er tidligst tilgjengelig for eurobonus ca en uke før avreise. Om tilgjengelig ville jeg booket en reise i business for å være sikker og deretter sjekket tilgjengelighet i F tett opp mot avreise.
Det kan være LH har lagt inn en O&D (Origin&Destination) begrensning. Om du finner flighten på feks United ved å søke BOG-FRA, men ikke CLO-FRA så skal du ikke se bortifra at det er tilfellet.
Ok. Finnes det noen oversikt over hvilke strekninger mellom Europa og Mexico som flys med LH F kabin? Vi må komme oss hele veien TRD - CAN , men er villig til å ta innenriks i mex, samt transportere oss til OSL/FRA/MUC om det finnes F derfra. Har forsøkt å søke litt, men får ikke helt oversikten.
LH F via FRA eller ANA F Via, Japan. Men ANA F via Japan for 2 må dere nok bestille 1 år fram i tid, og dere finner den neppe for 2 pers på strekket til MEX. Edit: ser at billetten som legges ut på ANA nå går via SFO. så direkte er kanskje lukket om du ønsker deg det. Men en kan jo da sjekke LAX/SFO/ORD., men da blir det jo en deilig melkerute.... Det kan også være litt utfordrende å få med SAS agent på den ruta..... Jeg ville lett etter C til feks MEX og funnet tilknyttningsfly derfra eller fra USA et sted. Jeg tipper, men vet ikke, at MEX blir mer populært og får mindre tilgjengelighet utover høsten. Folk vil dit på ferie. Så LH C til Østkysten som så oppgraderes rett før avreise om mulig kan være en strategi.
Forumet består av veldig mange folk som trolig har mer kompetanse enn gjengen hos SAS, om du gidder å søke litt rundt her inne så får du svar på det du spør om. Beklager om jeg fremstår som litt brå, men mange av oss bruker mye tid på å optimalisere reiser, det blir da for meg litt irriterende når det nesten daglig er spørsmål om reiser som det allerede finnes svar på her inne.
Hvis noen brenner inne med poeng, LH sendte akkurat ut melding om at det er tilgjengelighet til HKG 4aug med retur 6 og 7 aug. 6 også med LX men redd det er «M&M only» på LX. 340-600 via FRA, meget fin mulighet for F i mine øyne
Mexico City (MEX). Det er fullt mogleg å sjekke dei fleste selskap sitt rutenett på nettsidene deira. LH vil eg tru har F på dei aller fleste intercontinentale flightane sine.
LH har ikke F på 747-400, 340-300, 330serien, 787 eller 350. Altså kun 747-8, 340-600 og 380 som har F. Det kommer riktignok F på 350 når Alegris blir innført, da med 4 seter på 1 rad.
Det blir spennende å se. Jeg håper og tror på at det slippes noe på litt marginale ruter på mindre attraktive deler av året. Sånn som EZE tilgjengeligheten i sommer feks.
Må bare spørre deg for jeg føler du alltid er hos FCT i FRA. Har du prøvd VIP service fra FRA? Ser ut som en kul opplevelse.
Er vel litt små sjanser for at EZE blir prioritert med F fra MUC i lavsesong når bare ett fåtall av 350’ene får F cabin desverre.