Da har vi hatt familieråd. Med barn på 1 og 2 år er det blitt altfor lenge siden jeg var på bonustur. Det skal derfor settes av en langhelg på fire dager, der jeg og min bror skal på F-tur. Her må mulighetene maksimeres, og dermed lurer jeg på følgende: 1) Er det noen med formeninger om når på året F-tilgjengeligheten er størst? 2) Om man skal reise en langhelg på fire dager, er tilgjengeligheten best torsdag-søndag, fredag-mandag, eller lørdag-tirsdag? Reisemål har lite å si (selv om jeg personlig holder en knapp på EZE eller TYO). Men målet må altså være F begge veier for to personer.
Ja, jeg booket nettopp nesten 180 dager ut. De blir rausere jo nærmere avreise det er. Thai slipper nye (og trekker tilbake!) awardseter i hele perioden 1-180 dager, men 2 seter har jeg bare sett inntil en måned før. https://insideflyer.no/forums/threa...r-vanlig-poengreise.9284/page-299#post-507965
..eller som vi konspirasjonsteoretikere liker å forklare vårt verdensbilde -- LH kan forsåvidt slippe sine seter nær avgang, men for EB-medlemmer forsinkes slippet ytterligere av at LHs algoritmer helt fram til avreise ligger og justerer prisen på bonussetene som kreves fra *A-selskaper. Dersom prisene ligger og dupper rundt grensen SAS har satt for å gidde å betale for setene, kan EB-kunder oppleve svære svingninger i tilgjengelighet helt fram til avgang.
Har LH sluttet å legge ut bonusseter i First på strekningen SIN-FRA? Eller legger de ut veldig tett opp mot avgang? Ser at det er 5 ledige F-seter den 10.09.23, men ingen bonusseter er lagt ut (i hvertfall ut fra det jeg kan se på AwardFares og ifølge de agentene jeg har møtt på tlf). Er det mulig at de legger det ut en dag før avgang? Isåfall, vil det være bookbar, dvs. rekker SAS å utstede billetten hvis man bestiller dagen før avgang? Noen som har erfaring med dette?
Jeg har ikke fulgt med dag for dag, men de periodene jeg har reist, har jeg ikke sett antydning til bonusseter i F til eller fra Singapore. Uavhengig av hvor mange som er ledige.
Litt vanskelig rute om dagen som jeg har skjønt, da det selges relativt mye F og de ønsker å holde plasser for salg lengst mulig. Gode penger å tjene på de som kjøper F dagen før avgang. Det kan godt tenkes at diverse HON/SEN oppgraderinger også kommer før partner awards, spesielt SAS synes å ha dårlig tilgjengelighet på LH F sammelignet med andre om dagen. Trolig må du være såpass fleksibel at du bestiller dagen før.
Takk for svar fra dere begge. Skjønner, da får jeg bare følge med til i morgen om det dukker opp for partner awards, om det ikke gjør det så går det også fint, har nemlig billetter med Thai F. Foretrekker LH F hovedsakelig fordi det er mer direkte rute tilbake til Europa og tidspunktet passer meg litt bedre, men som sagt, ingen nød om det ikke blir LH F
Det skal gå greit å booke dagen før avreise. I romjulen endret jeg fra biz til first 1.juledag for avreise 2.juledag. Billettene ble sendt til back office og utstedt en gang på ettermiddagen etter stengetid for kundeservice. Noe nervepirrende ettersom jeg skulle fly 06:45 påfølgende morgen, så vær forberedt på å teste nervene dine.
Ja, hadde Thai F både på tur og retur, og begge turene var supre! Led altså ingen nød selv om det ikke ble LH F på retur
Har en reise neste høst med ANA F fra JFK til HND og HND til ORD. Utreisen blir i ny kabin (The Suite), mens hjemreisen ser ut for å bli i gammel kabin (The Square). Øyner nå muligheten til å prøve et annet F-produkt, nemlig Air India F fra DEL til YVR eller SFO i henholdsvis 777-200LR eller 777-300ER. Hva tenker dere andre om denne idéen? Burde jeg beholde ANA F, selv om det er i gammel kabin på hjemreisen Eventuelt; noen preferanse mellom de to flymaskinene til Air India?
Du har ikke F TYO-DEL? Isåfall mister du jo muligheten til å prøve F-lounge på NRT/HND hvis du ikke har gjort det før
Har mulighet for C fra HND til DEL og F fra DEL til Nord-Amerika, så får ikke tilgang til F-loungen i HND. Har vel muligens tilgang til den ved ankomst uansett, så får besøkt den da i allefall.
Jeg tror du må ha en connecting flight for å få tilgang til annet enn arrival-lounger, men jeg er ikke 100% sikker. Sikkert verdt å finne ut av på forhånd
F-loungen på HND er kanskje den dårligste main hub F-lougen jeg har besøkt i *A, så trenger gjerne ikke vektlegge den så tungt i avveiningene
Det nærmer seg FRA-SIN-BKK med to legs SQ C. Er litt ambivalent til å bytte ut med LH F (Hvis jeg får tak i 2 pax). Hva tenker dere?