FIRST CLASS - TILGJENGELIGHET

Tråd i 'Bonushjelp' startet av flying_all, 18. mars 2018.

  1. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,127
    Likes mottatt:
    4,899
    Bonuspoeng:
    113
    Da har vi hatt familieråd. Med barn på 1 og 2 år er det blitt altfor lenge siden jeg var på bonustur. Det skal derfor settes av en langhelg på fire dager, der jeg og min bror skal på F-tur.

    Her må mulighetene maksimeres, og dermed lurer jeg på følgende:

    1) Er det noen med formeninger om når på året F-tilgjengeligheten er størst?
    2) Om man skal reise en langhelg på fire dager, er tilgjengeligheten best torsdag-søndag, fredag-mandag, eller lørdag-tirsdag?

    Reisemål har lite å si (selv om jeg personlig holder en knapp på EZE eller TYO). Men målet må altså være F begge veier for to personer.
     
    AirMags liker dette
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,862
    Likes mottatt:
    22,381
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig det, men jeg har booket TG F over 100 dager før.
     
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,269
    Likes mottatt:
    60,438
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel 180 dager som er grensen?
     
    Gullars liker dette
  4. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    579
    Likes mottatt:
    1,608
    Bonuspoeng:
    93
    Last edited: 25. aug 2023
    Gullars liker dette
  5. graphite

    graphite Medlem

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    332
    Bonuspoeng:
    63
    ..eller som vi konspirasjonsteoretikere liker å forklare vårt verdensbilde -- LH kan forsåvidt slippe sine seter nær avgang, men for EB-medlemmer forsinkes slippet ytterligere av at LHs algoritmer helt fram til avreise ligger og justerer prisen på bonussetene som kreves fra *A-selskaper. Dersom prisene ligger og dupper rundt grensen SAS har satt for å gidde å betale for setene, kan EB-kunder oppleve svære svingninger i tilgjengelighet helt fram til avgang.
     
    Kimmam and Nuvolari like this.
  6. Kiki

    Kiki Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    3
    Har LH sluttet å legge ut bonusseter i First på strekningen SIN-FRA? Eller legger de ut veldig tett opp mot avgang? Ser at det er 5 ledige F-seter den 10.09.23, men ingen bonusseter er lagt ut (i hvertfall ut fra det jeg kan se på AwardFares og ifølge de agentene jeg har møtt på tlf). Er det mulig at de legger det ut en dag før avgang? Isåfall, vil det være bookbar, dvs. rekker SAS å utstede billetten hvis man bestiller dagen før avgang? Noen som har erfaring med dette?
     
    Last edited: 08. sept 2023
  7. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    606
    Likes mottatt:
    1,990
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har ikke fulgt med dag for dag, men de periodene jeg har reist, har jeg ikke sett antydning til bonusseter i F til eller fra Singapore. Uavhengig av hvor mange som er ledige.
     
    Travellingalf and Kiki like this.
  8. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,899
    Likes mottatt:
    2,001
    Bonuspoeng:
    113
    Litt vanskelig rute om dagen som jeg har skjønt, da det selges relativt mye F og de ønsker å holde plasser for salg lengst mulig. Gode penger å tjene på de som kjøper F dagen før avgang.
    Det kan godt tenkes at diverse HON/SEN oppgraderinger også kommer før partner awards, spesielt SAS synes å ha dårlig tilgjengelighet på LH F sammelignet med andre om dagen.

    Trolig må du være såpass fleksibel at du bestiller dagen før.
     
    Kiki liker dette
  9. Kiki

    Kiki Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for svar fra dere begge. Skjønner, da får jeg bare følge med til i morgen om det dukker opp for partner awards, om det ikke gjør det så går det også fint, har nemlig billetter med Thai F. Foretrekker LH F hovedsakelig fordi det er mer direkte rute tilbake til Europa og tidspunktet passer meg litt bedre, men som sagt, ingen nød om det ikke blir LH F ;)
     
  10. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    806
    Likes mottatt:
    2,827
    Bonuspoeng:
    93
    Det skal gå greit å booke dagen før avreise. I romjulen endret jeg fra biz til first 1.juledag for avreise 2.juledag. Billettene ble sendt til back office og utstedt en gang på ettermiddagen etter stengetid for kundeservice. Noe nervepirrende ettersom jeg skulle fly 06:45 påfølgende morgen, så vær forberedt på å teste nervene dine.
     
    Kiki liker dette
  11. Duxton

    Duxton EBG - SIXT Diamond

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    201
    Bonuspoeng:
    43
    Finnes det F med Star Alliance til Dubai?
     
  12. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    606
    Likes mottatt:
    1,990
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, med LX. Men kan normalt ikke bookes for EB poeng
     
    Duxton liker dette
  13. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    794
    Likes mottatt:
    976
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde nettopp thai first, LHR-BKK, fantastisk opplevelse:)
     
    Kiki liker dette
  14. Kiki

    Kiki Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    3
    Ja, hadde Thai F både på tur og retur, og begge turene var supre! Led altså ingen nød selv om det ikke ble LH F på retur :)
     
  15. GlennDi

    GlennDi Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    283
    Bonuspoeng:
    63
    Har en reise neste høst med ANA F fra JFK til HND og HND til ORD.
    Utreisen blir i ny kabin (The Suite), mens hjemreisen ser ut for å bli i gammel kabin (The Square).

    Øyner nå muligheten til å prøve et annet F-produkt, nemlig Air India F fra DEL til YVR eller SFO i henholdsvis 777-200LR eller 777-300ER.

    Hva tenker dere andre om denne idéen? Burde jeg beholde ANA F, selv om det er i gammel kabin på hjemreisen Eventuelt; noen preferanse mellom de to flymaskinene til Air India?
     
  16. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,012
    Likes mottatt:
    7,245
    Bonuspoeng:
    293
    Du har ikke F TYO-DEL? Isåfall mister du jo muligheten til å prøve F-lounge på NRT/HND hvis du ikke har gjort det før
     
    GlennDi liker dette
  17. GlennDi

    GlennDi Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    283
    Bonuspoeng:
    63
    Har mulighet for C fra HND til DEL og F fra DEL til Nord-Amerika, så får ikke tilgang til F-loungen i HND. Har vel muligens tilgang til den ved ankomst uansett, så får besøkt den da i allefall.
     
  18. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,012
    Likes mottatt:
    7,245
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tror du må ha en connecting flight for å få tilgang til annet enn arrival-lounger, men jeg er ikke 100% sikker. Sikkert verdt å finne ut av på forhånd
     
  19. cothom

    cothom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    368
    Likes mottatt:
    545
    Bonuspoeng:
    93
    F-loungen på HND er kanskje den dårligste main hub F-lougen jeg har besøkt i *A, så trenger gjerne ikke vektlegge den så tungt i avveiningene :)
     
    GlennDi liker dette
  20. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,868
    Likes mottatt:
    2,455
    Bonuspoeng:
    113
    Det nærmer seg FRA-SIN-BKK med to legs SQ C. Er litt ambivalent til å bytte ut med LH F (Hvis jeg får tak i 2 pax). Hva tenker dere?
     

Del denne siden