FIRST CLASS - TILGJENGELIGHET

Tråd i 'Bonushjelp' startet av flying_all, 18. mars 2018.

  1. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    902
    Likes mottatt:
    3,114
    Bonuspoeng:
    93
    Forsøker få til Thai F.. Hvordan er det med slipp av bilettene?
    Bokket dere Biz og ventet på slipp av F?
     
  2. Kiki

    Kiki Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    3
    Ja, det var det jeg gjorde. Siden jeg hadde såpass med EB-poeng på konto, valgte jeg å booke enveisbilletter både på tur og retur, slik at jeg kunne endre de til F-billetter hvis de ble tilgjengelig kort tid før avreise. I mitt tilfelle dukket det opp F-billett 2 uker før avreise på utreisen, mens på retur dukket F-billett 2 dager før avreise. Fikk derfor endret til First for både tur og retur. Det er også en ekstra fordel hvis du er fleksibel på reisedatoene dine, for min del hadde jeg fleksibilitet på +/- 2 dager både på ut- og hjemreisen.
     
    jonss liker dette
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,987
    Likes mottatt:
    33,144
    Bonuspoeng:
    293
    Ville absolutt byttet. SQ C er ikke i nærheten av LH F.
     
    FlyerOslo, kiev, Insomnia4u and 2 others like this.
  4. flyboy70

    flyboy70 Nytt Medlem

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    28
    Ønsker å fly First til USA med Lufthansa om et par ukers tid. Er fleksibel på avreisetid og lokasjon på både tur og retur så tenker å bare ta det første setet fra MUC eller FRA som dukker opp rundt tidspunktet jeg ønsker å dra. Spørsmålet er: på det tidspunktet som LH slipper First billetter *til* USA så vil neppe First billettene *fra* USA noen dager senere neppe være tilgjengeliggjort. Hvordan gjør dere eksperter det? Er det sånn at jeg kan bestille retur i Biz og så endre til First senere hvis de dukker opp? Er det sånn at jeg låser meg til akkurat den ruten jeg booker retur, eller kan jeg (mot gebyr) bytte til en helt annen avgang med ledig First når jeg skal tilbake?
     
  5. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,110
    Likes mottatt:
    7,416
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ikke mulig å endre en bestilling etter avreise, så hvis du har lyst til å booke en retur i Business så den kan endres til First må dette gjøres som to enveisreiser eller du må være der såpass kort at du har tid til å endre til First før avreise Oslo
     
  6. flyboy70

    flyboy70 Nytt Medlem

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    28
    Tusen takk for svar! Ja, det som er aktuelt er å endre til First før avreise fra Oslo. Så hvis jeg f.eks. i morgen (mandag) ser en LH First fra MUC til JFK med avgang onsdag, men ingen LH First i retur på søndag er lagt ut enda, kan jeg booke LH First MUC-JFK på onsdag med retur JFK-MUC i Biz på søndag og deretter - hvis det på tirsdag (altså før avreise) legges ut LH first på f.eks. EWR-MUC (en annen rute/flyplass) - bytte returflight til denne?
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,351
    Likes mottatt:
    19,585
    Bonuspoeng:
    293
    ANA F er ikke langt fra det beste man kan få, AI F er nok ikke på nivå..
    Når det er sagt, jeg hadde gått fot AI F om det var mulig rett og slett for å teste.
    Eksempelvis fløy jeg Air China F for et par år siden, det var en virkelig strålende opplevelse selv om forventningene var lave..
    Tror også at AI har en ganske ok bakkeopplevelse i F.
    Om du er glad i indisk&spicy mat er DEL et fint utgangspunkt, har du problemer med litt krydder så vil det fort bli vanskelig å finne noe å spise.. Snakker av erfaring ved å reise med noen som ikke er så glad i sterk mat.. :)
     
    Calling, OyvindN, GlennDi and 2 others like this.
  8. GlennDi

    GlennDi Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    283
    Bonuspoeng:
    63
    Det ble rett og slett endring, slik at jeg får testet AI F i tillegg til NH C for posisjonering til DEL :D
     
  9. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,256
    Likes mottatt:
    1,681
    Bonuspoeng:
    113
    Heisann alle.
    Broderen og jeg ønsker å prøve oss på first for 2pax.
    MÅ ikke være first tilbake, da jeg ser det kan bli ennå mer utfordrende.
    Er det LH som gjelder eller TK også mulig?
    Hvor er sjangsen størst å finne til? Jobber turnus, så relativt flexibel.
     
  10. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,813
    Likes mottatt:
    12,050
    Bonuspoeng:
    183
    På kort sikt kun sjans med LH.
    TK har ikkje first. Nokon som har booka med TG 2pax.
    Og NH(ANA) 355dagar fram i tid.
     
  11. OyvindN

    OyvindN Skydiver

    Innlegg:
    475
    Likes mottatt:
    3,470
    Bonuspoeng:
    93
    Off-season til forskjellige destinasjoner er hva jeg har klart å finne med LH. F.eks. Buenos Aires og Mexico City i juni/juli mens det ser ut til at Boston i november/januar/februar relativt ofte har LH F tilgjengelig. Chicago er det også litt til, mens du nok stort sett kan glemme MIA, LAX og SFO. Det er ikke alltid tilgjengelig F på retur, men reiser man sammen med noen er ikke LH business så ille.
     
    Teknolai liker dette
  12. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,256
    Likes mottatt:
    1,681
    Bonuspoeng:
    113
    Takk, mente TG ja
     
  13. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    391
    Likes mottatt:
    1,392
    Bonuspoeng:
    93
    Plenty med LH F til blant annet ORD om dagen. Var oppi seks seter nå på onsdag på LH432, tidligere mandag.
     
  14. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,256
    Likes mottatt:
    1,681
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for tips.
    1 år siden vi var i Chicago så hadde vært kjekt med noe nytt.
    BOS og EWR blir det «for kort»?

    broderen snakka om HOU, flyr LH first der?
     
  15. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    391
    Likes mottatt:
    1,392
    Bonuspoeng:
    93
    LH fløy til IAH (Houston) "until late October". BOS har det vært ganske god tilgjengelighet på denne høsten også.
     
    leeds1979 liker dette
  16. Kidnet

    Kidnet Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    182
    Bonuspoeng:
    33
    Har det noen gang blitt sluppet LH F tilgjengelighet for MUC-BKK (A380) ruten deres?
     
  17. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    847
    Likes mottatt:
    3,788
    Bonuspoeng:
    93
    Melding på seats.aero:
    "Recently, Lufthansa seems to have changed their cadence for releasing first class awards to partners. Most awards are now only made available within 3 days of departure, including on the day of departure itself. Additionally, some routes are only made available in one direction at any given time (i.e. MEX/FRA but not FRA/MEX)."
     
    Insomnia4u and Spielhaug like this.
  18. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    641
    Likes mottatt:
    2,253
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har lett etter billetter nå til helga. Jeg fant mine 4 dager i forkant. Men registrerte at de ble sluppet mye tettere opptil nå enn tidligere.
     
  19. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,110
    Likes mottatt:
    7,416
    Bonuspoeng:
    293
    Sånn har det vært en stund for Eurobonus. Mulig de andre programmene har fått en tilsvarende endring?
     
  20. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,905
    Likes mottatt:
    2,492
    Bonuspoeng:
    113
    Er ikke det bra for oss? Da kan ikke de andre programmene snappe opp setene før? (litt ønsketenkning her)
     

Del denne siden