FIRST CLASS - TILGJENGELIGHET

Tråd i 'Bonushjelp' startet av flying_all, 18. mars 2018.

  1. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    849
    Likes mottatt:
    3,790
    Bonuspoeng:
    93
    Fekk booka FRA-MEX-FRA med LH F i dag, så det er i allefall mulig. Gjerne ikkje like mange seter tilgjengelig som i tidligare dager.
     
  2. Kimmam

    Kimmam Medlem

    Innlegg:
    78
    Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    Er det fortsatt «mer enn 5 seter for salg» som gjelder for at det skal være håp om at LH åpner opp for Eurobonus ett par dager før avreise?

    Edit: nvm dette var godt svart opp av @Rapolo tidligere
     
    Last edited: 12. des 2023
  3. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,139
    Likes mottatt:
    7,452
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan jo følge med på PVG-FRA i tillegg.. Den går fortsatt med 747 med First. Uten at jeg vet om det slippes seter der for tida da ;)

    For C er det flere muligheter for en strafferunde om en annen by.. ICN, KIX, HKG, TPE osv. Hvis man aksepterer en omvei for å slippe SAS Plus da ;)
     
    Flyingdutchman liker dette
  4. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    849
    Likes mottatt:
    3,790
    Bonuspoeng:
    93
    Og for dei som ikkje finner ut av det så er det enkle svaret at LH er veldig dynamiske. Dei siste to gongane har eg booka totalt i siste liten, seinast i dag med 20 timar til avreise, sist gong mens eg stod på flyplassen i København og flyet til FRA gjekk 1,5 seinare.

    Eg har også observert grundig på avgangar (LH har to fly på denne ruta) ORD-FRA der det ikkje dukkar opp eit einaste sete som bonussete sjøl 48 timar før avreise til tross for at det er toalt 9 seter ledig i kabinane på dei to rutene.

    Moralen er nok at for øyeblikket må ein vere veldig spontan og ha muligheita til å flytte på seg raskt.
     
  5. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,254
    Bonuspoeng:
    93
    Det et mye logaritmer her... Noen holdepunkter: Det slippes ikke billetter i First hvis det ikke er sluppet billetter i Business. Jeg har observert tomme F kabiner uten at det har blitt sluppet bonusbilletter. Hvis det er tilnærmet fullt I Business, antar jeg at LH heller velger å oppgradere statuskunder.
    Slik det ser ut nå, slippes de fleste billettene på minuttet 96 timer før avgang.
    Hvor mange som slippes vs hvor mange ledige, finner jeg ingen fornuftig forklaring på. Men har observert at det et sluppet en billett selv om det bare er ett ledig.
     
    AirMags, Upsaker, Kimmam and 2 others like this.
  6. Teknolai

    Teknolai EBD

    Innlegg:
    161
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Nice! Håper å få til den samme ruta på nyåret. Hvor mange dager før avreise booket du? Og en eller to plasser?
    Fant posten din i vellykkede bookinger. God tur!
     
    Last edited: 13. des 2023
    oleredv liker dette
  7. Kimmam

    Kimmam Medlem

    Innlegg:
    78
    Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    Nice. Da skal jeg fortsatt tillate meg selv å ha et ørlite håp om F på utreise. Har sikret meg 88K på upperdeck, så kan tenkes at jeg overlever om det ikke blir no F også.
     
    OyvindN and Spielhaug like this.
  8. krieng

    krieng Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Snuser på muligheten for LH F før SAS er ute av Star Alliance. Har utgående CT 31.12.23. Jeg er nokså fleksibel mtp reise, men det blir på nyåret.
    Hva er best strategi for å oppnå dette?
    Jeg ser at MEX, ORD, EWR og BOS har best tilgjengelighet fra FRA.
    Er trikset å booke en flyvning i business/økonomi og sitte parat med varsling fra awardfares og slå direkte på tråden til booking hvis/når seter slippes?
    Eller er egentlig beste strategi å hoppe på noe impulsivt fra den ene dagen til den andre?
     
  9. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,096
    Likes mottatt:
    1,688
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis CT'en går ut 31.12.23 får du vel ikke gjort noen endringer etter dette. Så endelig booking må være landet innen 31.12.23. Så strategien må da være å se hva som finnes av First i begynnelsen av januar når du skal legge inn endelig booking i slutten av desember.
     
  10. krieng

    krieng Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg trodde det var mulig å oppgradere bookingen om den var gjort før CTens utgang. Men da høres det ut som jeg må gjøre slik du sier :)
     
  11. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,913
    Likes mottatt:
    22,580
    Bonuspoeng:
    293
    Og siden 31.12 er en søndag må du gjøre hele bookingen fra scratch fredag 29.12 i og med at det kan ta dagesvis før endringer i en booking blir billettert. Nye bookinger blir billettert med en gang.
     
  12. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    700
    Likes mottatt:
    2,057
    Bonuspoeng:
    93
    LH F slippes maks 4 dager før nå, og stort sett ~1-3 dager. Så det kan bli vanskelig..
     
  13. krieng

    krieng Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Jepp. Ser det kan bli vanskelig. 1. januar er mulig, så da får vi se hvilke muligheter som finnes 29.desember :)
    Takker for svar.
     
  14. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,685
    Likes mottatt:
    872,249
    Bonuspoeng:
    293
    Flymunda, MilageRune, paron and 9 others like this.
  15. oslo.to.unknown

    oslo.to.unknown Aktivt Medlem

    Innlegg:
    325
    Likes mottatt:
    119
    Bonuspoeng:
    43
    noen som har tips til F ruter for 2 pers i romjulen? er for en gangs skyld ganske fleks, men finner lite. også prøvd meg med kundeservice et par ganger, men de finner lite
     
  16. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,913
    Likes mottatt:
    22,580
    Bonuspoeng:
    293
    Utreise er lett, hjemreise kan bare bookes 3-4 dager i forkant. MUC-BOS 25. og BOS-MUC 27. er ledig.
     
  17. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,809
    Likes mottatt:
    1,719
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis den billetteres etter nyttår så forsvinner CT, er det slik å forstå?

    Betyr det at jeg som har utreise 27. og skal hjem 3. januar er sjanseløs på å oppgradere hjemreisen til First uansett?
     
  18. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,913
    Likes mottatt:
    22,580
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du starter med en ny bestilling fredag 29., så billetteres den stort sett med en gang. Du er ikke sjanseløs for first generelt, men Lufthansa er maks fire dager før nå. Finner du Thai eller Ana er det muligheter, men det ser ikke veldig lovende ut per i dag.
     
  19. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,913
    Likes mottatt:
    22,580
    Bonuspoeng:
    293
    MUC-EWR 26. og EWR-FRA den 28. :)
     
    Are, holmen, Thomas123 and 1 other person like this.
  20. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,809
    Likes mottatt:
    1,719
    Bonuspoeng:
    113
    Kan jo ikke starte med en ny bestilling når jeg har brukt utreisen og ikke hjemreisen?
     

Del denne siden