Nerd-tips for den med badebukse pakket og blank kalender: Aeroplan og United fikk på onsdag opp 2 plasser på LH510 FRA-EZE nå på søndag 7 jan. I dag har begge plassene blitt synlige for SAS. Ikke så veldig ofte jeg har funnet mer enn én på den ruten. Plasser hjemover i Biz fra 18 jan (f eks Swiss via ZRH), har ikke lett så nøye.
Jeg lagde en ny CT-booking den 28.12 med en CT med utløpsdato 31.12.23 og endret den igjen 30.12. Etter å ha lest dette innlegget uten å ha fått ny bekreftelse tok jeg kontakt med kundeservice på kvelden nyttårsaften i redsel for at billetten skulle bli kansellert siden den var under omskrivning. Han sa at poeng-belastningen hadde gått gjennom samtidig med endringen, det var bare omskrivningen og ny belastning av skatter som gjenstod, og det skulle ikke være noe problem. Den 02.01.24 ble jeg belastet for endringsgebyr på 150, ikke ekstra skatter og avgifter, men ny, bekreftet billett på samme CT (billettert). Det gikk mao. helt fint å endre en CT-billett med CT som utløp mens omskrivningen pågikk. Håper dette kan være til hjelp hvis noen andre skulle havne i samme tidsklemme ved neste årsskifte.
Er det noen som ser et mønster i ANAs slipp av F kort tid før avgang? De virker til å ha en helt annen tilnærming enn feks LH og virker til å være ok med svært lavt belegg i F.
Jeg har inntrykk av at ANA aldri legger ut "nye" bonusseter i F, og at det som dukker utenom 355 dagers-slippet utelukkende er avbestilte bonusreiser som frigjøres.
Den setta forsvant rimelig fort ja... Kjipt at ANA er så sparsommelig med den eventyrlige opplevelsen der. Står på bucket list for 2024...
Mulig denne er kjent, men poster den likevel. Vær obs på at den ikke alltid er 100% oppdatert. https://seats.aero/anaf
Tilgjengelig Lufthansa 9 januar FRA-EWR 3x MUC - BOS 8x MUC - MIA 5x FRA - BOG 3X FRA - HND 2x FRA EZE 2x 10 januar MUC - BOS 8x MUC - MIA 1x 11 januar MUC - JFK 1x FRA - ORD 6x FRA - MEX 1x FRA - HND 5x 12 januar FRA - ORD 3 MUC - MIA 2 30 januar Thai Airways LHR - BKK
Mye variasjoner. Jeg har et inntrykk av at det følger avreisetidspunkt på dagen, men ikke slavisk da jeg har sett avreise USA har kommet ut før Japan. Kan være tilfeldigheter i søkemotorene.
Har en reise til helgen hvor det virker til å være gode muligheter for en F-flight. Ligger allerede 1 sete med LH til ORD. Problemet er at det ikke er seter på SVG-FRA og vi kan ikke ha SVG-CPH-FRA pga maks 8 legs for hele reisen. Er det noen som opplever at man får bedre tilgjengelighet på short-haul ved en F-billett i bookingen?
Det er vel noen som har rapportert at de har fått det til, men ingen garanti. Alternativet er vel å fly til FRA dagen før, stopover på 24 t er tillatt.
Noen som har fått tak i Swiss F i det siste? Eller om det bare var en glipp. Var noen rapporter tidligere der noen fikk tak i det.
Ja, men det går ikke denne gangen med tanke på jobb etc, samt at noen av flightene fra FRA går mer enn 24 timer etter ankomst med lunsj-flyet på torsdag.
Eventuell økt tilgjengelighet vil gjerne være synlig om du gjør et gjennomgående søk SVG-ORD hos United eller Air Canada.
Jeg har opplevd det en gang, mine to connections på blokka var ikke synlig for agenten lengre - men han fant en bedre connection som ikke var synlig for meg på *A søket.
Det var noen av oss som fikk for 1 år siden. Så @Upsaker hadde søkt i år, men ikke funnet . Hvor er det rapportert fra i år?