UA sin søkemotor cacher partner-awards, muligens opp i 30 min. Og ikke uventet om AF gjør det i tillegg. Aeroplan har tidligere vært den beste, men de har ikke tilgang på ANA F for tiden. Virgin Australia er et greit alternativ å bruke da.
Synes det har vært rett mye F med LH de siste dagene. Stort sett til overalt. Ser det jevnlig er 4 ledige F til HND. Og mye til ORD. EZE har det vært 2 F til både i går og i dag. Jeg fikk karret til meg 2 F til Miami på torsdag. Så nå skal jeg endelig opp i det gode selskap.
Har alltid nøyd meg med C, men nå som bolaget skal ut av *A føler jeg at jeg må prøve F, i tilfelle det er siste reelle mulighet denne våren. Som Woodswing skriver er det jo temmelig bra tilgjengelig på LH F om dagen. Er det slik at man bør booke og reise nå, eller er det vanligvis like bra tilgjengelighet i mars/april så lenge man booker noen dager i forveien? Er bortreist stort sett hele feburar, så det er ikke et alternativ.
F muligheter og *A booking kan forsvinne når som helst. 31. mars er en ikke usannsynlig dato for utmelding fra *A.
Jeg har hatt det på akkurat samme måte. Så nå var det litt sånn første og beste mulighet nå som jeg og fruen faktisk kan. Tror det bare er spekulasjon å tippe på når SAS ryker ut av SA. Plutselig så bare skjer det. Jeg fulgte litt med på LH fra MUC og FRA før desember. Og det var stort sett alltid noe ledig til MEX, ORD eller IAD. Men etter nyttår har det vært mye ledig i alle retninger. Men har ikke sett en eneste til IAD faktisk. Og i høst var det ledig til IAD hver eneste dag. Og så er jo spørsmålet også om man skal få gjort noe der man drar, eller om man drar bare for å være i F. Ble litt knotete med barnevakt for min egen del. Så det blir bare en overnatting i Miami, og så biz hjem fredag kveld. btw De siste dagene har det vært bra med F ledig på retur fra mange steder verden rundt. Men det skal vel normalt holde hardt å få booka returreise med F før man drar avgårde. Jaja, noen problemer skal man jo ha
Kilde? Hvorfor? All kommunikasjon har indikert sommeren 2024, så hvorfor etter 1. kvartal? Tror de har for MYE som skal på plass før det kan skje rent praktisk, men hvem vet..
Det vil etter alt og dømme ikke skje noe før Chapter 11-prosessen er ferdig. Det er først da AFKLM formelt trer inn som eiere og får formell beslutningsmyndighet. Frem til det punktet vil alt være betinget rettens godkjennelse og da er det vanligvis status quo som gjelder og ingen radikale endringer for å bevare premisset for hele restruktureringen. Nå husker jeg ikke i hodet når SAS har forespeilet at C11 er over, men min erfaring fra å ha jobbet med og i et selskap som selv har vært gjennom samme prosess er at det ikke går fortere enn det man tenker. Det er alltids noen advokater som vil sjekke litt ekstra for å få litt mer kronasjer i lommen. SAS har vel som nevnt over indikert sommeren i år som startskuddet for alliansebyttet, og innen den tid er det veldig mye praktisk som må på plass. Sånn rent planleggingsmessig ville det gitt mye mer mening for SAS å gjennomført en slik endring på høsten/vinteren med lavsesong heller enn rett inn i høysesongen.
Bare spekulasjon som jeg antyder i posten. Men tidspunktet for overgang til sommerruter (satt av IATA) har vært brukt tidligere, feks av US Airways og andre. Alle andre datoer er mulig, men denne er praktisk mht endringer i diverse systemer. Samt denne artikkelen; https://insideflyer.dk/skifter-sas-alliance-til-marts/ Og https://www.ch-aviation.com/portal/news/134783-sas-to-begin-alliance-transition-in-1h24 https://thepointsguy.com/news/scandinavian-airlines-sas-skyteam-timing-ceo-interview/
Hvor gode er egentlig 'vanlig' kundeservice på å booke om CT-billetter utenfor åpningstiden til CT-telefonen? Så 4 ledige i F på FRA-ORD i går kveld og med 6 ledige seter ved kjøp for penger. Jeg tenkte det var best å ringe CT-telefonen 09:00 i dag, men da var alle setene allerede booket og 0 ledige i F på den flighten.
Like gode som alternativene. Eller : det handler om kompetansen til den enkelte : ikke tlf nr du ringer. For F : ring umiddelbart..
Kan/bruker vanlig kundeservice nekte å booke F (endre CT) med de nye retningslinjene eller er de litt mer runde i kantene med F?
Jeg booket to seter i F i går via vanlig kundeservice i to omganger mellom kl 22-01. Fire kundebehandlere nektet å booke CT fordi det kun skal gjøres på CT-telefonen, mens to andre kundebehandlere booket CT uten å nøle. Lenge leve agentruletten
Klarer vanlig kundeservice å få skrevet ut billettene hvis de begir seg ut på booking med CT? Jeg ringte inn i går etter kl 17 for å få booket F der første flight var kl 6 i dag - det svarte de nei til..
Nye billetter med CT greier de aller fleste å billettere. Endring av billetter med CT må som oftest til Eurobonusavdelingen (back office), de har dessverre ikke døgnåpent. Noen har rapportert at enkelte agenter på kundeservice har greid dette (jeg har aldri opplevd dette).
Hva er erfaringen med LH F ift tilgjengelighet vist via Awardfares? Ringt 2 ganger ang 2 forskjellige flyvninger. Agent ser ikke. Men awardfares viser... Har "huket" av for SAS Eurobonus i AF ja.
United viser plutselig flere dager med tilgjengelige seter på BKK-KIX med Thai hvis noen er i området. Bla. 28/1 og 31/1 på noen tilfeldige søk: