FIRST CLASS - TILGJENGELIGHET

Tråd i 'Bonushjelp' startet av flying_all, 18. mars 2018.

  1. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    371
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Da var Emma mer serviceinnstilt enn han keg snakket med tidligere i dag for han nektet plent å røre en CT-booking :oops:

    Rettelse: jeg ringte gullnummeret igjen nå og kom til en veldig britisk dame som mer enn gjerne ville gjøre endringer så hang up call again later til å være fremgangsmåten.
     
    Last edited: 04. febr 2024
  2. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,279
    Likes mottatt:
    6,390
    Bonuspoeng:
    183
    I går traff jeg på en som startet med å sjekke om CT var brukt på bookingen, for deretter gi beskjed om at siden jeg ikke skulle reise i løpet av de neste dagene måtte han be meg ringe CT-linjen på mandag.

    Han gikk så med på å undersøke om setene jeg hadde fått varsel om var synlig i systemet, etter at jeg poengterte at business class i perioden jeg skulle reise pleide å forsvinne fort. Jeg slapp å diskutere videre da ønsket flight uansett ikke var tilgjengelig for booking, derimot fint å få bekreftet at det finnes en åpning for "last minute" booking av CT-reiser i helgen.
     
    Cumulus and magnusant like this.
  3. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,821
    Likes mottatt:
    12,061
    Bonuspoeng:
    183
    Fekk samme spørsmål i dag, hadde ikkje lagt til CT i den bookingen. Så det gikk bra, men blei nevnt at det var stramma inn på ting også vanlig A* poeng booking. Enda opp i veldig hyggelig samtale og utstedt billett etter eit par timar.
     
    magnusant liker dette
  4. bXmi

    bXmi Medlem

    Innlegg:
    176
    Likes mottatt:
    304
    Bonuspoeng:
    63
    Lufthansa LH452 MUC - LAX ser ikke ut til å slippe billetter i F selv om det er ledig, og dette ser ut til å være konsistent over lang tid. Noen andre som kan dele erfaringer mtp denne observasjonen?
     
  5. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,915
    Likes mottatt:
    2,505
    Bonuspoeng:
    113
    Har i dag fått nei fra fire agenter som ikke vil røre Amex-CT booking. Fikk endret forrige helg, så var kanskje heldig og traff på den eneste som ikke har lest det memoet (han var ny i jobben sa han).
    Utfordrende å se First Class billettene til LH forsvinne altså.
     
  6. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,821
    Likes mottatt:
    12,061
    Bonuspoeng:
    183
    Ringte og endra i går, heldigvis fortsatt ikkje lagt til CT så det gikk fint og booke om. Men tydelig beskjed at CT booking så måtte eg ringe mandagen…. Så det er visst «standard» no har det jo vore slik før også.
     
    Insomnia4u liker dette
  7. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,915
    Likes mottatt:
    2,505
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk omsider tak i to first class-billetter FRA-PVG. Kan se ut som at det er denne flighten som slipper "mest". Fikk akkurat varsel om FRA-HKG i kveld (de siste to setene), men det blir for kort varsel. FRA-SIN slippes det omtrent ingenting (ev at de beholder de siste setene for HON/Upgrade).

    FRA-HND er også populært i vintermånedene, virker som de ikke slipper så mye. I tillegg utfordrende med videre forbindelse til BKK. Er en mulighet KIX-BKK med TG First, de slipper 2 seter innimellom.

    Til orientering har TG First LHR-BKK 6 av 8 seter ledige i morgen men slipper ingen. Kan virke som de har strammet inn.
     
    Flymunda, AirMags, NoLimit and 2 others like this.
  8. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    930
    Likes mottatt:
    3,433
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen som har sett noe som helst tilgjengelighet på TG F i det siste på flighter kort frem i tid? Sett bort fra frislippet i starten av året.
     
  9. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,279
    Likes mottatt:
    6,390
    Bonuspoeng:
    183
    United viser ett sete på BKK-LHR 16. februar, i tillegg til en del tilgjengelighet BKK-KIX-BKK 1-2 uker frem i tid.
     
  10. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    930
    Likes mottatt:
    3,433
    Bonuspoeng:
    93
    Primært LHR-BKK-LHR. Ser AI har en del ledig men 11 timer i BOM eventuelt 7-8 i DEL er ikke ideelt når man reiser med noen som ikke er glad i lange mellomlandinger.
     
  11. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    700
    Likes mottatt:
    2,057
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, truffet på en del alerts jeg har glemt å slette.
     
    Rapolo liker dette
  12. Kidnet

    Kidnet Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    182
    Bonuspoeng:
    33
    Fikk booket 2 seter i Thai F med avreise fra London om ~2 uker. Endret utreise på en eksisterende (CT) booking, det nektet gulltelefonen å gjøre i natt, så måtte ringe inn i dag tidlig. Heldigvis var de fortsatt tilgjengelige.
     
    Last edited: 22. febr 2024
    holmen and Baldrick like this.
  13. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,890
    Likes mottatt:
    5,739
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ut til å vere eit nytt stort slepp av TG F-billettar frå LHR no.
    To ledige seter dei fleste dagar i perioden frå 29. februar til 22. mars.
     
  14. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    700
    Likes mottatt:
    2,057
    Bonuspoeng:
    93
    En del er tatt. Det som er igjen er:

    upload_2024-2-22_15-16-57.png

    I skrivende øyeblikk er det 2 ledige på alle bortsett fra 18. mars.
     
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,477
    Likes mottatt:
    62,745
    Bonuspoeng:
    293
    Rart at det skal være så ulik behandling på telefonen. Jeg ringte i går kveld kl 22, og fikk endret til Thai F via LHR (med Plus hos SAS til LHR). Måtte ringe inn i dag og få dem billettert, men det tok jeg mens jeg gikk fra gate til gate på ZRH. Tok 7 minutter.
     
    milehigh liker dette
  16. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,139
    Likes mottatt:
    7,452
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje trikset er å si at man kun ønsker dem reservert og kan ringe inn og få dem billettert når CT-telefonen åpner igjen?
     
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,477
    Likes mottatt:
    62,745
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg sa bare at jeg ønsket å gjøre en endring. Null problem. Men det kan jo hende det hjelper å be dem reservere, og ringe inn dagen etter for å få dem billettert ja.
     
    magnusant liker dette
  18. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    700
    Likes mottatt:
    2,057
    Bonuspoeng:
    93
    Mistenker at regelen er blitt innført fordi Amex betaler SAS for å håndtere CT-bookinger - og kun når Amex-nummeret ringes. Selv om det er samme gjengen som håndterer begge nummerene.

    Men virker ikke som de er like nøye på det om du kommer frem til VIP-gruppen (Diamond-tlf). Jeg fikk endret en CT-booking sist lørdag uten problemer.
     
    Last edited: 23. febr 2024
  19. Kidnet

    Kidnet Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    182
    Bonuspoeng:
    33
    Jepp det er rart. Prøvde et par ganger i går kveld/natt rundt 23:00. Startet alle samtalene med at de sjekket at billettene fortsatt var der, men med en gang jeg ba om å endre min eksisterende booking sa de at de ikke fikk røre Amex bookinger.

    De var forøvrig engelsktalende alle mann, selv om jeg ikke hadde trykket på "2 for english", de er kanskje alltid det på kvelden?
    Jeg ringte inn i dag klokken 7, der sa svensken også at hun egentlig ikke fikk lov til å røre Amex bookinger, men "shit samma, vi gjør det". Trolig fordi det var en F booking, hun var nesten like gira som meg når hun sjekket opp og så det var 2 seter ledig i F.

    Endringen ble forøvrig billettert i løpet av 1 time eller så, men som du hentyder til kun SAS Go til London, selv om det dukket opp masse plus billetter når jeg sjekket selv på SAS.no
     
    Last edited: 22. febr 2024
    AirMags, Gullars and Upsaker like this.
  20. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    930
    Likes mottatt:
    3,433
    Bonuspoeng:
    93
    Hvilket verktøy er dette?
     

Del denne siden