Jeg tror jeg aldri har fått Plus til London når jeg har reist videre i first. Verken med seks telefoner forrige uke for å booket NH F eller i går med TG F klarte de å kombinere med Plus. Langleget forsvinner hvis man startet med Plus.
Du får Plus om det er X antall timer til flighten (feks dagen før) eller om SAS-flighten legges inn før non-SK videreforbindelse legges inn i bookingen. Gjetter at O&D-begrensningen kun sjekker på flighter +/- 10 timer.
Selv med avgang ca 17 timer kvelden før og ankomst ca 14 timer kvelden før TG911 måtte det bli Go til tross for at Plus var tilgjengelig.
Var det ny booking hvor TG911 ble lagt inn først? Eller endret du en booking hvor det allerede var andre flighter på ca samme tidspunkt?
Jeg har også opplevd at det ikke går med plus samme dag før F. På turen min i romjulen var det imidlertid noen som fikset plus, så det finnes folk med fullmakter.
Booket om påskeferien i dag til Thai F. Fikk, uten problem, også booket Plus på SVG-OSL-LHR samme dag.
Som nevnt i riktig tråd, avbestiller denne med ANA F: https://insideflyer.no/forums/threads/samletråd-for-avbestilling-og-tilgjengelige-bonusseter-hos-star-alliance.18714/page-4#post-530119
Finnes det noen hypotese på hvor mye i biz man bør se i EF før man kan håpe på LH F hos Eurobonus? Etter mine beskjedne observasjoner virker det som LH nå i større grad rett og slett åpner for å fylle opp F-kabinen kort tid før avreise dersom man er "sikker" på at biz ikke er oversolgt. Tidligere ville jeg avskrevet F4 A2 J9 C9 D9 Z9 P0 som uaktuelt, men nå virker det som om de i dette eksempelet kunne funnet på å slippe 2 i F dagen før el.l.
Har inntrykk av at tilgjengeligheten blir bedre jo nærmere avreise. Men jeg har i alle fall observert ved flere anledninger at dersom det er over F6 så er alle setene tilgjengelig for Eurobonus nøyaktig 96 timer før avgang.
(...og fram til 2011 hadde de vel 16 i 2. etg på 744-maskinene før de fikk noen gyldne år med sete+seng)