Nei, men du kan uansett ikke endre retur etter utreise på star alliance-bonusbilletter. Du må oppgradere retur til F før du drar
Har alltid drømt om å sitte oppe i et toetasjes Boeing fly, tenkte jeg skulle få det nå med first class. Innser at first er i første. Veldig veldig teit! Gleder meg stort til avreise i morgen. Oslo-Sfo med kun to timer i FRA, noen tips til å få maks utbytte av turen for en førstereis LH F gutt? Og er det vits å kvitte seg med fp4/sas business hjem for å sitte oppe i en Lufthansa maskin?
Har du poeng og mulighet så ville jeg brukt de. Det blir bare vanskeligere fremover å få til 2 etasje på et fly. så hvis det er ledig en reise så.... Ellers får neste reise være prioritert 2 etasje mer en destinasjon osv.
Om det er en trøst spurte vi pent og fikk lov til å komme opp i cockpiten etter landing. Da gikk vi gjennom hele overetasjen og fikk sett og opplevd en tom C-kabin. Og ikke minst kom vi inn i cockpiten og fikk en 10-minutters prat med alle tre pilotene, samt sitte i pilot og co-pilot-setene og ta bilder. Vi holdt på helt til purser ringte opp litt småsur og sa at nå ventet hele kabinpersonalet og vaskepersonalet som skulle inn på at vi kom Da pilte vi ned, men alle var like blide til oss Så spør du pent kan det være en mulighet Rimelig sikker på at det kun gikk fordi vi satt i F. Det var noen fra C nede som fikk komme opp og se på C oppe mens vi var i cockpiten, og de var rimelig misunnelige på oss som fikk gå hele veien frem… Når det er sagt ville jeg hver eneste gang heller sittet nede i F enn oppe i C. Jeg har heller aldri flydd i 2. etasje på 747-8 med LH (kun med BA), og ville allikevel mye heller flydd en gang til i F nede enn å fly oppe i C. Virkelig en fantastisk opplevelse, så bare å glede seg!
Bare hyggelig! Fun fact er at setene 1A og 1K i F sitter lenger frem enn stolene til pilotene. Jeg vil si at det er kulere og mer unikt å sitte i førsteklasse-kabinen på B747-8 enn i andre etasje
Hvis det ikke går an å kjøpe First-billetter på lufthansa.com (står "No fares"), for en dato et par måneder frem i tid, er det da allerede utsolgt? Og er håpet for oppgradering et par dager før avreise helt borte?
Jeg og kona hadde en tur til New York i november, og hadde bestilt business med LH begge veier med håp om å kapre første klasse rett før avreise bortover. Det lykkes vi med, så da ble det F bort og business i 2. etg tilbake. jeg var også nysgjerrig på forskjellen, og vil si at opplevelsen av første klasse er så god at jeg er ikke i tvil om at jeg vil velge det framfor 2. etg i business… Vi satt tre passasjerer på første klasse, med to flyvert/inner til å betjenes oss to og den siste passasjeren. Og hun som hadde hovedansvar for oss ga en svært personlig service kombinert med mange fine samtaler. Da vi var framme og skulle til å pakke sammen, snek hun en god flaske hvitvin til oss med en ønske om et fint opphold i New York.
Masse ledig i F på TG911 LHR-BKK og og TG910 BKK-LHR utover i januar. Fikk booket LHR-BKK nå nettopp selv.
Det er 2 seter på de fleste datoene det er ledige seter. Det er bare et par stykker med 1 sete, sikkert fordi noen har booket ett av de to som ble lagt ut..
Det er sånne pøbler som meg det. Det var 2 på alle unntatt en da jeg sjekket klokken 08:00, nå er det 2 stk 9/1, 10/1, 12/1, 13/1, 15/1, 28/1, 29/1 og 1/2.
Noen av avgangene hadde mer enn 2 seter også. Men TG viser aldri mer enn 2/2/4 tilgjengelig for O/I/X.
17.,18. og 19. august er det ledig en First billett med Air India fra LHR til SFO med en kort mellomlanding i DEL (1:50) Omtrent 24 timer i luften! Poengpris som LHR-SFO God tur!