FIRST CLASS - TILGJENGELIGHET

Tråd i 'Bonushjelp' startet av flying_all, 18. mars 2018.

  1. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,262
    Likes mottatt:
    6,342
    Bonuspoeng:
    183
    EF bruker angivelig United som backend for bonusseter med *A, så er nok der grensen på 337 dager kommer fra. Unntaket er Turkish, som publiserer X og I til GDS.
     
    Are liker dette
  2. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    405
    Likes mottatt:
    489
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor sannsynlig er det at en passe rutt CT-agent finner LH F-seter som jeg finner på United.com? Er det en relativt god indikator på tilgjengelighet for oss for tiden, eller er det veldig hit and miss?
     
  3. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    897
    Likes mottatt:
    3,270
    Bonuspoeng:
    93
    Merk at United har en annen tilgjengelighet enn Eurobonus på LH F. Erfaringsmessig vil man ikke finne LH F som Eurobonus-.kunde om United viser 1 sete mer enn et par dager før avreise. Ligger det derimot 2-3 seter vil man i mange tilfeller også ha ledige seter som Eurobonus-kunde. Eventuelt om det er 1 ledig sete i dagene (1-3) før avreise.
    Så lenge du eksplisit ber agenten søke A tilB på en gitt dato vil de samme setene dukke opp for alle SAS-agenter. Bonusbilletter i first er bookingklasse O.
    Lufthansa er veldig dynamiske når det gjelder tilgjengelighet på bonusseter tett opp mot avgang og slipper seter på helt vilkårlige tidspunkter. Det er ikke nødvendigvis slik at tilgjengeligheten øker 72 timer før avgang og deretter 48 timer før avgang og så 24 timer før avgang. Det kan liker gjerne være at det slippes 1 og 1 sete tre ganger i løpet av samme dag ved ujevne mellomrom.
     
  4. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    405
    Likes mottatt:
    489
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for veldig nyttig info! :)

    Slik jeg leser mellom alle linjene så er det sånn at dersom jeg finner et par seter ledig noen dager før avreise på united.com, så er det verdt telefonen inn?

    Er eventuelt tilgjengelighet hos Aeroplan en bedre indikator enn United?
     
    Last edited: 11. aug 2023
  5. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    897
    Likes mottatt:
    3,270
    Bonuspoeng:
    93
    LH F kan bookes tidligst 14 dager før og man kan enkelt sjekke på Lufthansa sine sider hvor mange ledige seter det er i F vet å gjøre en dummy booking. Feks tirsdag neste uke er det '5 seats left at this price' (se under). Det betyr etter alt å dømme at det er 5 ledige seter i F-kabinen. Søker opp samme flight hos United og forventet egentlig at det var minst 1 ledig sete, men det viser 0. Er det mange ledige seter for penger er det en god indikator på at det kommer bonusbilletter tett opptil.

    Tar man flighten dagen i forveien, altså mandag 14.08. Viser det 8 ledige seter i F. Søker jeg opp denne flighten hos United får jeg treff på 2 personer i first. Mulig det er et sete til Eurobonus her.

    Søndagens flight til EZE har 5 ledige seter ved booing for penger hos LH og tre ledige i first (O) hos United. Her er jeg rimelig sikker på at det finnes ledig(e) billett(er) til oss dødlige i Eurobonus.

    Tett opptil er det gjerne tilgjengelig for Eurobonus selv om det kun står 1 ledig hos United.

    Det skader ikke å ringe inn og sjekke om det er ledig selv om det er 6 dager frem og United viser 1 sete. Plutselig er det tilgjengelig for Eurobonus også. I romjulen i fjor var det plutselig tilgjengelighet på LX F, selv om det i utgangspuntket ikke skal være mulig for Eurobonus.

    upload_2023-8-11_15-0-57.png
     
  6. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    405
    Likes mottatt:
    489
    Bonuspoeng:
    63
    Fantastisk, mange takk!! :)
     
  7. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,784
    Likes mottatt:
    21,893
    Bonuspoeng:
    293
    Noen med Award Fares som kan sjekke LHR-BKK i F den 20. eller 21. september?
     
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,439
    Likes mottatt:
    62,249
    Bonuspoeng:
    293
    Null treff.
     
  9. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    1,863
    Bonuspoeng:
    93
    Du kan sjekke på united.com. Det er eneste kilde AF bruker som kan se TG F etter Aeroplan mistet tilgangen.
     
  10. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,784
    Likes mottatt:
    21,893
    Bonuspoeng:
    293
    Takk begge!
     
  11. FlyerOslo

    FlyerOslo Medlem

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    Fra første post i tråden:
    "LHR - SIN (A380)
    SIN - LHR (A380)
    Her får vi booket både gammel og ny suite.
    Sist nevnt veldig vanskelig."

    Når er det noen her sist fikk booket ny A380 suite med poeng på den ruten?
    LH F 747-400 er det nærmeste jeg kommer denne opplevelsen (fløy via Seattle
    hjem fra LA kun for å kunne fly den før de fjernet F for godt fra den og hadde da 1 sete og en seng).
     
  12. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,110
    Likes mottatt:
    7,416
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg gjetter på før pandemien. Singapore Airlines er for tiden helt stengt for booking gjennom eurobonus, og jeg har ikke hørt om noen som klarte å booke A380 den korte lille tiden det var mulig i vinter før de stengte muligheten igjen.
     
  13. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,813
    Likes mottatt:
    12,050
    Bonuspoeng:
    183
    SQ er stengt for EB, det var åpent ei lita stund tidligare i år men blei stengt igjen. Skal visst åpne igjen når SK og SQ blir enig om bilettavtale.
     
    wilco liker dette
  14. FlyerOslo

    FlyerOslo Medlem

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for svar :) Jeg fløy SQ 777 F CPH-SIN i 2018, så bra jeg tok den turen pre-pandemic.
     
  15. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,161
    Likes mottatt:
    4,972
    Bonuspoeng:
    113
    Er det slik at Expertflyer viser helt riktig tilgjengelighet for Eurobonus på både TG F og NH F? Er det 3 mnd frem i tid man kan booke TG F?
     
  16. antirealiti

    antirealiti Medlem

    Innlegg:
    143
    Likes mottatt:
    285
    Bonuspoeng:
    63
    Ett sete i ANA F (777-300ER) 4 september LHR-HND er nå å finne på Awardfares. Er dette "The suite" ?
     
  17. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,595
    Likes mottatt:
    6,005
    Bonuspoeng:
    183
    Ja.
     
  18. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,905
    Likes mottatt:
    22,554
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, det er lengre
     
    Gullars liker dette
  19. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,110
    Likes mottatt:
    7,416
    Bonuspoeng:
    293
    Burde stemme ganske bra for TG F.

    Seter med NH F du finner på expertflyer er også bookbare, men det kan også finnes seter lenger fram i tid enn det Expertflyer klarer å vise (basert på treff hos United). Isåfall må du bruke Aeroplan direkte, evt via Awardfares.
     
    Gullars liker dette
  20. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,161
    Likes mottatt:
    4,972
    Bonuspoeng:
    113
    Men var det ikke en begrensning, eller kan man booke alt som finnes på EF nå?
     

Del denne siden