EF bruker angivelig United som backend for bonusseter med *A, så er nok der grensen på 337 dager kommer fra. Unntaket er Turkish, som publiserer X og I til GDS.
Hvor sannsynlig er det at en passe rutt CT-agent finner LH F-seter som jeg finner på United.com? Er det en relativt god indikator på tilgjengelighet for oss for tiden, eller er det veldig hit and miss?
Merk at United har en annen tilgjengelighet enn Eurobonus på LH F. Erfaringsmessig vil man ikke finne LH F som Eurobonus-.kunde om United viser 1 sete mer enn et par dager før avreise. Ligger det derimot 2-3 seter vil man i mange tilfeller også ha ledige seter som Eurobonus-kunde. Eventuelt om det er 1 ledig sete i dagene (1-3) før avreise. Så lenge du eksplisit ber agenten søke A tilB på en gitt dato vil de samme setene dukke opp for alle SAS-agenter. Bonusbilletter i first er bookingklasse O. Lufthansa er veldig dynamiske når det gjelder tilgjengelighet på bonusseter tett opp mot avgang og slipper seter på helt vilkårlige tidspunkter. Det er ikke nødvendigvis slik at tilgjengeligheten øker 72 timer før avgang og deretter 48 timer før avgang og så 24 timer før avgang. Det kan liker gjerne være at det slippes 1 og 1 sete tre ganger i løpet av samme dag ved ujevne mellomrom.
Takk for veldig nyttig info! Slik jeg leser mellom alle linjene så er det sånn at dersom jeg finner et par seter ledig noen dager før avreise på united.com, så er det verdt telefonen inn? Er eventuelt tilgjengelighet hos Aeroplan en bedre indikator enn United?
LH F kan bookes tidligst 14 dager før og man kan enkelt sjekke på Lufthansa sine sider hvor mange ledige seter det er i F vet å gjøre en dummy booking. Feks tirsdag neste uke er det '5 seats left at this price' (se under). Det betyr etter alt å dømme at det er 5 ledige seter i F-kabinen. Søker opp samme flight hos United og forventet egentlig at det var minst 1 ledig sete, men det viser 0. Er det mange ledige seter for penger er det en god indikator på at det kommer bonusbilletter tett opptil. Tar man flighten dagen i forveien, altså mandag 14.08. Viser det 8 ledige seter i F. Søker jeg opp denne flighten hos United får jeg treff på 2 personer i first. Mulig det er et sete til Eurobonus her. Søndagens flight til EZE har 5 ledige seter ved booing for penger hos LH og tre ledige i first (O) hos United. Her er jeg rimelig sikker på at det finnes ledig(e) billett(er) til oss dødlige i Eurobonus. Tett opptil er det gjerne tilgjengelig for Eurobonus selv om det kun står 1 ledig hos United. Det skader ikke å ringe inn og sjekke om det er ledig selv om det er 6 dager frem og United viser 1 sete. Plutselig er det tilgjengelig for Eurobonus også. I romjulen i fjor var det plutselig tilgjengelighet på LX F, selv om det i utgangspuntket ikke skal være mulig for Eurobonus.
Du kan sjekke på united.com. Det er eneste kilde AF bruker som kan se TG F etter Aeroplan mistet tilgangen.
Fra første post i tråden: "LHR - SIN (A380) SIN - LHR (A380) Her får vi booket både gammel og ny suite. Sist nevnt veldig vanskelig." Når er det noen her sist fikk booket ny A380 suite med poeng på den ruten? LH F 747-400 er det nærmeste jeg kommer denne opplevelsen (fløy via Seattle hjem fra LA kun for å kunne fly den før de fjernet F for godt fra den og hadde da 1 sete og en seng).
Jeg gjetter på før pandemien. Singapore Airlines er for tiden helt stengt for booking gjennom eurobonus, og jeg har ikke hørt om noen som klarte å booke A380 den korte lille tiden det var mulig i vinter før de stengte muligheten igjen.
SQ er stengt for EB, det var åpent ei lita stund tidligare i år men blei stengt igjen. Skal visst åpne igjen når SK og SQ blir enig om bilettavtale.
Er det slik at Expertflyer viser helt riktig tilgjengelighet for Eurobonus på både TG F og NH F? Er det 3 mnd frem i tid man kan booke TG F?
Burde stemme ganske bra for TG F. Seter med NH F du finner på expertflyer er også bookbare, men det kan også finnes seter lenger fram i tid enn det Expertflyer klarer å vise (basert på treff hos United). Isåfall må du bruke Aeroplan direkte, evt via Awardfares.