FIRST CLASS - TILGJENGELIGHET

Tråd i 'Bonushjelp' startet av flying_all, 18. mars 2018.

  1. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Snakka nettopp med Tallinn:

    De bekrefter at det går kun an å booke SQ F på SIN-PEK / PEK-SIN med rutene som flyr A380, ikke 777. Det ble også bekreftet MYE ledig til og med hele sommeren :)
     
  2. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,313
    Likes mottatt:
    5,116
    Bonuspoeng:
    183

    hmm prøvede å finne booking på denne i august for noen uker siden men fant ikke noe da. Ser på AF at det kanskje er litt tidlig enda? Virker som det er mest for Juni pt.

    Noen som vet hva type layout/versjon det er på de A380'ene som går til PEK?
     
  3. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    567
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    gammel config
     
  4. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Var mye ledig hele sommeren når jeg ringte i dag. Åpner nok opp mer etterhvert slik som ANA. Tallinn sa at jeg var alt for tidlig ute for ANA F i juli. Så det er et tegn på at ANA slipper slik som LH, 2 uker før avgang.

    A380 er gamle suites 1-2-1. Som er 4 rader single seats med vindu og 2 rader med dobbelseng :)
     
    DrFrisk and Alfred like this.
  5. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Sikkert gammelt nytt men CT reisen trenger ikke starte i Norden. I mitt tilfelle:

    Fant ledig med CA F LHR-PEK men ingen flyvninger fra hverken OSL, CPH eller ARN - LHR. Spurte om reisen kunne starte i Europa. Ingen problem det, men da MÅ den også slutte der.

    Dvs: jeg booket LHR-PEK-BKK, BKK-PEK-CDG-MUC-LHR.

    Har planer om å hoppe av i CDG / Paris og booke seperat fly hjem noen dager senere til AES :)
     
  6. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Gammelt nytt som du sier. Det burde gå fint med openjaw(?) og avslutte reisen i AES selv med start i CDG. Prøv en ny agent i morgen :)
     
  7. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde en CT med avreise BGO, og avsluttet i BRU...
     
    flying_all liker dette
  8. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Ja var det jeg også trodde men usikker på om det var en ny eller gammel regel at den måtte slutte på samme flyplass :)
     
    DrFrisk and Alfred like this.
  9. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Men LHR som startpunkt får du vel 4-5 ganger så høye avgifter som fra andre land.
     
    Alfred liker dette
  10. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Er klar over det. Planen er å bytte ut Air china F LHR-PEK med LH F FRA-PEK. Samt avslutte i FRA.
     
    DrFrisk and Alfred like this.
  11. sigvaldsen

    sigvaldsen Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    For to personer som aldri har fløyet første klasse ville dere valgt SQ 351 F fra København til Singapore eller LH 778 F fra Frankfurt til Singapore? Jeg har billetter med førstnevnte over helgen (booket i dag) men siden LH ofte slipper billetter til F-seter 48 timer før avgang har jeg mulighet til å bytte. Flyr videre med SQ-C til Saigon. Ser ut som setene er diggere på SQ men er produktet LH F inkl. FCT bedre?
     
  12. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Siden F forsvinner hos SQ fra CPH i november ville jeg personlig ha beholdt den.
     
  13. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Der er ikke let.. SQ er jo konge i luften mens du på bakken i CPH ikke får noe. LH bakkeservice er i verdensklasse.
    Har prøvd begge og hadde valgt Lufthansa neste gang. Men SQ blir jo ikke lettere og få prøvd i framtiden når de slutter å fly med F fra CPH. Så det er ikke et lett valg når du ikke har flydd dem før.
     
  14. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    I utgangspunktet er jeg enig i at dette er et vanskelig valg, men spør du meg avhenger det av om du har tenkt å fly F igjen ila nærmeste fremtid.

    Da ville jeg definitivt valgt SQ nå, siden du har veldig gode muligheter til å prøve LH F neste gang, i alle himmelretninger.
     
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har også forsøkt begge. Selv om det er et argument at F på CPH-SIN forsvinner, så syns jeg First på SQ 777 er så stusslig at det er nesten litt drøyt å kalle det F. Jeg ville utvilsomt valgt LH.
     
    Insomnia4u and Malmo like this.
  16. Jonkebassen

    Jonkebassen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    493
    Likes mottatt:
    3,823
    Bonuspoeng:
    93
    Hva med å fly FRA - PEK - SIN - SGN da? Da kan du få oppleve både LH F og SQ F.
     
  17. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    567
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Herlig 1st world problem.

    Jeg flydde CPH-SIN med SQ F for et par uker siden
    Og HND-FRA med LH F et par dager senere.

    SQ F er overlegent bra i lufta. Og jeg er uenig i @RoadKing sin mening om at det er stusslig kabin. Det er fire seter, og sjansen for at det er et eller to ledige seter er også tilstede. Vi var kun 2 pers i kabinen (+ en pilot som skulle hjem, så han fikk ingen særlig oppmerksomhet eller tok noe særlig plass) Så i praksis hadde vi hver vår flyvert(inne). Mat, drikke, sete. alt er bare bedre.

    MEN bakkeproduktet til LH er veldig mye bedre. Jeg synes TPR var oppskrytt. FCT/L er helt konge, spesielt når du reiser ut fra Tyskland.

    Men som nevnt over, LH F kan du få ved en senere anledning til alle verdens hjørner.

    Hvis dette er første og siste tur med Første klasse. ville jeg valgt LH pga bakkeproduktet. Hvis det er starten på noe stort, gå for SQ :)
     
    lokke liker dette
  18. sigvaldsen

    sigvaldsen Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hva er det som er stusselig? Selve setet ser jo utvilsomt bra ut. Er det service ombord, gammelt fly, eller service i lounger som er dårlig?
     
    Last edited: 23. mai 2019
  19. sigvaldsen

    sigvaldsen Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hva er TPR?
     
  20. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    The private room. Ligger på Changi i Singapore.
    Lounge er kun for F reisende på SQ first.
    Den ligger i en lounge, i en annen First(A*) lounge som igjen inneholder TPR. Så meget eksklusivt ;)
     
    Alfred liker dette

Del denne siden