FIRST CLASS - TILGJENGELIGHET

Tråd i 'Bonushjelp' startet av flying_all, 18. mars 2018.

  1. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vingler helt ekstremt nå. Virker som om det blir mulig med LH F t/r Boston, med retur via FRA og utreise via FRA eller MUC. Returen er effektiv med kun en time i FRA (passer oss bra), og på utreisen blir det enten 1:50t på MUC, 5t på FRA (ankomst LH C), eller 1:45t på FRA (ankomst SK+).

    Utreise:
    LH2453 OSL-MUC 1150-1400
    LH424 MUC-BOS 346 1550-1825

    LH865 OSL-FRA 0605-0810
    LH422 FRA-BOS 74H 1305-1505

    SK4755 OSL-FRA 0915-1120
    LH422 FRA-BOS 74H 1305-1505

    Retur:
    LH423 BOS-FRA 74H 1705-0600
    LH866 FRA-OSL 0705-0900

    Nåværende rute med SK C:
    SK1467 OSL-CPH 1055-1205
    SK927 CPH-BOS 1250-1455

    SK928 BOS-CPH 1730–0655
    SK1462 CPH-OSL 0810-0920

    Har nå en veldig effektiv reise med SK C hele veien med rundt 1t på CPH begge veier. Oppgradering til LH F vil koste 75k EB ekstra og anslagsvis doble avgiftene (fra 1500 til 3000 for 2 pax). Et stort minus er at det på returen med 747 er reservert tre seter, hvorav parsetene og det ene setet i front. Vi får altså ikke sitte sammen.

    Hva ville dere gjort? Kjør debatt! ;)
     
  2. sness

    sness Medlem

    Innlegg:
    178
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    +1

    Vi hadde også kabinen for oss selv, og var veldig fornøyd med vår flight i 777 på hjemreisen. Hadde FRA-HND med LH F på utreise og kan si meg enig i at FCL (vi tok oss ikke turen til FCT) var overlegen TPR. Som nevnt tidligere: hvis dette er første av flere F-reiser for TS ville jeg beholdt SQ siden denne muligheten desverre snart er historie.
     
  3. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    567
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Har du mulighet til å fly F så flyr du F. 5 timer i FCT, 747 Lufthansa, ååh misunner deg. at du i det hele tatt vurderer å droppe det o_O:mad::D Vi hadde forresten ikke seter ved siden av hverandre til Buenos Aires (1K og 2K) gikk helt fint det. vi spiste sammen (jeg satt på ottomannen) Boston er jo bare en svipptur i forhold til verdens lengste flyvning med Lufthansa F ;)
     
    Insomnia4u and Arvid1410 like this.
  4. sigvaldsen

    sigvaldsen Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Er det noen som har ringt Tallinn for å bekrefte at disse billettene som slippes 48t før er tilgjengelig og ikke bare "feil" fra united.com?
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Som det blir sagt, det er en liten kabin. 4 seter, jeg opplever den som veldig trang sammenlignet med hva du finner på 380 og 747.
    Vi opplevde også at folk kom fra kabinen bak og brukte toalettet, i seg selv ikke noe problem, men det ble mange og det var en stadig trafikk fram og tilbake. Sterk kontrast til hva jeg har opplevd på Lufthansa. Jeg syns heller ikke det er noe pre at man må opp og ut av stolen for å be personalet om å legge den ned til seng. Maten vi fikk servert var også heller stusslig. Sist men ikke minst, opplevde jeg kabinen som mørk, greit nok når man skal sove, men når man spiser så er det fint med litt lysere miljø. Så skal man heller ikke glemme at det er en helt annen verden å fly ut fra FRA med LH enn SQ fra CPH. Jeg syns også TPR i SIN var en skuffende opplevelse etter å ha hørt så mye og ha så store forventninger.

    Så dessverre, jeg er ikke særlig imponert over SQ F på 777.

    Når alt er sagt, det er ikke dårlig det du får hos SQ, men jeg holder LH høyere.

    Men, smaken er som baken.
     
  6. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    De er tilgjengelig, men må bookes 24 timer før avgang. Så dersom det er noen ledige med avgang mandag morgen, og lørdag kveld dukker det opp, så blir det vanskelig å få det booket da Tallinn er stengt i helgene
     
    DrFrisk and Alfred like this.
  7. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Enig med @animals her. For meg hadde LH F med 5 timer i FCT vært en no-brainer om jeg kunne unnvære de poengene. For meg trumfer FCT rett og slett alt... :D
     
    Alfred, Sjefen1234 and animals like this.
  8. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    567
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    skremmende. Skjedde aldri med oss. Toalettene våre (1 i tallet hver) ble rengjort etter hver eneste gang vi var innom.
     
    RoadKing liker dette
  9. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ville tatt LH F uten tvil, på grunn av F. Tok selv turen til BOS med LH F, 340-600, i vinter. Litt kort flytid syntes vi, men vi hadde mange gode timer i FCT noe som gjorde opplevelsen meget bra.
    Poeng kommer vel ganske greit, tar litt tid å få 75k poeng, men de kommer jo ganske fort om dagen for de fleste (spesielt med familie sharing).
     
  10. pineapple_juice

    pineapple_juice Aktivt Medlem

    Innlegg:
    368
    Likes mottatt:
    588
    Bonuspoeng:
    93
    Likte meg svært godt ombord SQ F 777 til CPH (ja, jeg veit jeg har en Tripreport å fullføre.... ) og det var ikke en sjel fra Biz som gikk fram til toalettene våre. Vi valgte midtsetene, føltes veldig privat, selv om det var "full" kabin. Dette var min andre F-opplevelse, etter å ha reist LH F A340 en uke i forveien, og kan ikke si annet enn at jeg elsket begge deler. Ja, FCT er milevis foran TPR, men det var rimelig behagelig der også (med buggy til gate :) )

    På min kommende Japan-reise har jeg ANA F på strekningen FRA-HND, og på hjemreisen nok en gang SQ F til CPH. Her tenker jeg faktisk å bytte ut ANA med LH hvis det blir noe ledig FRA-HND. Og hvis ANA mot formodning slipper et sete i F på hjemreisen (enten HND-FRA eller HND-LHR) ja, da kjenner jeg at dilemmaet blir riktig stort :) Droppe SQ F til fordel for ANA F.. ? (indeed 1st world problems)


    Hehe, det er samme ratio som i The Residence, det.
     
    Alfred, OyvindN and animals like this.
  11. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Takker for tilbakemeldinger. Ganske entydige til og med :)

    Da får vi se når/om det åpner seg noe på returen. Skulle det gjøre det tipper jeg vi går for LH F. Sannsynligheten ser ikke dårlig ut for øyeblikket :)

    Har for øvrig tatt LH F tre ganger før (A340, A380 og 747), men har enda til gode å teste SK C i wide-body :eek:
     
    animals and pineapple_juice like this.
  12. sigvaldsen

    sigvaldsen Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Høres bra ut! Har man tilgang til den når man ankommer med F og flyr videre i C? SQ begge.
     
  13. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    190.000 poeng med First til India.

    Hvilke andre land er i denne sonen? Nepal, Bangladesh, Myanmar?

    EDIT: Afghanistan, Bangladesh, India, Maldives, Nepal, Pakistan and Sri Lanka.

    SAS-Star-A-tabell-for-uttak-av-bonusreiser.png
     
    Last edited: 23. mai 2019
    DrFrisk and Alfred like this.
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,539
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hadde beholdt SK C, og spart poengene og pengene til en annen anledning.
    Turen er relativt kort, og jeg (personlig) ser ikke poenget med å bruke mange timer i FCT/FCL.

    Sånn, brannfakkel kastet!
     
    OyvindN, sness, Xflipper and 4 others like this.
  15. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Her hadde jeg håpet på et skikkelig ekkokammer, så kommer du og gjør dette... o_O;)
     
    holmen liker dette
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,539
    Bonuspoeng:
    293
    Beklager det, altså! (ikke egentlig..)
     
    RoadKing and Gullars like this.
  17. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Korsfest, korsfest :p
     
    Sjefen1234, holmen, animals and 2 others like this.
  18. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Tror ja. Men dette må bekreftes av andre.
     
  19. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Ja. Ankom SQ F fra AKL, videre med SQ C til AMS. Vi slapp inn
     
    DrFrisk, Alfred and Xflipper like this.
  20. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    1500kr+75K poeng ekstra er ingenting for oss poengjegere. Alltid First ;)
     

Del denne siden